• Svar på tråden Ingen hälsodeklaration ACE försäkringa
  • Mascaraklumpar

    Så är det med alla olycksfallförsäkringar. Däremot kommer de begära ut journaler osv om du anmäler en skada, och om det finns koppling mellan olyckan och sjukdomen (tex om du är diabetiker och svimmade och slog huvudet för att du hade för lågt blodsocker) får du ingen ersättning.

  • Guiu

    Alla försäkringar vill har hälsodeklarationer de  fråga direkt om. Har du läst om dem? Det finns där i deras villkor som du beskriva?

  • Mascaraklumpar

    Ja, allt detta står i deras villkor. Jag vet inte om du riktigt förstår skillnaden mellan denna försäkring och andra, men denna täcker alltså bara för rena olycksfall och inte för sjukdom.

  • Guiu

    Har du läst om ACE? Ifal någon skada p.g.a. diabetes2 t.ex. kan få ingen ersättningen? som du skrev

    Om någon har funktionsnedsättningen ( Autism, ADHD, Diabetes2 ) hjälper dem inte?
    eller någon form av stress utmattningssyndrom vad tycker du vilken Försäkringen är bra? Tack för svar!

  • Mascaraklumpar
    Guiu skrev 2015-02-16 14:20:04 följande:

    Har du läst om ACE? Ifal någon skada p.g.a. diabetes2 t.ex. kan få ingen ersättningen? som du skrev

    Om någon har funktionsnedsättningen ( Autism, ADHD, Diabetes2 ) hjälper dem inte?
    eller någon form av stress utmattningssyndrom vad tycker du vilken Försäkringen är bra? Tack för svar!


    Jag har arbetat med bl.a. dessa försäkringar. Det jag skrev står i villkoren du länkar till.
Svar på tråden Ingen hälsodeklaration ACE försäkringa