• Anonym (Hjälp)

    Hjälp mig att lämna denna killen innan jag ligger död :-(

    I början var det gulligt. Men nu har det blivit en ren terror.

    Trots allt som har hänt, så har jag ännu inte lämnat. Jag inser verkligen att jag MÅSTE lämna innan jag ligger död nånstans. Gråter

    Han brukar kolla igenom min mobil dagligen. Samtal och SMS.

    Han brukar kolla igenom min dator (historik) bara för att se så att jag inte skriver med andra killar.

    När jag tex ligger sjuk och inte kan ses så kallar han mig för otrogen direkt.

    När jag då är hemma måste jag ringa honom var tionde minut från min hemtelefon, bara så att han ser att jag verkligen är hemma. Han nöjer sig inte där. Han vill också att jag tar bild på mitt rum och skickar det sen till honom, bara så att han se att jag är hemma.

    Han har hållit på med droger sedan han var tonåring och han håller fortfarande på (säljer och tar själv) Han har även tvingat i mig benso piller, och försökte våldta mig efter det.

    Han ställer konstiga frågor konstant " när ska du lämna mig? " Har du hittat någon annan? " Har du fått kuk idag " Kommer vårt förhållande o överleva? " osv osv.

    Han har kommit till min skola och frågat mina klasskamrater om jag har lämnat lektionen. Han lyckades också ta sig in på min facebook och rensade ALLA mina vänner.

    I lördags hände det något fruktansvärt !! Jag blev LIVRÄDD !! Han blev så arg så att han tog stryptag... Gråter Han började hota mig och sa att jag och min familj kommer råka illa ut.

    Jag fick NOG !!! Jag orkade inte mera. Jag ville bara dra därifrån. Men han höll kvar mig.

    Som vanligt började han gråta, be om förlåtelse, ber mig att jag inte ska lämna honom, och om jag gör det så kommer han ta sitt liv osv osv.

    Jag sa till honom att jag har tappat alla känslor för honom, men han skrattar bort det. Han lovade också att han skulle ändra på sig.

    Idag kunde jag verkligen inte träffas eftersom jag var så upptagen med andra saken. Han ringde och ringde, till slut stängde jag av telefonen. Och senare när jag satte på den så hade jag 12 missade samtal och 35 missade SMS. Han spelade även in många meddelande där han gråter, ber mig att inte lämna honom, samtidigt som han också svär " din jävla mamma knullar " kuksugare " osv osv.

    Jag vill ta mig ut ur detta, men hur lyckas jag skaka av honom? Jag vill lämna, eftersom allt det som har hänt och som fortfarande händer tär på mitt psyke. Min hjärna klarar VERKLIGEN inte av mera !!

    Jag är också rädd för att leva ensam Gråter Det är det jag alltid har varit rädd för och fortfarande är rädd för, att leva ensam Rynkar på näsan Det är just därför jag tror jag har svårt att släppa den killen. Fast jag inser verkligen att jag måste det, om jag vill överleva.

    Jag behöver hjälp med att lämna honom. Hur hade ni lämnat? Hade ni vågat om personen hotar med att ta sitt liv? Vad gör ni om han fortsätter kontakta er? Vem är det som kan hjälpa mig? för jag själv klarar inte av mera. Och som sagt är jag rädd för att leva ensam. Gråter

    Hjälp! Gråter

  • Svar på tråden Hjälp mig att lämna denna killen innan jag ligger död :-(
  • Anonym (Hmm)

    Förstår att du är i väldig jobbig situation just nu. Men så här kan du verkligen inte ha det. Måste tänka på sig själv innan du råkar illa ut. Det första du kan göra är att kontakta en kvinnojour så dom får hjälpa dig. Sen måste du anmäla honom hur svårt det än är. Hoppas det löser dig för dig och att du får lugn o ro. All styrke kramar till dig. Kram

  • Anonym (Gå NU!)

    Hej, usch vilken situation du hamnat i. Du behöver vara mera rädd för din pojkvän ön för att bli ensam. Det är just för att du är tillsammans med honom som du är ensam. Han gör dig osäker och sårbar för stt du känner dig otrygg. Du blir rädd och behöver någon som du kan känna dig trygg med. Det blir en ond cirkel.

    Nu har det verkligen gått utför med hans hemska beteende mot dig. Du ska därför bryta direkt med honom. Håller han på med droger , kan han själv känna sig förföljd av sina nojor om att han måste ha extrem koll på dig för att du inte ska vara otrogen mot honom. Hans noja har hakat upp sig på just otrohet, spelar ingen roll vad du gör. Det tycks förfölja honom, så att han t.o m tappat omdömet helt.Han har ingen koll på sig själv, därför är han farlig för dig och kanske gör sig själv. Du får se till och rädda dig själv. Han får trots allt ta ansvar för sitt eget liv. Är du med honom kommer det att hända dig något snart.

