• linn74

    Astrid Lindgrens värld, ålder?

    Hej,
    Vilken max ålder bör ett barn vara för att fortfarande tycka Astrid Lindgrens värld är kul? Vi har en tjej precis 7 år fyllda, var där med henne då hon var 4 år. Nyligen fick hon syskon o vi planerar ev Astrid Lindgrens värld igen, fast isf nästa sommar, då är hon 8 år. Tror ni hon är för stor då??

  • Svar på tråden Astrid Lindgrens värld, ålder?
  • Misty W

    Vi va där förra sommaren med en dotter på 8år och en son på 5år. Dottern älskade det och va med i alla "teatrar" som fanns. Bla så hade bröderna Lejonhjärta olika delar i sina föreställningar där barnen fick vara med.

    Vi ska dit i sommar igen och hon kommer då att var 9år. Vi räknar med att detta kommers ara sig ta året som hon kommer tycka det ä kul, men dom får ett syskon nu i mars så lär nog åka dit igen när den lille är 3-4år.

  • anyXX

    Min tjej är snart 7 men jag tror absolut att hon skulle tyckt att det vore kul även som 8 - åring. Vi var där förra sommaren när hon var 6.


    flicka 2008 & pojke 2010
  • tulip79

    Hej får jag låna din tråd o fråga om mininiåldern? Mina barn kommer vara 3,5 o 1,5 i sommar. Är det för litet? Är det bättre att vänta ett år? Minstingen är väldigt aktiv redan nu, älskar att springa o klättrar på allt som går att klättra på.

  • älskarlivet81
    tulip79 skrev 2015-02-24 07:13:40 följande:

    Hej får jag låna din tråd o fråga om mininiåldern? Mina barn kommer vara 3,5 o 1,5 i sommar. Är det för litet? Är det bättre att vänta ett år? Minstingen är väldigt aktiv redan nu, älskar att springa o klättrar på allt som går att klättra på.


    Vi ska åka dit för tredje gången i sommar. Min är då 5 och 2. Första gången vi var där var äldsta 2. Hon älskade Pippi och hade superroligt! Nu är lillasyster tokig i Pippi och Karlsson på taket och sjunger alla sångerna, så hon kommer säkert ha superroligt där.
  • Kina79

    Vi har varit där vare sommar sen äldsta två tjejerna var 3 och 5. När de var 4 och 6 fick de en lillasyster o vi har varit där varje sommar sen dess, nu till sommaren kommer de att vara 11 1/2, 9 och 5.
    Även stora gillar det ff även om det är på ett annat sätt nu.

  • tulip79
    älskarlivet81 skrev 2015-02-24 07:41:31 följande:

    Vi ska åka dit för tredje gången i sommar. Min är då 5 och 2. Första gången vi var där var äldsta 2. Hon älskade Pippi och hade superroligt! Nu är lillasyster tokig i Pippi och Karlsson på taket och sjunger alla sångerna, så hon kommer säkert ha superroligt där.


    Kina79 skrev 2015-02-24 11:10:38 följande:

    Vi har varit där vare sommar sen äldsta två tjejerna var 3 och 5. När de var 4 och 6 fick de en lillasyster o vi har varit där varje sommar sen dess, nu till sommaren kommer de att vara 11 1/2, 9 och 5.

    Även stora gillar det ff även om det är på ett annat sätt nu.


    Tack för era svar!
  • linn74
    tulip79 skrev 2015-02-24 07:13:40 följande:

    Hej får jag låna din tråd o fråga om mininiåldern? Mina barn kommer vara 3,5 o 1,5 i sommar. Är det för litet? Är det bättre att vänta ett år? Minstingen är väldigt aktiv redan nu, älskar att springa o klättrar på allt som går att klättra på.


    Klart du får!
  • pigglet

    Vi har varit där 2 gånger. Första gången var barnen 4-9 år. Vi ÄLSKADE stället, var där 2 dagar men barnen grät när vi skulle åka. Lovade dem att nästa gång stannar vi tills vi sett allt vi vill.

    Andra gången var barnen 6-11 år. Helt fantastiskt! 6-åringen höll sig mest hos Pippi, de äldre var mer strategiska och ville hinna allt. Bröderna Lejonhjärta hade vi just läst, det var spännande. Ronja är ju också mer för de äldre. Nya Katthult var hur fint som helst, där skulle man kunna sitta en hel dag. Vi var där 3 dagar, sedan vägrade maken en dag till. Så vi kommer förmodligen åka dit igen, satsar på nästa år, då är barnen 9-14 år och vi räknar ändå med att det blir en fullträff. Vi gillar verkligen Astrid Lindgren. Teatrarna är proffsiga, roliga dansnummer, bra musik - jag som vuxen tycker att det är fantastiskt trevligt där och mycket underhållande.

  • pigglet

    Minimiålder - beror ju på vad man förväntar sig få ut av det. För de små finns rutschkanor och annat kul. Kanske de gillar Pippi en stund.

    Men själv skulle jag inte lägga så mycket pengar som det faktiskt rör sig om, om barnet är under 4-5 år. Det ska ju gärna ha lite erfarenhet av figurerna för att uppskatta teatrarna? Men som sagt - har man pengar så är det väl bara köra, det är ett kul ställe att vara på.

  • älskarlivet81
    pigglet skrev 2015-02-26 22:03:05 följande:

    Minimiålder - beror ju på vad man förväntar sig få ut av det. För de små finns rutschkanor och annat kul. Kanske de gillar Pippi en stund.

    Men själv skulle jag inte lägga så mycket pengar som det faktiskt rör sig om, om barnet är under 4-5 år. Det ska ju gärna ha lite erfarenhet av figurerna för att uppskatta teatrarna? Men som sagt - har man pengar så är det väl bara köra, det är ett kul ställe att vara på.


    Min dotter älskade Pippiteatern redan första gången vi var där när hon var 2 år. Andra gången var hon 3 år och älskade alla teatrar hon såg (Pippi, Emil, Madicken och Karlsson. Karlsson kände hon inte ens till innan hon såg teatern). Vi ska dit i år igen och nu är hon 5 och lillasyster är 2 år. Kommer bli fantastiskt även den här gången!
Svar på tråden Astrid Lindgrens värld, ålder?