• AnnieAnniee

    VART KAN MAN KÖPA KATT?

    Hej!
    Har letat i flera månader efter en katt, en vanlig bondkatt som är kastrerad ingen fancy ras katt efter som de kostar skjortan och har oftast speciella behov.

    Men det verkar helt omöjligt? Har varit inne på kattjouren på fb (samt andra liknande sidor), blocket m.m. Har varit inne i affärer där folk lägger upp annonser men nej, ingenting. 

    Enkelt, En kelig katt som är kastrerad. Max 400 då alla pengar gått till klöspinne och massor av annat katt tillbehör, samt behövt lägga höns nät på balkongen så den inte hoppar ut. (innekatt) 


    Är medveten om att detta inte är en par säsong men börjar bli otålig. Vill bara ha en katt lixom


    Har ni några tips? 
    Tack i förväg

  • Svar på tråden VART KAN MAN KÖPA KATT?
  • Scoops

    Ska du ändå ha den i massor av år så orkar du väl vänta någon månad till i värsta fall? :)

  • Agentkia
    AnnieAnniee skrev 2015-02-21 23:25:47 följande:

    Hej!

    Har letat i flera månader efter en katt, en vanlig bondkatt som är kastrerad ingen fancy ras katt efter som de kostar skjortan och har oftast speciella behov.

    Men det verkar helt omöjligt? Har varit inne på kattjouren på fb (samt andra liknande sidor), blocket m.m. Har varit inne i affärer där folk lägger upp annonser men nej, ingenting. 

    Enkelt, En kelig katt som är kastrerad. Max 400 då alla pengar gått till klöspinne och massor av annat katt tillbehör, samt behövt lägga höns nät på balkongen så den inte hoppar ut. (innekatt) 

    Är medveten om att detta inte är en par säsong men börjar bli otålig. Vill bara ha en katt lixom

    Har ni några tips? 

    Tack i förväg


    Googla. Finns massa katthem runt om i landet så säkert ngt nära dig med. Tänk på att en kastrering kan kosta mer så kanske får du vara beredd på någon hundring till om du vill ha en "färdig" katt. (Kastrerad, märkt och vaccinerad)
  • Anonym (000)

    Jag köpte precis en kattunge på blocket. Men för att få ta på en där så måste du höra av dig direkt när den kommer ut. Dem försvinner på en timme max. Sen på blocket får dem inte sälja kattungar under 500 spänn.

  • Akua

    Vill du betala max 400 för en katt? Och du vill ha en vuxen katt? Många katter på jourhem har ju varit med om något traumatiskt eller levt i misär så där kan det finnas färre keliga katter...det finns väl fler potentiella keliga katter men att jobb krävs.

  • AnnieAnniee
    Scoops skrev 2015-02-21 23:29:26 följande:

    Ska du ändå ha den i massor av år så orkar du väl vänta någon månad till i värsta fall? :)


    jo jag vet men har väntat sen typ november. Och står bara hemma och glor på katt sakerna. Låter lite som en galen katt tant med det är det enda som saknas i min lilla lägenhet. Är hemma och studerar mycket också så det blir rätt så ensamt:)
  • AnnieAnniee
    Akua skrev 2015-02-21 23:40:13 följande:

    Vill du betala max 400 för en katt? Och du vill ha en vuxen katt? Många katter på jourhem har ju varit med om något traumatiskt eller levt i misär så där kan det finnas färre keliga katter...det finns väl fler potentiella keliga katter men att jobb krävs.


    folk skänker bondkatter, kastar bort gamla katter osv. Tyckte 400 lät rimligt för en katt som folk brukar vilja bli av med eller typ skänka. Jag adopterade en ragdoll katt som behövde lite "jobb" då förra familjen uppfostra den väldigt sorligt om man säger så. Slutade med att den sket ner hela min lägenhet och fräste åt mig bara jag gick förbi. Visst måste man ha tålamod men att plocka bajs från huvud kudden första gången på morgonen i 2 månader är inte det roligaste. Så vill helst ha en """"normal"""" katt om man säger så
  • Akua
    AnnieAnniee skrev 2015-02-22 00:05:39 följande:

    folk skänker bondkatter, kastar bort gamla katter osv. Tyckte 400 lät rimligt för en katt som folk brukar vilja bli av med eller typ skänka. Jag adopterade en ragdoll katt som behövde lite "jobb" då förra familjen uppfostra den väldigt sorligt om man säger så. Slutade med att den sket ner hela min lägenhet och fräste åt mig bara jag gick förbi. Visst måste man ha tålamod men att plocka bajs från huvud kudden första gången på morgonen i 2 månader är inte det roligaste. Så vill helst ha en """"normal"""" katt om man säger så


    Ja då får du väl köpa en katt som inte ha varit med om jobbiga saker eller levt i misär då. En kastrering kostar mycket pengar, mer än 400kr så ska du köpa en redan kastrerad katt så får du räkna med att det kostar mer än 400kr. Dessutom kostar vaccination några 100lappar också. Plus själva katten.

    Antar att du måste bo i en liten liten håla eller så är det för att du inte vill betala mer än 400 pixm för på blocket finns det ju alltid katter...
  • Petite Chérie

    Om priset på katten är ett problem så ska du inte skaffa en öht. Det är den minsta kostnaden i princip.


    Crazy people don't know they're crazy. I know I'm crazy, therefore I am not crazy. Isn't that crazy.
  • Computerworld

    De flesta katthem tar 700-800 kronor, men då är katten kastrerad, vaccinerad och undersökt av veterinär. Det kostar egentligen mer än så. Med andra ord en ren vinst att skaffa katt därifrån!

  • Meddelande borttaget
Svar på tråden VART KAN MAN KÖPA KATT?