• Sophiiie

    Ljög och manipulerade mig om att han var steril, nu är mitt liv förstört.

    Jag känner mig så oerhört kränkt och lurad.
    För några månader bakåt snart ett år sedan träffade jag en man som jag började lära känna och träffa.
    Han ville mkt fort inleda en " seriös " relation med mig.
    Då jag precis blivit utsatt för en våldtäkt bara ett par månader tidigare mådde jag mycket psykiskt dåligt redan och var sjukskriven.
    Jag är dessutom ensamstående med två barn sedan ett tidigare förhållande.

    Den nya mannen jag lärde känna var mycket dominant, viljestark och manipulerande och manade hela tiden på mig att han var bra för mig och visste mitt bästa. Han tyckte att vi sågs för lite och pressade mig hela tiden att jag måste skaffa barnledigt för att vi måste ses mer och att det var bra för mig för att jag mår så dåligt, så det skulle vara bra för mig att hälsa på honom och låta honom ta hand om mig och vila upp mig och utveckla vår relation osv..
    Allt eftersom tiden gick påpekade han hur viktigt det var med sexet i relationen vilket jag från början berättade att jag mådde dåligt av på grund av våldtäkten och allt jag gått igenom...
    Han manade på mig hela tiden om att jag måste komma över mina rädslor och att han vill mitt bästa.
    Dessutom sa han från första början  jag  lärde känna honom att han dessutom är steril.
    Trots allt sa jag hela tiden att jag inte vill ha samlag på det sättet att han penetrerar mig då jag dels mår dåligt av det psykiskt och dels var rädd för könssjukdomar m.m..
    Han fortsatte att mana på mig att jag måste övervinna mina rädslor och att det var galet och dumt av mig att resonera som jag gör då han påstod sig aldrig haft ngn könssjukdom i hela sitt liv eller gjort någon gravid på grund av att han var steril.

    Han sa att han dessutom inte kan ha sex med kondom för att han inte känner någonting med kondom och hela sexlivet blir förstört.
    Då bad jag honom gå och testa sig för könssjukdomar , hiv osv. för att iaf försäkra mig om att han inte ljög och jag åtminstone kunde känna mig säker med det.
    Problemet kvarstod att jag inte ville ha sex med honom för att jag var rädd och ville inte utsätta mig för risk att bli gravid.

    Han blev mer och mer frustrerad och sa att jag var dum i huvudet som inte litade på honom att han är steril och att jag är den enda som tänker som jag gör och att jag är paranoid...
    Han började hota med att om han inte fick ha sex med mig så skulle han ha det med andra...

    Varje gång jag tog upp hur rädd jag var blev han frustrerad över att jag inte litade på honom och sa att jag måste ha oskyddat sex med honom för att förstå..
    Han berättade massa historier om att han kände en läkare som testat honom och han köpte ett fertilitets test där det visade sig att han inte skulle kunna göra någon gravid.
    Han gjorde testet hemma sa han och skickade bilder från mobilen på resultatet till mig.
    Han sa att han kände massa sjuksköterskor och läkare som han fick tillgång till att göra special test hos och som intygade att han är steril...

    Jag sa hela tiden från första gången jag träffade honom att min största mardröm är att bli gravid på grund av att jag gjorde en abort en gång som gick så illa att jag var nära mista livet.

    Trots allt sa han att han aldrig skulle vilja utsätta mig för något sådant och att jag måste lita på honom!

    Tillslut gick jag med på det.

    Jag hade oskyddat sex med honom.

    Nu visar det sig en månad senare att min värsta mardröm har besannats.
    Jag är gravid.

    Jag är så ledsen och rädd och förstörd.
    Är så rädd för att jag ska dö, att det ska gå lika illa eller värre än förra gången jag gjorde abort.
    Min kropp är redan så svag och dålig att just nu att jag inte tror att jag fysiskt klarar av det.

    Jag känner mig så dum som lät mig bli manipulerad på det sättet av honom...

    Jag gråter hela tiden och vet inte vad jag ska ta mig till... 
    Varför var jag så dum för och litade på honom...

    Jag är helt ensam med barnen och har ingen som kan hjälpa mig om något händer... :(

  • Svar på tråden Ljög och manipulerade mig om att han var steril, nu är mitt liv förstört.
  • radwanska

    Fy fan vilket as. Hoppas han blir överkörd. Hans är inte värd piss.

  • Anonym (psykopat)

    Han låter som en psykopat. Har du kontakt med honom nu?

  • Sophiiie

    Ja, jag berättade i förrgår att jag är gravid. Han sa att han inte tror mig först och att det säkert är min kropp som visar fel .. att jag kanske har canser och därför visas positivt.
    När jag säger att jag känner mig lurad och att det känns som han ljugit för mig och manipulerat mig säger han att det inte är sant..

