• Äldre 8 Feb 00:45
    5938 visningar
    2 svar
    2
    5938

    Erfarenheter av förskola IL CROCODILL STHLM? Hjälp!

    Hej! Har läst en hel del om denna privata förskola Il Crocodill som ska finnas på Södermalm och Östermalm. Funderar på att ställa sonen i kö där, den låter fantastisk.

    Några stockholmare som vet något om förskolan?

    Vi ska flytta till stockholm från norrland pga jobb så vet inte så mycket själv ännu än det jag läst mig till..

  • Svar på tråden Erfarenheter av förskola IL CROCODILL STHLM? Hjälp!
  • Äldre 25 Feb 10:43
    #1

    Hej,

    Jag har barn på af Crocodill på östermalm. Jag skulle avråda från att sätta barnet i crocodill. Personalen är helt ok, men föreståndarinnan är allt annat än ok, vilket leder till hög personalomsättning och allmänt dålig stämning.

  • Anonym (2626)
    Äldre 30 Aug 11:42
    #2

    Vad trist att du kände så!
    Jag har haft båda mina barn på il Crocodill och varit supernöjd!!

    Med mitt äldsta barn har jag hyfsat mycket erfarenhet av andra förskolor, eftersom hon fick gå på 4 olika förskolor innan vi fick plats för henne på il Crocodill (eftersom kön dit är helt absurd lång). Träffat föräldrar som står på plats 208, och endå hoppas på att få plats där!
    Mina barn har fått göra helt otroliga saker jämfört med de andra förskolorna som jag har haft mina barn på. På il har de utflykter varje torsdag, är ute varje dag och varje terminen har barnen fått tagit del av teatrar, massor av olika museum, Skansen, 4-h gårdar, alla parklekar, besök i Uppsala, bibliotek, filmvisning. Men kanske bäst av allt så har förskolan en egen båt som det görs utflykter till Skärgården med och fiskas ifrån och andra spännande äventyr.


    Jag upplever att skillnaden är enorm, då de andra förskolorna snarare bedrivit en barnpassnings-filosofi jämfört med Crocodill där pedagogerna värnar om barnens upplevelser.

    Hoppas att du som inte var nöjd med af, hade möjlighet att byta förskola. Det är ju viktigt att man känner sig nöjd med den verksamheten som ens eget barn vistats så stor del av sin tid.

Svar på tråden Erfarenheter av förskola IL CROCODILL STHLM? Hjälp!