• Anonym (Anonym (orolig))

    Blöder fortfarande, medicinsk abort

    Jag har gjort medicinsk abort två gånger. Första gången var för ett år sedan, jag hade otroligt ont och blev inlagd (påbörjade aborten hemma). Då blödde jag  massor i kanske 3-4 dagar och sen lite i ytterligare 10 dagar.


    Nu gjorde jag min medicinska abort tis 10/2 på sjukhuset, blödde massor veckan ut men sen avtog det. Hela förra veckan har det mest varit brunaktiga flytningar så då trodde jag det skulle sluta. Igår började jag blöda jättemycket igen och nu har det varit så i ett dygn plus att jag har väldigt ont i magen. Det rinner ut när jag sitter på toa (precis som det gjorde precis när jag gjorde aborten).

    Är det någon här som vet om det är normalt? Och har någon varit med om samma sak? Att det verkar vara på väg att ta slut och sen bara börjar det forsa? 

    Vet inte om det påverkar men satte in en p-ring förra måndagen (den 16/2) för första gången. Och det enklaste vore säkert att ringa till gynmottagningen där jag fick göra min abort, dock var de så otrevliga när jag gjorde själva aborten och de verkade inte tro på min smärta så känns inte så bra att ringa dit igen. 

Svar på tråden Blöder fortfarande, medicinsk abort