• Längta

    ivf människor ifrån JÄMTLAND!

    Hej jag och min sambo har precis gjort vår 3de ivf i umeå.

    Och ruvar nu på ett litet embryo vi hoppas vill vara med oss hela vägen.

    Jag tycker hela tiden vi vart i denna ivfresa att vi vart väldigt ensamma härifrån trakterna.

    Därför skulle det vara väldigt roligt och höra från eller träffa fler som går igenom samma. Dela tankar och bara få prata av sig. :)

  • Svar på tråden ivf människor ifrån JÄMTLAND!
  • Ljuset85

    Hej! Är också från Jämtland :) Vi har gjort vår första IVF nu i Falun. Fick tillbaka en fin blastocyst och är nu på ruvardag 9 :)

    Hur går det för er?

  • Längta
    Ljuset85 skrev 2015-02-25 02:17:06 följande:

    Hej! Är också från Jämtland :) Vi har gjort vår första IVF nu i Falun. Fick tillbaka en fin blastocyst och är nu på ruvardag 9 :)

    Hur går det för er?


    Hej. Vad härlig. :)

    Hoppas de går vägen för er.:) vi tjuvkollade 2 dagar innan testdag då de kom lite ljust ljust färgat från lutinus. Och tyvärr blev de negativt test.

    Nu väntar ja på samtal från umeå för att få börja om igen nästa månad.

    Har ni gått via landstinget eller ove?
  • Ljuset85
    Längta skrev 2015-02-25 07:52:12 följande:

    Hej. Vad härlig. :)

    Hoppas de går vägen för er.:) vi tjuvkollade 2 dagar innan testdag då de kom lite ljust ljust färgat från lutinus. Och tyvärr blev de negativt test.

    Nu väntar ja på samtal från umeå för att få börja om igen nästa månad.

    Har ni gått via landstinget eller ove?


    Tack :) tjuvtestade igår på rd 8 och fick ett ganska starkt plus. Vågar dock inte ta ut nåt i förskott, mkt kan hända än känns det som. Fick testdag på söndag 1/3. Har mycket mensvärk och det oroar mig :(

    Vad trist att det inte tog sig för er :( Håller tummarna för ert nästa försök!

    Har ni ägg i frysen eller blir det nytt äggplock?

    Hur kommer det sig att ni går i Umeå, har ni valt det själv?

    Vi har gått via Ove, tydligen finns det bara han i Östersund nu som gör fertilitetsutredningar. Vi fick 3 landstingsfinansierade försök i Falun.
  • Längta
    Ljuset85 skrev 2015-02-25 11:18:53 följande:

    Tack :) tjuvtestade igår på rd 8 och fick ett ganska starkt plus. Vågar dock inte ta ut nåt i förskott, mkt kan hända än känns det som. Fick testdag på söndag 1/3. Har mycket mensvärk och det oroar mig :(

    Vad trist att det inte tog sig för er :( Håller tummarna för ert nästa försök!

    Har ni ägg i frysen eller blir det nytt äggplock?

    Hur kommer det sig att ni går i Umeå, har ni valt det själv?

    Vi har gått via Ove, tydligen finns det bara han i Östersund nu som gör fertilitetsutredningar. Vi fick 3 landstingsfinansierade försök i Falun.


    Vad roligt grattis :)

    Vi plussade på vårt första försök då gick vi hos ove men hade plock i umeå.

    Men vi fick missfall i v.6

    Andra gången gick vi också hos ove men då blev de plock i umeå men tyvärr inget återfört då dom inte delade sig riktigt. Nu tredje försöket fick vi direkthjälp från umeå och gjorde ultraljuden på sjukhuset bara.

    Men tyvärr börjafe ja blöda igår.

    Nu blir de till och börja betala och vi ska ha direltkontakt med umeå nu också.

    Men de vill att ja har en egen mens mellan också. Så blkr väl inte förrän april nu. Vilket känns väldogt tungt. Går hoppas tiden går snabbt.

    De var ungefär 1 år sen vår första ivf. då gick vi hos ove och då blev alla eller de flesta skixkade till umeå.

