• bagheeragirl

    vi som planerar barn vår/sommar 2016

    hej.

    vill gärna höra från er som liksom vi planerar barn vår/sommar 2016.

    vore roligt att följas åt mot plusset o vägen fram till bebisens ankomst.

    jag är 34 år och har inga barn sedan tidigare.

    vi planerar att börja bebisverkstad i juni.

    hur planerar ni och hur går era tankar kring bli gravida o vänta barn.

  • Svar på tråden vi som planerar barn vår/sommar 2016
  • Ivve91

    Hej!

    Jag och min sambo planerar också att förhoppningsvis bli gravida snart..vi tänkte börja i april, har beräknad ÄL runt 28 april. Känns såååå spännande att vi faktiskt bestämt oss:)

    Vi är 23 respektive 28 år och det är första barnet.

  • Santin

    Planerar börja försöka med barn nr två i april maj

    Har en dotter på 6 månader

    Jag 30 sambon 25.

  • Ivve91
    Santin skrev 2015-02-16 22:41:50 följande:

    Planerar börja försöka med barn nr två i april maj

    Har en dotter på 6 månader

    Jag 30 sambon 25.


    Va roligt!

    Gick det fort med första barnet?:)
  • bagheeragirl

    vet några i er omgivning att ni planerar barn?

    jag har pratat mkt med min vänninna. hon är i min ålder o dom har inga barn.  men får bra stöd av henne.

    känner mig så nervös inför detta med barn. graviditeten. jag är överviktig o rädd att jag ska ha svårt att bli gravid. tänker väldigt mkt på min vikt.

    allt är planerat inför en kommande bebis. vi bor i hus. båda har fast jobb. vi har sparat pengar. jag vet vad jag vill köpa för bebis prylar. jag har velat ha barn länge men känner väl först nu att vi båda är redo.de flesta av våra vänner har redan ett eller flera barn. vi får ofta frågan:ska ni inte skaffa barn snart?

    får ni andra den frågan? och vad svarar ni.

    jag säger ofta. "vi får se det är inte aktuellt nu".

    jag vill inte ha någon press eller en massa frågor från vänner o familj utan att man får lugn o ro.

  • Erica1985

    Planerar att börjar bli gravida någon gång runt april, jag får fast jobb i juni och vill att det ska vara hyfsat nära det så att man känner att man har en stabil grund. Jag Harry precis fyllt 30 och sambon är 34, blir vårat första barn. Så denna månaden slutar jag med p-piller! Någon som vet hur länge man ska vänta efter att man slutat med p-piller tills att man kan börja försöka?

  • Anonym (nr 2)

    Jag och min sambo har tänkt börja försöka i maj om jag har fått min lärarlegitimation då. Jag vill få en tillsvidareanställning där jag jobbar först och det får jag inte förän jag har legitimationen. Det känns lite tråkigt att våra familjeplaner påverkas så mycket av någonting vi inte kan påverka alls!

    Annars så har vi en son sedan tidigare som är 1,5 år nu. Jag har precis satt i min sista p-ring sen ska kroppen få vila från hormoner och vi kör med kondom tills det är dags. Samtidigt som jag tar ut sista ringem ska jag börja äta folsyra också. Sen är det bara att hålla tummarna för att legitimationen kommer!

    Vi är 28 år båda två.

  • Ivve91
    bagheeragirl skrev 2015-02-17 00:48:48 följande:

    vet några i er omgivning att ni planerar barn?

    jag har pratat mkt med min vänninna. hon är i min ålder o dom har inga barn.  men får bra stöd av henne.

    känner mig så nervös inför detta med barn. graviditeten. jag är överviktig o rädd att jag ska ha svårt att bli gravid. tänker väldigt mkt på min vikt.

    allt är planerat inför en kommande bebis. vi bor i hus. båda har fast jobb. vi har sparat pengar. jag vet vad jag vill köpa för bebis prylar. jag har velat ha barn länge men känner väl först nu att vi båda är redo.de flesta av våra vänner har redan ett eller flera barn. vi får ofta frågan:ska ni inte skaffa barn snart?

    får ni andra den frågan? och vad svarar ni.

    jag säger ofta. "vi får se det är inte aktuellt nu".

    jag vill inte ha någon press eller en massa frågor från vänner o familj utan att man får lugn o ro.


    Jag har berättat för min bästa tjejkompis men ingen annan vet. Men förstår dina känslor, jag tog examen från högskolan för snart ett år sen..vi har också hört det sen dess, "nu har du ju tagit examen, nu är det väl dags?" Ganska så jobbigt faktiskt. Vi ville ha lite saker ordnade först. Typ att jag skulle få ett jobb, köpa hus och lite så. Nu är det uppfyllt:).

    Jag tycjer du gjort helt rätt som väntat om du/ni inte varit helt redo.
  • Ivve91
    Erica1985 skrev 2015-02-17 05:51:16 följande:

    Planerar att börjar bli gravida någon gång runt april, jag får fast jobb i juni och vill att det ska vara hyfsat nära det så att man känner att man har en stabil grund. Jag Harry precis fyllt 30 och sambon är 34, blir vårat första barn. Så denna månaden slutar jag med p-piller! Någon som vet hur länge man ska vänta efter att man slutat med p-piller tills att man kan börja försöka?


    Ååh så kul :) då börjar vi typ samtidigt!

    När jag slutade med ppiller hoppade min mens igång direkt men vet ju vissa som fått vänta ett bra tag.
  • Erica1985
    Ivve91 skrev 2015-02-17 08:01:06 följande:

    Ååh så kul :) då börjar vi typ samtidigt!

    När jag slutade med ppiller hoppade min mens igång direkt men vet ju vissa som fått vänta ett bra tag.


    Kul att vi börjar samtidigt! Jag virkat tycka att det känns lite jobbigt att vänta just nu, vill helst börja direkt ;)

    Hoppas att min mens också kickar igång direkt. Det gjorde den sist jag slutade med ppiller men man vet ju inte hur det blir denna gången eller hur regelbundet det blir!
  • Ivve91
    Erica1985 skrev 2015-02-17 17:59:06 följande:

    Kul att vi börjar samtidigt! Jag virkat tycka att det känns lite jobbigt att vänta just nu, vill helst börja direkt ;)

    Hoppas att min mens också kickar igång direkt. Det gjorde den sist jag slutade med ppiller men man vet ju inte hur det blir denna gången eller hur regelbundet det blir!


    Men samma här haha..sa till min sambo idag att vi borde börja nu istället. Men han är fast bestämd med april haha, jag som är otålig bara.

    Ja håller tummarna för det! :) så du har lite koll på beräknad ÄL i april.
Svar på tråden vi som planerar barn vår/sommar 2016