  • Anonym (mi)

    ojoj, den där "mannen" kommer väl då säga att du måste varit otrogen eftersom han var steril och "det kan inte vara hans barn". Tyvärr får du nog inget stöd från honom vad du än säger. Han har sett dig som ett "lätt offer" eftersom du varit med om så jobbiga saker och försökt invagga dig i nån slags trygghet. Spring allt vad du kan

  • Anonym (Omg)

    Finner inga ord! Vill bara skriva en massa svordomar.

    Låter som en farlig man. Och jag hoppas du inser att han inte har hunnit spela ut hela sitt register ännu, att ännu värre saker väntar bakom hörnet.

    Ta kontakt med vården. Om du funderar på abort tex så kan du få komma till en kurator.

    Lycka till <3

  • Sophiiie

    Jo jag har tagit kontakt med vården och ska dit nästa vecka.

    Han säger att han vill komma dit och vara med mig och stötta mig...
    men jag känner mig bara så oerhört kränkt och sårad.
    Han verkar inte förstå själv hur han lyckats göra mig gravid.
    Jag känner mig som ett försöksdjur :(

  • Lena

    Håll dig borta från honom och män som beter sig som honom. De vill dig inte väl

  • Anonym (fy fan)

    Fy fan vilken sits!

    Ditt liv är inte förstört! Det gar att ta sig igenom denna sitation.
    Livet gar ibland inte som man vill men man kan paverka sin framtid iaf.

    Jag hoppas verkligen att du har anmält valdtäkten. Det är en jobbig process men det är ett maste för att du skall kunna läka dig sig. Valdtäkten har skapat ett stort blödande sar innom dig som blöder ännu mer just nu. Detta behöver du ha hjälp med.

    Mannen som du kallat din pojkvän är inte bra för dig. Det har du nog redan fattat men du maste redan idag kapa kontakten helt med honom. 0 % kontakt redan idag. Har du förstatt? Han är farlig för dig  eftersom han inte kommer att kunna hjälpa dig i din läkning. Det är snarare tvärtom. Han gör det värre för dig och det är därför du maste kapa all kontakt med denna mannen.

    När det gäller gravidheten är det bara du och ingen annan som kan bestämma vad som är bäst. Känner du att du inte kan gör en abort sa gör inte det. Det finns andra lösningar som fungerar ocksa även om det är jobbigt.
    Prata med en bra barnmorska som kan hjälpa dig i ditt beslut. Kanske hon kan skicka dig vidare för att fa hjälp.

    En lösning kanske skulle kunna vara att du föder barnen och att det placeras i fosterfamilj ett ar. Efter ett ar kan du ta beslutet om du vill adoptera bort barnen eller om du känner dig reda att ta emot barnen. Jag tror inte att du kommer att vara läkt inom den närmaste manaderna sa därför tycker jag att detta hade kunna ge dig lite tid att hitta tillbaka till dig själv. För det kommer att ta tid.

    Lycka till!

  • Sophiiie

    Jo jag anmälde  första våldtäkten och mannen blev dömd, det hände förra vintern 2014.
    Sedan träffade jag den här mannen 3 månader efter.
    Han sa att han skulle ta hand om mig och vara bra för mig och mina två barn på alla sätt och vis..
    Jag stod på mig nästan ett år om att inte vilja ha sex och hur svårt det är för mig.
    I hans ögon trodde han att han gjorde något gott i att övertala mig komma över rädslan att ha det med honom...
    Problemet var att han ljög om att han inte alls är steril och han måste ha oskyddat sex med mig...och dessutom komma i mig...
    Jag gick med på det en enda gång.
    Efter alla månader han tjatat på mig att jag är paranoid, galen, inte normal så tilllät jag det..
    inte för att jag ville...men jag valde att lita på honom och släppa mina paranoida rädslor
    Nu visar det sig att det inte alls var mig det var fel på...att jag hade rätt att vara rädd.
    Jag vill inte gå igenom en abort...men jag måste.
    sist jag gjorde en abort fick jag en svår infektion och höll på förblöda...:(
    Allt det här visste han om... jag förstår inte varför han ville utsätta mig för allt det här??
    Jag känner det som att jag har blivit utsatt för ett brott...
    Jag är så arg på honom...
    Hur kan man ljuga så på det viset?

  • Sophiiie

    Kan jag anmäla honom för något?
    Har han utnyttjat mig eller gjort något olagligt på det här viset?

    Vad tror ni?

Svar på tråden Ljög och manipulerade mig om att han var steril, nu är mitt liv förstört.