• Äldre 10 Feb 12:36
    993 visningar
    3 svar
    3
    993

    Bara ett hjärta slog - kört för den andra?

    Gjorde ett vul för att se hur långt gången jag var och fostret mätte till ungefär vecka 6+4. Så fick vi syn på ett till, dock mycket mindre och utan hjärtljud. Är det kört eller kan det utvecklas? Ska tillbaka om en vecka.

  • Svar på tråden Bara ett hjärta slog - kört för den andra?
  • Äldre 10 Feb 12:41
    #1

    Nu har jag inga tvillingar själv men har hört flera som råkat ut för detta som du gjort nu och som sett hjärtat slå på nästa vul/ul. Kanske är det andra fostret lite yngre. Och det är därför man inte ser något. Eller att den låg så att det var svårt att se. Eller så är det tyvärr kört. Bara att vänta och se.

  • Äldre 10 Feb 12:50
    #2

    Så klokt svar! Bara att vänta och se.

    Funderade dock över om det var möjligt att ena syskonet skulle vara äldre...


    viseversa skrev 2015-02-10 12:41:09 följande:

    Nu har jag inga tvillingar själv men har hört flera som råkat ut för detta som du gjort nu och som sett hjärtat slå på nästa vul/ul. Kanske är det andra fostret lite yngre. Och det är därför man inte ser något. Eller att den låg så att det var svårt att se. Eller så är det tyvärr kört. Bara att vänta och se.


  • Äldre 10 Feb 13:17
    #3
    Olivmamman86 skrev 2015-02-10 12:50:17 följande:

    Så klokt svar! Bara att vänta och se.

    Funderade dock över om det var möjligt att ena syskonet skulle vara äldre...


    Kan absolut vara möjligt. Men det är så tidigt att det är svårt att veta. Jag var på vul i v 6 med fjärde barnet och då såg man inte ens fostret. Men hon växte på sig och föddes frisk.
Svar på tråden Bara ett hjärta slog - kört för den andra?