• Cystan
    Äldre 22 Feb 22:16
    938 visningar
    17 svar
    17
    938

    Göteborgare som planerar barn 2016

    Gör nu en tråd för oss Göteborgare som vill följas åt till plusset då vi vill ha 2016 bebis  Plus
    Meningen med tråden är att dela med sig utav tips och tankar, idéer och lärdomar! Och att vi framöver ordnar träffar och följer varandras utveckling.

    Lämna en presentation om dig, när ni skall börja bebisverkstad, om ni har barn sedan innan och så vidare.

    Nu kör vi!! Tyst

  • Svar på tråden Göteborgare som planerar barn 2016
  • Cystan
    Äldre 23 Feb 00:09
    #1

    Själv är jag 19 år, bor då i Gbg med min sambo sedan 1 år tillbaka. Vi börjar bebisverkstaden efter mensen i april, eller möjligtvis maj beroende på när mensen kommer i april :)

  • Cystan
    Äldre 24 Feb 09:20
    #2

    Ingen mer? Gravid

  • Äldre 26 Feb 12:12
    #3

    Mig "känner" du ju redan :p Men presenterar mig ändå för förhoppningsvis kommer det ju fler snart!

    Jag är 20 år och sambon 25 i år, vi har bott tillsammans några månader men just nu bor vi i sär tills vi får en ny lägenhet. Har visning på en 3:a imorgon så håller tummarna!

    Är väldigt glad för sambon har precis fått ett till jobb, så han jobbar på två nu men han borde få heltid på det nya när som. Han är lovad 130+ h men två ska sluta så är de nöjda får ha nog heltid (y)

    Annars så har jag längtat efter barn sen jag var typ 15, men hade såklart inte de rätta omständigheterna då. Men nu har alla bitar fallt på plats och även sambon längtar sen 6 mån.

    Dessutom är två i närmsta kretsen gravida så jag längtar ju bara mer då!

    Men i maj har vi sagt att vi skq börja, fast blir nog äl efter mensen 16'e april. Så det är snart!! :D

    Hoppas det är fler i gbg som sa satsar på 2016 bebis!

  • Äldre 26 Feb 13:06
    #4

    Hej!

    Vi ska nog också försöka i år, med en förhoppning om en bebis 2016. Tror vi kommer börja försöka i maj, kanske april, beroende på om man orkar vänta! ;)

    Jag fyller 28 i år, min sambo är 29, och vi bor i Östra centrum. 

    Jag är dock väldigt kluven över hela graviditetsbiten, är sugen på barn men lite rädd för att bli gravid och att vara gravid... 

    Men det kanske går över :)

  • Cystan
    Äldre 26 Feb 15:37
    #5

    Oron kommer nog försvinna när man väl börjar försöka och sätta sig in i det mer och mer :)

    Vi vill ju ha en 3:a, vi söker för fullt överallt.. men det är sjukt svårt att hitta lägenhet här i Göteborg ju -.-

  • Äldre 27 Feb 09:49
    #6

    javisst är det nog så! :) Hur kommer ni andra göra, kommer ni testa med ägglossningsstickor? eller bara försöka räkna på när ägglossning är?

    Ja, det är svårt att få tag i förstahandskontrakt. Vi köpte en trea i höstas, och flyttade in i januari, så just nu håller vi på med lite renoveringar. Så plats för en bebis skulle vi ha. Men jag är lite av ett kontrollfreak och vill gärna ha koll på allt innan... det är nog därför jag är lite orolig också :) 

  • Äldre 27 Feb 10:12
    #7

    Usch ja va det är svårt att få lägenhet! Så det måste va skönt att ha köpt en lägenhet, då har man ju iaf insatsen när man vill byta upp sig... (y)

    Vi kommer testa med äl test, mest för jag tycker det är kul :p men att i alla fall göra det en månad är ju smart så man har lite bättre koll på när äl sker.. Många som slutar ha sex förtidig ju för de tror att de har äl exakt dag 14...

    Jag tror också oron för att vara gravid släpper när ni väl blir gravida, då kommer nog oron för bebisen istället ;) men finns ju speciella barnmorskor och kuratorer om du känner att oron är för stor :)

    Vad exakt är det du oroar dig för? Är det att du oroar dig för att kroppen kommer förändras? :/

  • Äldre 27 Feb 12:53
    #8
    Vi kommer nog med testa med äl-test, eller jag vill nog ha koll, så jag testar nog någon månad innan så man vet på ett ungefär när man har ägglossning :)

    äh, jag är mest orolig för att må dåligt när man är gravid, plus att jag är lite rädd för att jag inte riktigt är redo, att jag vill vara själv med min sambo ett tag till! Men den känslan går upp och ner :)
  • Cystan
    Äldre 27 Feb 14:05
    #9

    Kommer prova med ÄL-stickor, beställde 80 st och 20 st grav test för 180 kr och de kom igår :) Men vi kommer ha sex varannan dag i alla fall, känner av min ägglossning sjukt tydligt :P

  • Anonym (Aidan­)
    Äldre 17 Mar 21:52
    #10

    Hej, 

    Tråden verkar lite halvdöd men utifrån era inlägg så verkar det som att ni ska köra igång snart och då kanske tråden får lite fart igen. Jag tänkte i alla fall hänga på.. 

