• Äldre 18 Feb 18:02
    1172 visningar
    2 svar
    2
    1172

    Allergi???

    Hej, min son (5 år)har den senaste månaden fått väldigt ont i magen efter han har ätit ägg och mjölkprodukter. Ibland har han tillochmed bajsat på sig hemma och på dagis för han har haft så ont. Då har han varit väldigt lös i magen ( diarré) Han säger att det känns som han ska spy men det har han inte gjort. Nu undrar jag lite vad det kan bero på. Han tycker såklart att det är jobbigt att få ont och pinsamt att bajsa ner sig. Vad göra? Han ska utredas för autism så jag vet inte om det är någon fix idé heller.


    Elias- 21/12-2009 Alexander- 4/12-2013
  • Svar på tråden Allergi???
  • Äldre 28 Feb 19:50
    #1

    Hej! Diarré och magvärk som plötsligt uppkommer i denna ålder kan ha många orsaker, det vanliga är inte allergi som visar så här plötsliga symtom. 
    De första man bör göra är förstås att ta bort både mjölk och ägg ur kosten. Det vara tillfälliga besvär och man kan prova med en försiktig introduktion av mjölk och ägg igen när barnet mår bra. Kommer symtomen tillbaka så tycker jag ni ska ta kontakt med läkare för bedömning.

    Annan vanlig orsak till magvärk kan vara förstoppning som barn kan ha även när de har diarré så det är viktigt att säkerställa att det inte är detta som sonen har.
    vänliga hälsningar Anitha

  • Äldre 2 Mar 16:10
    #2

    Tack!


    Elias- 21/12-2009 Alexander- 4/12-2013
Svar på tråden Allergi???