• Äldre 10 Feb 17:27
    1836 visningar
    5 svar
    5
    1836

    Glömde försluta köttförpackningen, går det att äta??

    Igår öppnade jag ett paket med hamburgare från Scan (nötkött) som både köpts och har legat i frysen. när jag var klar la jag tillbaka resterande köttet i frysen men stängde inte påsen utan rullade bara ihop den.

    Är det någon fara att äta kött där påsen inte är helt stängd? (köttet har hela tiden varit i frysen).

  • Svar på tråden Glömde försluta köttförpackningen, går det att äta??
  • Äldre 10 Feb 17:29
    #1

    Ingen fara alls. Dåligt förslutna förpackningar får frostskador efter ett tag i frysen,men en dag är ju lugnt.

  • Äldre 10 Feb 17:30
    #2
    Jag är bara jag skrev 2015-02-10 17:29:17 följande:

    Ingen fara alls. Dåligt förslutna förpackningar får frostskador efter ett tag i frysen,men en dag är ju lugnt.


    Okej! Hur försluter man korrekt?
  • Anonym (Troll­)
    Äldre 10 Feb 17:55
    #3

    Troll

  • Äldre 10 Feb 18:57
    #4
    Jätteförvirrad skrev 2015-02-10 17:30:32 följande:
    Okej! Hur försluter man korrekt?
    Påse som du drar ur så mycket luft som möjligt ur eller nån plastförpackning.
  • Äldre 26 Feb 23:54
    #5

    Lukta på köttet och kolla på färgen! Nötkött är mer förlåtande när det gäller farligare bakterier än fläskkött/kyckling. Men lämnar du det ute länge i strålande sol/rumsteperatur är den annan sak. Allt för mycket mat slängs i onödan. Vid tillagning dödar du dessutom alla små mängder bakterier. Lite skit rensar magen och stärker immunförsvaret. Jag brukar alltid tänka hur gjorde människorna på stenåldern. 

Svar på tråden Glömde försluta köttförpackningen, går det att äta??