• medomat1

    träningskläder för gravida

    Jag är I v. 18 och nu börjar mina vanliga träningskläder bli för trånga och för korta runt magen. En ny top och ett par träningsbyxor behövs verkligen ;)
    Jag försöker hitta några (är verkligen inte kräsen) träningskläder men lyckas inte. De flesta mammabutiker säljer inte sportkläder :(
    Har ni några tips på var man kan köpa dem? Jag bor i Gbg så de flesta kedjor finns här (hittade nada på¨Lindex, HM), kan även beställa från nätbutiker.
    Var köpte ni era?

  • Svar på tråden träningskläder för gravida
  • Hulkena

    Body Science träningstights är såå underbara! Dom är så låga framtill att bulan får plats över linningen! Har använt mina varje dag hela graviditeten och kunnat ha min vanliga storlek för perfekt passform i ben och rumpa dessutom! Kan tyckas dyra, men värt det! Looove it! <3

  • amandanS

    Toppen och tights som heter "mirakel mom" för att förtydliga :) jag hade innan graviditeten storlek S, tog M, och egentligen först från v 30 jag fyllde ut dom någorlunda.. Så ligger man mitt emellan så hade man säkert kunnat ta den mindre storleken, visserligen vet man ju inte hur stor man blir innan bebisen kommer..

  • 87mli

    Lindex har träningskläder i deras nätbutik (inte så mycket att välja på; ett par tights och ett linne), har själv inte provat men tror jag ska beställa snart eftersom det börjar bli trångt att få plats med magen Glad

  • AnnieD_82

    Jag använder mig av vanliga träningstights med "bred mudd" upptill. Då kan man vika ner den så det blir som låga byxor. Använder sedan istället att långt linne som går ner över halva rumpan så man inte riskerar att visa något när man böjer sig.

    De träningskläder för gravida som jag hittat känns onödigt dyra till den "lilla" tid på 6-7 månader som man behöver använda dem.

  • ana brente

    Hej! Har äntligen hittat ett par sköna tights på Stadium som funkar bra hittills och känns som jag kan växa lite till också.... problemet är att de är gråa och med växande mage kommer även problemet att det småskvätts lite i brallorna nr jag tränar..... Några tips på gravidtights som döljer om man kissar på sig lite - grå är ingen bra färg Typ glansiga svarta?

Svar på tråden träningskläder för gravida