• Anonym (Orolig)

    Missa foster på VUL i v 12-13?

    Undrar hur vanligt det är att en läkare/bm (på en abortmottagning) missar ett foster runt vecka 12-13? Borde det inte synas ganska lätt på ett VUL? Trodde jag var gravid och ville göra abort men de kunde inte se något på VULet. Graviditetstestet de tog var neg. Nojar tyvärr ändå eftersom jag inte vill vara gravid :( Någon som varit med om att det blivit så?

  • Svar på tråden Missa foster på VUL i v 12-13?
  • Harmagedon

    Låter inte troligt att det skulle gå att missa i vecka 12-13. Det är liksom en rätt stor klump med sprattlande armar och ben vid det laget. Klumpen bor dessutom i ett litet akvarium med ett par liter vatten.

  • Anonym (Orolig)
    Harmagedon skrev 2015-02-23 19:24:38 följande:

    Låter inte troligt att det skulle gå att missa i vecka 12-13. Det är liksom en rätt stor klump med sprattlande armar och ben vid det laget. Klumpen bor dessutom i ett litet akvarium med ett par liter vatten.


    Jo jag förstår ju att det borde vara så, men min hjärna vill inte riktigt acceptera resultatet av VULet. Fortsätter att noja ändå och tycker mig känna en massa symptom :( Suck. Blir så trött på mig själv. Har läst för många skräckhistorier på nätet kanske. Hon rotade ju runt där inne ett tag och letade så hon BORDE väl ha sett något?
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-23 19:31:11 följande:

    Jo jag förstår ju att det borde vara så, men min hjärna vill inte riktigt acceptera resultatet av VULet. Fortsätter att noja ändå och tycker mig känna en massa symptom :( Suck. Blir så trött på mig själv. Har läst för många skräckhistorier på nätet kanske. Hon rotade ju runt där inne ett tag och letade så hon BORDE väl ha sett något?


    Sett något OM det varit något där, skulle det stå
  • Anonym (Orolig)
    Jag är bara jag skrev 2015-02-23 19:52:43 följande:

    Ja,det går absolut inte missa. Du är inte gravid.


    Tack! Det är sånt jag behöver läsa!

    Anledningen till min fortsatta oro är att jag känner att det rör sig i magen, men det kanske är tarmarna?! Och så känns det hårt i magen ovanför blygdbenet när jag trycker där. Men så kanske det alltid känns även när man inte är gravid?
  • Anonym (Nja)

    Tror verkligen inte de skulle missa. Jag gjorde precis vanligt ul i vecka 12 och vi såg väldigt tydligt fostret. Man kan ju tom se kön i visa fall.

    Varför tror du att du är gravid ens om testet var negativt?

  • Anonym (Du är inte gravid)

    Fosterrörelser känns bara i extremt sällsynta fall så tidigt som i v 12-13. Är det första graviditeten så är det oftast runt v 20 de första rörelserna känns.

    Du är inte gravid.

  • Anonym (Nja)
    Anonym (Orolig) skrev 2015-02-23 20:02:29 följande:
    Tack! Det är sånt jag behöver läsa!

    Anledningen till min fortsatta oro är att jag känner att det rör sig i magen, men det kanske är tarmarna?! Och så känns det hårt i magen ovanför blygdbenet när jag trycker där. Men så kanske det alltid känns även när man inte är gravid?
    Man känner inte fosterrörelser så tidigt. Jag är i vecka 13 och mina tarmar jobbar massor. Mer bubblig än annars.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Nja) skrev 2015-02-23 20:09:00 följande:

    Tror verkligen inte de skulle missa. Jag gjorde precis vanligt ul i vecka 12 och vi såg väldigt tydligt fostret. Man kan ju tom se kön i visa fall.

    Varför tror du att du är gravid ens om testet var negativt?


    Tror du man kan se lika bra med VUL som med UL när man är där runt v 12-13?

    Vet inte heller varför jag inte litar på gravtestet. Detta har liksom trasslat in sig i huvudet på mig :(
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (Du är inte gravid) skrev 2015-02-23 20:09:46 följande:

    Fosterrörelser känns bara i extremt sällsynta fall så tidigt som i v 12-13. Är det första graviditeten så är det oftast runt v 20 de första rörelserna känns.

    Du är inte gravid.


    Så kanske det är. Känns bara så skumt. Som om en hal ål vänder på sig hastigt längst ned i magen. Mycket obehagligt när man inte vill vara gravid!
Svar på tråden Missa foster på VUL i v 12-13?