• Ca_rr_o87

    BB-väska

    Till er som har fött barn; Vad ska man packa ner i BB väskan? Vad är onödigt att ta med sig och vad är nödvändigt?

  • Svar på tråden BB-väska
  • Christin82

    Några ombyte till bebis, mössa, ytterkläder, mjuka sköna byxor o kläder till dig, badrums art till dig, amningskupor, blöjor, godis/frukt/dricka.

    Någon tidning/iPad/laddare/kamera. Saker till din partner.

    Babyskydd

  • isabelless

    Jag har inte fött vårt barn ännu, är bara i vecka 14. Men har hört av flera bekanta att lypsyl är guldvärt. Och även en lång kofta som går över rumpan att ha efteråt.

  • BigMami

    Amningsinlägg att ha i bh.n är bra.. det hade jag inte tänkt på när jag fick ettan, så lagom roligt att ta tidningsbild med dyngsur t-shirt

    Vissa förlossningar måste man ha egna bindor, ersättning och nappflaskor (om man inte kan/tänkt amma)

    Något ätbart kommer jag definitivt packa då jag var skithungrig på natten sist..

  • firebird

    Hygienartiklar. Amningsbh, amningslinne, bekväma byxor (fler par om man blöder igenom)

    Purelansalva (guld värt till att smörja bröstvårtorna så dom inte blir torra och såriga vilket som lätt blir)

    Kakor (åt jag som energi mellan krystvärkarna när jag blev trött och det var mitt i natten, samt så tar det 2h innan efter förlossningen innan man får smörgåsbrikan)

    Protienbars och redbull till mannen! Lätt att glöma bort honom men han måste oxå ha energi att orka förlossningen och efteråt.

    Kläder till bebisen att åka hem i

    Bindor! Man får på BB men om du blir inskriven på neo som jag blev så får man köpa allt själv.

    Schampo

    Tofflor att gå i, gärna plast för det är oftast gemensam dusch

    Onödiga saker: böcker/tidning när barnet sover så sover du ;)

  • bak14

    Jag tycker morgonrock är också bra att ha med sig, när man går till köket eller när man får besök kan man bara dra på sig.

  • Marie90

    Bäst i våran väska var: morgonrock till både mig och sambon, varsin kudde, mjuka amnings-bh:ar, foppatofflor att gå till köket i/duscha med, våra egna duschtvålar/schampon så skönt att få "bli sig själv" efter förlossningen..

    Sämst var nog: Trosor (åkte till och med hem i nättrosorna) och att jag inte hade någon kofta som dolde jättebindan haha ;)

Svar på tråden BB-väska