    Vi har tyvärr inga i frysen. Inga som klarat långtidsodling.

    :(

    Hur tycker du de funkar hos ove?
  • Ljuset85
    Längta skrev 2015-02-25 17:44:33 följande:

    Vad roligt grattis :)

    Vi plussade på vårt första försök då gick vi hos ove men hade plock i umeå.

    Men vi fick missfall i v.6

    Andra gången gick vi också hos ove men då blev de plock i umeå men tyvärr inget återfört då dom inte delade sig riktigt. Nu tredje försöket fick vi direkthjälp från umeå och gjorde ultraljuden på sjukhuset bara.

    Men tyvärr börjafe ja blöda igår.

    Nu blir de till och börja betala och vi ska ha direltkontakt med umeå nu också.

    Men de vill att ja har en egen mens mellan också. Så blkr väl inte förrän april nu. Vilket känns väldogt tungt. Går hoppas tiden går snabbt.

    De var ungefär 1 år sen vår första ivf. då gick vi hos ove och då blev alla eller de flesta skixkade till umeå.

    Vi har tyvärr inga i frysen. Inga som klarat långtidsodling.

    :(

    Hur tycker du de funkar hos ove?


    Tack! :) Jag hoppas den vill stanna kvar bara. Ringde Falun igår pga smärtorna och dom kunde inte svara riktigt på varför jag har så ont men de gissade på växtvärk även om de är tidigt. Ska fortsätta testa till söndag.

    Men va trist allting, lider med er :( Va jobbigt att behöva vänta så. Är det för att kroppen ska hinna återhämta sig innan du börjar med hormoner igen? Ska dom göra något annorlunda denna gång?

    Tycker det har funkat bra hos Ove. Det känns som att han vet vad han pysslar med även om han kan verka lite virrig ibland :D Trivdes ni hos han?
  • Längta
    Ljuset85 skrev 2015-02-26 18:35:16 följande:

    Tack! :) Jag hoppas den vill stanna kvar bara. Ringde Falun igår pga smärtorna och dom kunde inte svara riktigt på varför jag har så ont men de gissade på växtvärk även om de är tidigt. Ska fortsätta testa till söndag.

    Men va trist allting, lider med er :( Va jobbigt att behöva vänta så. Är det för att kroppen ska hinna återhämta sig innan du börjar med hormoner igen? Ska dom göra något annorlunda denna gång?

    Tycker det har funkat bra hos Ove. Det känns som att han vet vad han pysslar med även om han kan verka lite virrig ibland :D Trivdes ni hos han?


    Hoooas de håller sig för er. Jag hade mensvärksont hela ruvartiden denna gång. Trodde de var bra. Men de e np så olika på alla.

    Ja dom vill ayy kroppen ska återhämta sig riktigt efter alla hormoner osv

    Men vi får hoppas tiden går snabbt nu :)

    Idag försöker ja bara tänka positivt. Min sambo skulle bjuda på en överraskning efter han sluta jobbet då ja fyller år. Men liyte jobbigt mitt i beskedet i allt de här. Men känns som de kan behövasen sån dag och få tänka på annat så tar vi nya tag sen. :):)

    Jo men vi tycker de funkade ganska bra hos ove. Han e ju duktig på de han gör men vi tyckte han var fruktansvört svpr att få tag i. Och sen om man glömde fråga ngt fick man ta reda på de själv om man inte hade tid oxh vönta 1-2 dagar.

    Nu nästa gång ska vi ha direkt kontakt med umeå oxh läkaren som gjort vpra plock och återföringar innan. Hon skulel gå igenom allt för att se vad man ska ändra i behandlingen. Så vi hoppas de blir perfekt nästa gång. :)
  • Längta

    Hej. Nu har de gått en tid. Hur går de för er?

    Vi har börjat med vårt 4de försök nu. Långa protokollet. Sprayar för fullt. Väntar på samtal från umeå idag ch få veta nör de bär iväg upp igen för plock osv. Denna gång håller vi tummarna hårt.

    Jag hoppas allt e bra med er också.

Svar på tråden ivf människor ifrån JÄMTLAND!