• Anonym (paulina)

    Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk

    Min  pojkvän(inte hennes pappa) är borta och jag hittade papper från en chokladkaka med hasselnötter som han ätit i min lägenhet. Han vet att min dotter är så allergisk mot nötter att hon kan dö. Vet inte vad jag ska känna, säga eller gör. Tankar och råd?

  • Svar på tråden Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk
  • chewbecca

    Jag förstår inte problemet? 

    Jag är själv extremt allergisk mot nötter, men har aldrig förstått mig på människor (allergiker eller föräldrar till allergiker) som tycker att hela världen skall anpassa sig efter dem/sina barn. 

    Med tanke på att du uppenbart är upprörd över detta så antar jag att din pojkvän är väl införstådd med att din dotter är väldigt allergisk mot nötter. Därmed borde du kunna lita på att han inte bjuder din dotter på nötterna eller pussar på henne när han nyligen har ätit, detta är såklart förutsatt att du inte har en total idiot till pojkvän förstås.

    Så, återigen, vad är problemet?

  • obalanserad
    chewbecca skrev 2015-02-21 01:21:54 följande:

    Jag förstår inte problemet? 

    Jag är själv extremt allergisk mot nötter, men har aldrig förstått mig på människor (allergiker eller föräldrar till allergiker) som tycker att hela världen skall anpassa sig efter dem/sina barn. 

    Med tanke på att du uppenbart är upprörd över detta så antar jag att din pojkvän är väl införstådd med att din dotter är väldigt allergisk mot nötter. Därmed borde du kunna lita på att han inte bjuder din dotter på nötterna eller pussar på henne när han nyligen har ätit, detta är såklart förutsatt att du inte har en total idiot till pojkvän förstås.

    Så, återigen, vad är problemet?


    Finns ju dom som kan dö bara av lukten av nötter.
  • Madmoiselle

    Jag tycker du är extremt överbeskyddande. Det är inte så att han bjöd henne på chokladen. Hela världen kretsar inte kring din dotter, du gör henne en stor otjänst genom att agera som den gör det och du överför dessutom dina egna rädslor på henne.

  • Anonym (Rebecka)

    Jag förstår inte problemet?

    Jag är själv extremt allergisk mot nötter, men har aldrig kunnat förstå mig på andra allergiker (eller föräldrar till allergiker) som av någon outgrundlig anledning tycker att hela världen skall anpassa sig efter dem själva/sina barn.

    Med tanke på att du uppenbart är upprörd över det här så kan vi ju bara anta att din pojkvän är väl införstådd i din dotters nötallergi. Förutsatt att du inte har ett totalt genomblåst stolpskott till pojkvän, så bör du därmed kunna lita på att han inte bjuder din dotter på nötterna han själv förtär eller exempelvis pussar på henne när han nyligen ätit? 

    Så, min fråga till TS är - Vad är problemet?

  • Anonym (paulina)

    Och jag förstår mig inte på er. Min dotter ligger så högt på skalan som man kan över allergi. Detta är hennes hem, ska hon vara rädd för att dö i sitt eget hem? Vi vet inte om hon är luftburet allergisk också men det är ingenting jag vill ta reda på. Ja mitt barn är det viktigaste i mitt liv , vilket jag hoppas det är för alla föräldrar. Skulle ni vilja bo och sova med en giftorm i lägenheten som kan döda er när som helst.

  • chewbecca
    Madmoiselle skrev 2015-02-21 01:25:18 följande:

    Jag tycker du är extremt överbeskyddande. Det är inte så att han bjöd henne på chokladen. Hela världen kretsar inte kring din dotter, du gör henne en stor otjänst genom att agera som den gör det och du överför dessutom dina egna rädslor på henne.


    Extremt bra svar! 
    obalanserad skrev 2015-02-21 01:23:57 följande:
    Finns ju dom som kan dö bara av lukten av nötter.
    Och precis som jag skrev, så är jag en av dem som har högsta skalan på nötallergi, men vet du vad? Det är enbart jordnötter som faktiskt är luftburet, men dessa allergiker och mammor till barn med allergier har gärna en förmåga att överdriva.... SUCK 
  • Anonym (ss)

    Hur funkar när man är så allergisk mot nötter och är på ett mat affär där dom säljer natur godis å sånt?

  • chewbecca
    Anonym (ss) skrev 2015-02-21 01:34:25 följande:

    Hur funkar när man är så allergisk mot nötter och är på ett mat affär där dom säljer natur godis å sånt?


    haha, precis! Ja, enligt sådana som TS och andra självupptagna nötallergiker så borde man ju inte kunna vistas på varken krogar eller i affärer... =) Helst ska man väl låsas in i en kuvös för resten av livet. 
  • Anonym (paulina)

    Jag tycker ni är väldigt omogna. Alla människor gör som de vill men när det handlar om min dotters liv så skiter jag i om ni tycker jag är överbeskyddande. Undrar om det är någon av er som har barn. Som sagt ni kan tycka vad ni vill men ni uttrycker er väldigt otrevligt. Och som svar på er fråga jag brukar i gå nära naturgodiset med henne.

Svar på tråden Min pojkvän har ätit nötter bakom min rygg och min dotter är superallergisk