• Äldre 10 Feb 16:44
    4676 visningar
    5 svar
    5
    4676

    gravid v 39+4 snälla tips på att få igång förlossningen

    Hej. Ja som rubriken lyder. Jag har värkar på kvällarna o nätterna men sen på morgonen bara avtar dem. Varför? Jag väntar mitt andra barn. Ny vill jag ha all tips på hur jag kan få igång förlossningen. Jag är ute o promenera, städar o dammsuger men ingenting händer. . Den är ju färdig i och med att jag ha värkar men dem bara avtar. Blir galen snart

  • Svar på tråden gravid v 39+4 snälla tips på att få igång förlossningen
  • Äldre 10 Feb 22:26
    #1

    Sex. Man är inte speciellt sugen men det kan fungera ????

  • Kiiwii
    Äldre 10 Feb 22:34
    #2

    Tyvärr kan ju vissa få gå med värkar som kommer och går lääänge...Finns väl ingenting som egentligen hjälper att starta igång en förlossning, men man brukar ju säga att starkt kryddad mat, sex, promenader osv. kan kicka igång den...men det tror jag inte själv ett dyft på.

    Min ena kompis gick över tre veckor, gjorde ALLT och hade haft förvärkar och sammandragningar. Min förlossning startade en vecka före BF med vattenavgång och jag hade inte en endaste känning eller aning alls om att det var nära.

    Har läst för ett tag sen om nåt te man kan göra själv som kan kicka igång en förlossning. Googla. Fanns ett te med basilika och ett med kanel, nejlika osv.

  • Äldre 11 Feb 00:53
    #3

    Hade som dig. Provade precis allt! Blev igångsatt tillslut, men hoppas din lilla bebi väljer ett titta ut snabbast!

    Lycka till!

  • Äldre 11 Feb 01:13
    #4

    I en tidigare graviditet hade jag absolut inget att göra, så av ren tristess googlade jag på just hur man kan få igång förlossningen (för framtida bruk).

    Hittade då en sida för punkt massage(heter säkert något mycket tjusigare egentligen). Jag var ju självklart tvungen att pröva och minns att det var en punkt i handen som man skulle trycka hårt på. Jag gick från inga sammandragningar till riktigt kraftiga på bara några minuter. Eftersom jag inte var fullgången så slutade jag direkt.

    Kan vara värt att prova!

  • Äldre 11 Feb 02:54
    #5

    Be om en hinnsvepning! 


    Tejasmamma.se Mamma till Teja, följ med oss på vägen mot ett syskon
Svar på tråden gravid v 39+4 snälla tips på att få igång förlossningen