• Vadvetjaaaaag

    Planera barn efter hormonspiral

    Jag har tagit ut min hormonspiral för ca 4 dagar sen. Fick efter ungefär två dagar en lite mindre blödning, å hade lite i två dagar. Nu är den borta. Räknas de som en menstration å kommer jag få en ägglossning tror ni? Någon annan som har tagit bort sin för att planera barn, hur gick det osv?

  • Svar på tråden Planera barn efter hormonspiral
  • Minimis

    Jag hade också lite blödning efter jag tagit ut min spiral, räknar det inte som menstruation. Blev gravid efter 2 månader jag tagit ut den, och det var första någorlunda seriösa försöket :) Lycka till!!

  • lanylena

    Jag tog ut min hormonspiral (Mirena) den 23/1. Det kommer en blödning någon dag efter att man tar ut, inte att förväxla med mens.


     


    Fick starkt utslag på ÄL-stickorna den 31/1. Tyvärr blev det ingen graviditet på första försöket (trots att vi tajmade ÄL bra).


    Nytt försök denna månad.

  • sweetheart80

    Jag plockade ut min hormonspiral den 13 januari och fick en liten blödning som varade 16-18januari. Men sen inget mer. Förrän den 19/2 då kom 9år syndaflod så tog 5v för mig att återställas. Så nu hoppas jag på plus den 19/3

  • sweetheart80

    Min kropp blev helt knäpp så bara ha is i magen och vänta. Så sa Bm till mig haha. Inte kul att höra. Fick en massa grav symtom oxå. Och jag har 3barn och jag blev lurad så jävla hormoner rent ut sagt. Dock hade jag bara mens i 4dagar. brukade ha en Vecka.

  • Vadvetjaaaaag

    Okej... Jag hoppas ju såklart att jag får ägglossning nu nästa vecka och att de tar då. Men de kan man ju inte räkna med direkt men hoppas kan man ju :D

  • Haskel

    I många trådar, likt denna låter det som om att man inte vill råka ha samlag i onödan. Alltså bara ha samlag när man har ÄL, för att bli gravid???

    Jag förstår ärligt talat inte meningen med ÄL-stickor och liknande. Jag tror enbart att det är sådant som stressar människor, vilket kan ha negativ inverkan på fertiliteten.

    Varför inte bara ha sex och njuta av den man älskar. Tar det sig, så tar det sig. Ibland tar det sig omedelbart, ibland dröjer det lite.

  • Vadvetjaaaaag

    Nej ja tar inget sådant men hoppas ju såklart att min kropp ska bli återställd så snart som möjligt så att de kan bli en bäbis :) vi ligger varken mer eller mindre ;) vi ligger typ jämt ändå haha !

  • WiMe06

    Tog ut min mirena hormonspiral den 18/2 efter ca 5 år med den. Vi har sex väldigt ofta och har inte försökt pricka in ngn ägglossning, vet inte riktigt när jag väntar nästa mens heller.

    Fick ingen blödning efter att jag plockat ut spiralen.

    Kan inte låta bli att tänka på det väldigt ofta att man vill att det ska ta sig snabbt! Lider så otroligt med dem som försöker så länge. Måste vara fruktansvärt!

  • Vadvetjaaaaag

    Då tog du ut den två dagar före mig :D ja såklart man hoppas på en solskenshistoria ! Men man vet ju aldrig... Hoppas du får mens snart och sen ägglossning eller bäbis direkt kanske utan mens :D

Svar på tråden Planera barn efter hormonspiral