    Gå ifrån din lägenhet, du bor väl själv ? Bo hos dina föräldrar eller någon vän ett tag så att du inte blir lätt anträffbar för honom. Du måste bryta helt med honom, alltså aldrig någonsin svara på samtal eller sms. Han får inte ha något av dig som får honom att tro att han kan få dig. Tror han det , då fortsätter han jaga dig. Därför måste du vara bestämd på den punkten. Får han inget gensvar tröttnar han.

    Berätta i skolan att han är farlig för dig ,att du är rädd för honom. Du ska anmäla till polisen att han tagit strypgrepp på dig. Berätta det du skrivit här för dom. Dom kan ge honom besöksförbud så att han inte kan komma nära dig.Var ändå försiktig. Var inte ensam på ett tag. Du måste berätta detta för andra , det kan bli ett skydd i sug, då kan du få stöd , när han är på och vill träffa dig.

    Stå på dig, vad han än lovar så kommer han ändå att fortsätta på samma sätt som tidigare. Han får själv ta tag i sitt liv och sluta med droger. Det är bara han som kan göra detta. Precis som nu när du behöver göra något åt din egen situation. Hör nu först av dig till föräldrar eller någon nära , så att du får hjälp att ta dig ifrån detta destruktiva förhållande. Ring till polisen och förklara hur du har det, eller ta med dig någon och gå till polisen och anmäl, berätta att du är rädd för din egen pojkvän. Och att du vill ha besöksförbud på honom. Gör detta idag!

  • Anonym (Gå NU!)

    Ja, missade skriva om kvinnojouren. Vad bra att du fick det rådet. Dit kan d u ringa anonymt. Dom kan det här och kan ge dig bra stöd och råd om vad du kan göra. Det kommer att ordna sig för dig, när dessa saker som vi nämnt. Kram!!

  • Anonym (Gå NU!)

    Ser nu att jag skrev lite fel i början på min första kommentar. Det ska stå att han gör dig osäker och sårbar , så att du känner dig otrygg. På det sättet blir du också ensam , fast du är med honom. Han blir en falsk trygghet. Du blir mer rädd för ensamheten just pga att du är med honom. Du är beroende av honom fast han inte är bra för dig. När du lämnat honom kommer du att känna dig tryggare för varje dag som går. Därför kommer du inte längre känna dig ensam även om du är singel. Du har dig själv då , och din egen trygghet har växt sig starkare. Du kommer att få lugn och ro på flera sätt.

  • sextiotalist

    Jag anar att du är den unga mannen som skrivit innan. Förutom de råd som du fått innan så ta även kontakt med rfsl. De bör ha kunskap om våld i nära relationer. Det är ju inte bara i heterosexuella relationer våld förekommer

  • Anonym (Gå NU!)

    Mansjouren kan du vända dig till om Du är kille.

    Är du den då 17-åriga kille som 2014 skrev en tråd om din kille, då är det verkligen dags för dig att göra något åt ditt liv. Du bodde hos honom då, tror jag.

    Han är äldre än dig, därför skriver du att han tagit droger sen tonåren. Var bor du nu? Du måste flytta om du fortfarande bor med honom.

    Du behöver bygga upp din självkänsla , det kan du inte göra med honom. Du finner dig i allt för att du inte vill vara ensam. Som jag skrev tidigare så känner du dig ensam ju mer du är med honom.

    Bryt nu och leta inte trygghet och bekräftelse hos någon annan. Du måste hitta detta inom dig .Då kommer du att säga nej till den sortens behandling.

    Du kan då t o m tycka om att vara ensam för ett tag.

    Ha inte bråttom med en ny relation. Ta hand om dig själv först så att du kan välja en partner som behandlar dig väl och med respekt. Lycka till!

  • Anonym (Jagvet)

    Berätta för en vän/förälder och gå sedan till polisen. Anmäl detta. Det finns hjälp att få! Du måste ha hjälp innan det är försent.

  • radwanska

    ...och du är 18 och han är 27...

    Fortfarande sugen på att höra om den här killens BRA sidor. Lagar han god mat? Bra i sängen? Du berättar bara om hans dåliga sidor.

  • Anonym (Denna 17-åriga kille IGEN!)
    radwanska skrev 2015-02-19 12:56:54 följande:

    ...och du är 18 och han är 27...

    Fortfarande sugen på att höra om den här killens BRA sidor. Lagar han god mat? Bra i sängen? Du berättar bara om hans dåliga sidor.


    Spelar det nån roll egentligen? O skulle det isåfall uppväga allt det negativa han berättat om, eller vad?
  • Anonym (men fy)

    Varför sparka ni på någon som redan ligger? jag tycker TS historia låter hemsk, han kanske inte har modet att gå vidare. Han kanske bryter upp idag eller imorgon...

    Jag hoppas verkligen att det ordnar sig för dig vännen.

Svar på tråden Hjälp mig att lämna denna killen innan jag ligger död :-(