• Anonym (Ledse­nobesv­iken)
    Äldre 15 Feb 02:40
    3269 visningar
    21 svar
    21
    3269

    Lämna barnets pappa?

    Hej!

    visste inte vart jag skulle lägga denna tråd. Hopas det är någorlunda rätt.

    Jag sitter i en jävla sitts. Jag har varit tillsammans med min sambo i 7 år (även förlovade). I vintras fick vi vår älskade son som vi båda älskar över allt och alla. Vi har det väldigt upp o ner i vårt förhållande och den enda som verkar vilja fixa det är jag. Som t ex idag (alla hjärtans dag) föreslig jag fin middag med massa mys och bara ägna dagen åt oss två (och lilleman) men istället accepterade han sina föräldrars önskan att få komma hit o snacka några timmar. Jag kan leva med att vårt förhållande inte är på topp och behöver repereras men till min riktiga problem, jag får NOLL hjälp med barnet. På sistonde har sonen varit orolig om nätterna så jag får knappt någon sömn så jag bad pappan ta honom några timmar inatt så jag kunde få sova men nejdet ville han inte och gick o vaggade runder med sonen i sovrumnet vilket ledde till galskrik (övertrött och då kan man inte vagga honom) i flera minuter och då lyfter pappan upp sonen och shhhhhhhar honom i huvudet och skriker tyst! TYST! Även var gång han är ledsen säger pappan det är något fel på honom. Då svarar jag bara nej bebisar är oroliga ibland utan anledning. Pappan känner inte sitt eget barn vilket man borde göra efter 4 månader! Han visar inget jävla intresse direkt efter jobbet sticker han till gymmet. och på helger är han med sina kompisar. Såklart tar jag sonen var gång pappan börjar gapa o skrika på honom för man höjer inte rösten till ett oskyldigt barn. Ideer på vad jag kan göra? Jag har till och med sonen med in på dass när jag skiter o duschar för pappan saknar intresse. Jag överväger att lämna honom. För visst borde det vara bäst för lilleman? Jag har disskuterat detta med pappan 9766566 ggr och det blir aldrig bättre. Blir så jävla besviken att jag inte fått mer hjälp. Han tog inte ens honom en timme första natten efter förlossningen så jag kunde vila. (förlorade över 1,5 L blod så var mega trött)

    Hoppas någon orkar läsa, ber om ursäkt för stavfel och kanske konstiga meningar. Somsagt får inte mycket sömn :)

  • Svar på tråden Lämna barnets pappa?
  • Anonym (Fru)
    Äldre 15 Feb 02:43
    #1

    Lämna. Det kommer inte bli bättre.

  • Äldre 15 Feb 02:43
    #2

    Vad säger han när du tar upp det med honom? En nyckel till sådana situationer är att vara djävligt rakt på sak samt firm but fair. Har du gjort det klart för honom hur allting ligger till? Det vill säga att du faktiskt funderar på att lämna honom om han inte skärper till sig? Får känslan av att du måste slänga in lite dilemman för att han ska förstå ordentligt...


    Jan

  • Äldre 15 Feb 02:44
    #3
    Anonym (Fru) skrev 2015-02-15 02:43:21 följande:

    Lämna. Det kommer inte bli bättre.


    Bra att du kikar in i tråden och passar på att försöka förstöra en hel familj och ta en far ifrån sin son utan att ens gräva lite i saken och försöka komma fram till en mer fridfull och positiv lösning, "ex-Fru" (vilket jag gissar att du är snarare än fru).

    Jan
  • Anonym (CNN)
    Äldre 15 Feb 02:46
    #4

    Det var hemsk och läsa allt detta. Jag som önskar att ha ett barn för att kunna offra mig på alla sätt åt honom/henne. Hur gammal är han och hur gammal är du?

    Är han mogen/vettig?

  • Anonym (Ledse­nobesv­iken) Trådstartaren
    Äldre 15 Feb 02:48
    #5
    Jan Holmström skrev 2015-02-15 02:43:22 följande:

    Vad säger han när du tar upp det med honom? En nyckel till sådana situationer är att vara djävligt rakt på sak samt firm but fair. Har du gjort det klart för honom hur allting ligger till? Det vill säga att du faktiskt funderar på att lämna honom om han inte skärper till sig? Får känslan av att du måste slänga in lite dilemman för att han ska förstå ordentligt...

    Jan


    Jag har gjort det väldigt klart för honom att jag kommer att lämna honom. Han säger såklart att han vill vara tillsammans och det vill ju även jag! men han saknar ju intresse för sitt barn. Jag kan inte göra barnet mer intresant. Jag måste be honom ta barnet så jag kan laga mat m m. Han säger var gång att han ska tänka på det jag säger och försöka bättra sig. han säkert fått 10 chanser. Minst.
  • Anonym (Ledse­nobesv­iken) Trådstartaren
    Äldre 15 Feb 02:51
    #6
    Anonym (CNN) skrev 2015-02-15 02:46:05 följande:

    Det var hemsk och läsa allt detta. Jag som önskar att ha ett barn för att kunna offra mig på alla sätt åt honom/henne. Hur gammal är han och hur gammal är du?

    Är han mogen/vettig?


    Jag är 22 och han 24. Han är mer mogen än vad man brukar i den åldern. Och trots hans ikke intresse åt sonen är han väldigt familjekär.
  • Anonym (Fru)
    Äldre 15 Feb 02:53
    #7
    Jan Holmström skrev 2015-02-15 02:44:33 följande:

    Bra att du kikar in i tråden och passar på att försöka förstöra en hel familj och ta en far ifrån sin son utan att ens gräva lite i saken och försöka komma fram till en mer fridfull och positiv lösning, "ex-Fru" (vilket jag gissar att du är snarare än fru).

    Jan


    Nej jag är gift. Med en sådan idiot som ts beskriver. Jag lämnade inte i tron om att det skulle bli bättre. Nu är jag mer insyltad än innan och kommer få stora problem om jag skiljer mig. Hur anser du att JAG kan förstöra deras familj? Pappan vill ju inte ens ta hand om barnet eller mamman, läste du inte hela hennes trådstart eller?
  • Äldre 15 Feb 02:53
    #8
    Anonym (Ledsenobesviken) skrev 2015-02-15 02:48:44 följande:
    Jag har gjort det väldigt klart för honom att jag kommer att lämna honom. Han säger såklart att han vill vara tillsammans och det vill ju även jag! men han saknar ju intresse för sitt barn. Jag kan inte göra barnet mer intresant. Jag måste be honom ta barnet så jag kan laga mat m m. Han säger var gång att han ska tänka på det jag säger och försöka bättra sig. han säkert fått 10 chanser. Minst.

    Han tycks alltså inte göra någonting alls åt saken? Jag hoppades på att det inte skulle vara ett dött lopp men mer och mer pekar på det...


    Jan

  • Anonym (CNN)
    Äldre 15 Feb 02:56
    #9

    Det är en stor plus att han är familjekär. Jag tycker att du ska kämpa lite mer. Lättaste lösningen kan vara att lämna honom men troligen inte den bästa. 
    Barn betyder jätte mycket i ett förhållande. Ni har ändå ett barn tillsammans som behöver lugn och ro och en bra uppväxt.

  • Anonym (Ledse­nobesv­iken) Trådstartaren
    Äldre 15 Feb 03:03
    #10

    Vad trors om att vara ifrån varandra en vecka? Just nu jobbar han vid sina föräldrar ca 1 h bort. Då kanske han lär sakna oss o ser vad han går miste om?

Svar på tråden Lämna barnets pappa?