    En liten presentation.. Jag är 28 år och min man 33. Vi har varit tillsammans i 7 år och gifta i 1,5. Jag jobbar heltid med personalfrågor och min man har eget företag. Jag har läge väntat på det rätta ögonblicket att skaffa barn på och har alltid velat ha en tillsvidaretjänst innan jag får barn, men åren går och nu kör vi även fast jag bara har ett vikariat. Vi slutade skydda oss för en vecka sedan och hoppas på barn inom ett halvår. Jag kör med naturalcycles och ägglossningsstickor. 

    Ena stunden kan jag inte vänta på att bli gravid och andra sekunden är jag helt skräckslagen. Får panik över allt jag inte kommer kunna göra.. Alla sena nätter på klubbar dansandes till morgontimmarna, alla konserter jag kommer missa, osv. Antar att det är en rätt vanlig känsla. Livet kommer ju ändras drastiskt, men när man väl har sitt barn så kommer det nog kännas som att det har ändrats till det bättre.

  • Cystan
    Äldre 18 Mar 20:39
    #11
    Anonym (Aidan) skrev 2015-03-17 21:52:33 följande:

    Hej, 

    Tråden verkar lite halvdöd men utifrån era inlägg så verkar det som att ni ska köra igång snart och då kanske tråden får lite fart igen. Jag tänkte i alla fall hänga på.. 

    En liten presentation.. Jag är 28 år och min man 33. Vi har varit tillsammans i 7 år och gifta i 1,5. Jag jobbar heltid med personalfrågor och min man har eget företag. Jag har läge väntat på det rätta ögonblicket att skaffa barn på och har alltid velat ha en tillsvidaretjänst innan jag får barn, men åren går och nu kör vi även fast jag bara har ett vikariat. Vi slutade skydda oss för en vecka sedan och hoppas på barn inom ett halvår. Jag kör med naturalcycles och ägglossningsstickor. 

    Ena stunden kan jag inte vänta på att bli gravid och andra sekunden är jag helt skräckslagen. Får panik över allt jag inte kommer kunna göra.. Alla sena nätter på klubbar dansandes till morgontimmarna, alla konserter jag kommer missa, osv. Antar att det är en rätt vanlig känsla. Livet kommer ju ändras drastiskt, men när man väl har sitt barn så kommer det nog kännas som att det har ändrats till det bättre.


    Ja, den är lite död. :P Men vi börjar 27 april :) Så inte långt kvar!! :D Är det erat första barn? :)
  • Äldre 23 Mar 20:47
    #12

    Jag hänger också på! Jag är 20 i år och min sambo blir 21 i år. Vi köpte en trea som vi flyttade in i för två månader sedan och vi har varit sambos i ett år då vi tidigare bodde i en etta. Vi bor strax utanför Göteborg. Vi ska förhoppningsvis starta försöken till hösten, då jag eventuellt fått ett fast jobb. Min sambo har redan det och jag har ett vikariat men ett fast jobb är eventuellt på g. Så drömmen är ju en liten knodd 2016, men det kan också bli 2017. Längtar så himla mycket!

  • Cystan
    Äldre 23 Mar 23:10
    #13
    pernillaosimpe skrev 2015-03-23 20:47:38 följande:

    Jag hänger också på! Jag är 20 i år och min sambo blir 21 i år. Vi köpte en trea som vi flyttade in i för två månader sedan och vi har varit sambos i ett år då vi tidigare bodde i en etta. Vi bor strax utanför Göteborg. Vi ska förhoppningsvis starta försöken till hösten, då jag eventuellt fått ett fast jobb. Min sambo har redan det och jag har ett vikariat men ett fast jobb är eventuellt på g. Så drömmen är ju en liten knodd 2016, men det kan också bli 2017. Längtar så himla mycket!


    Kul med en till 95a :) Spännande, och hoppas du får fast jobb :)
  • Äldre 24 Mar 08:59
    #14
    Cystan skrev 2015-03-23 23:10:25 följande:

    Kul med en till 95a :) Spännande, och hoppas du får fast jobb :)


    Ja! Det hoppas jag med. Känner mig så otroligt redo i att bilda en liten egen familj :)
  • Cystan
    Äldre 24 Mar 12:50
    #15
    pernillaosimpe skrev 2015-03-24 08:59:01 följande:

    Ja! Det hoppas jag med. Känner mig så otroligt redo i att bilda en liten egen familj :)


    Känner detsamma även fast man är rätt ung. Can't wait! 36 dagar kvar
  • Äldre 24 Mar 17:27
    #16
    Cystan skrev 2015-03-24 12:50:27 följande:

    Känner detsamma även fast man är rätt ung. Can't wait! 36 dagar kvar


    Åh jag skulle också vilja börja nu, med engång.. Jag kör ju på Natural cycles så jag är ju redo närsom vilket känns bra så man slipper hela processen med att sluta med p-piller och att kroppen ska komma igång osv. Slutade förra året och gick över till nc och jag mår mycket bättre utan hormonerna! Bara massa fördelar.
  • Cystan
    Äldre 24 Mar 20:33
    #17
    pernillaosimpe skrev 2015-03-24 17:27:10 följande:
    Åh jag skulle också vilja börja nu, med engång.. Jag kör ju på Natural cycles så jag är ju redo närsom vilket känns bra så man slipper hela processen med att sluta med p-piller och att kroppen ska komma igång osv. Slutade förra året och gick över till nc och jag mår mycket bättre utan hormonerna! Bara massa fördelar.
    Ja, det är skönt utan hormoner faktiskt.. mår också mycket bättre utan det! :)

    :D
Svar på tråden Göteborgare som planerar barn 2016