• Äldre 14 Feb 23:03
    1299 visningar
    3 svar
    3
    1299

    Tips för alla oss som älskar New York

    Hej
    Älskar staden New York varit där några gånger nu, och känner att jag bara måste dit igen.
    Har bokat en ny resa dit igen i Maj.
    tänkte att i denna tråden att vi skulle kunna ge varandra tips på saker att se, göra,äta uppleva i N.Y  Ja allt möjligt som har med denna underbara stad att göra. 

  • Svar på tråden Tips för alla oss som älskar New York
  • Äldre 5 Apr 09:41
    #1

    Puffar

  • Äldre 31 May 20:45
    #2

    Åhhh älskar också staden!! Va där i April förra året med mannen & igår bokade jag & 3 tjejkompisar resa dit i September. 

    Beror på vad du gillar men jag Älskade Brooklyn, loppisar & diners.

    Bästa Guidboken att ha med enligt mig är Daniel Svanbergs "Ett annat New York" & till denna resan ska även nyutkomna "ett annat Manhattan" med i väskan. 

    Bästa restaurangerna från förra besöket va : "Hill Country BBQ" & "Goodstuff dinner".

    Enda som oroar lite är den dyra dollarn. Det va ju inte jätte billigt men ok sist vi va där.

    Gissar att du kommit hem från din resa nu!? Hur va det m dollarn? Hittade du någon ny pärla värd ett besök..

    Hoppas din resa va bra, kan knappast varit annat i den häftigaste staden på vårt klot.  

  • Äldre 4 Jun 07:55
    #3

    Hej
    Hemma igen från denna underbara stad.
    vi hade underbart väder så det var skönt att bara gå och upptäcka Manhattan.
    sitta på uteserveringar och titta på folk
    Det märktes at dollarn var dyr priserna var 30%mer än när jag var där sist hösten 2013, men man kunde fortfarande fynda vissa saker.

Svar på tråden Tips för alla oss som älskar New York