• E01

    Vilken färg är närmast den ni helst använder när ni målar om?

    Jag undrar vilken färg ni helst använder när ni målar om möbler och saker?

    Jag planerar inköp till mitt kommande loppis återbruka mera köp och sälj
    Där tanken är att man ska kunna komma dit och köpa gamla möbler och saker samt tillbehör för att återbruka där färg är en del i sortimentet.

    Snälla hjälp mig att välja sortimentet!

    Med vänliga hälsningar /Elin

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken färg är närmast den ni helst använder när ni målar om?
  • Anonym (Olika)

    Vilken färg man föredrar på möbler beror ju på i vilket rum och vilken stil det rummet har (samt färger i övrigt där).

    I mitt kontor har jag ett skrivbord av typen "engelsk". Hade en byrå i furu där också och ville få den mer lik skrivbordet samt dörrarna (som är i teak). Så jag betsade byrån med teakfärg.

    I köket har jag planerat att någon gång byta inredning och rubbet. Då i färgerna grå/blå. Har ett vitrinskåp (återigen) i furu som jag då tänkt måla i samma färg som luckorna. Har jag ljusa/vita tapeter skulle jag inte måla möbler som ska stå mot detta i vitt eftersom de då försvinner i tapeten. Har jag däremot en fondvägg i färg så är det mest troligt jag skulle välja att måla möbler i ljust eller vitt.

    Så att säga att man bara målar i en färg är svårt.

  • fluu

    Har inte direkt reflekterat över det så det har inte varit ett medvetet val, men ser jag mig omkring så är det självklara svaret rött. Tydligen


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • E01

    Tack så mycket för era svar :) tanken är att jag måste ha ett minimalt sortiment, så jag tänkte ha någonting som många brukar använda när de skapar. :)

  • Batmamba

    Rolig idé! Hoppas att det kommer att göra succé!

    Jag föredrar att behålla träet och lacka. Så mitt svar blir: en riktigt bra och miljömärkt lack, gärna både blank och halvblank.

Svar på tråden Vilken färg är närmast den ni helst använder när ni målar om?