• Anonym (Hm?)
    Äldre 21 Feb 21:01
    418 visningar
    3 svar
    3
    418

    Ont efter abort!

    Jag gjorde i måndags en kirurgisk abort i v 9 då fostret inte levde.

    Jah blödde knappt något första dagarna och ingen smärta nästan.

    Idag har jag börjar blöda lite mer och som mensvärk fram och tillbaka, har ingen feber.

    Det är bara som mensvärk men kan ändå inte låta bli att kolla med om det är normalt?

  • Svar på tråden Ont efter abort!
  • Äldre 21 Feb 21:13
    #1

    Det där med hur mycket smärta och blödning man har är nog ganska individuellt. Jag hade massor med blödning och fruktansvärd smärta under mitt missfall i vecka 8. Var fostret i vecka 9 eller hade det dött tidigare? För om det var tidigare så kanske det inte blir så mkt?

  • Anonym (Hm?) Trådstartaren
    Äldre 21 Feb 21:26
    #2

    Lite otydlig men ja fostret va i vecka 9. Det som mest oroar mig är att jag under första 5 dagarna inte känt någon smärta alls eller blött mycket och idag kom det lite mer blödningar och nu som mensvärk :( rädd för infektion.

  • Äldre 21 Feb 21:36
    #3
    Anonym (Hm?) skrev 2015-02-21 21:26:03 följande:

    Lite otydlig men ja fostret va i vecka 9. Det som mest oroar mig är att jag under första 5 dagarna inte känt någon smärta alls eller blött mycket och idag kom det lite mer blödningar och nu som mensvärk :( rädd för infektion.


    Jag hade ingen smärta den första veckan med blödning. Blödde dock störtblödningar till och från. Sedan har det skiftat med blödning. Ring och kolla för säkerhets skull tycker jag dock.
Svar på tråden Ont efter abort!