• Anonym (Panik - hur långt gången är jag egentligen!?)

    Hur långt har jag gått egentligen!?

    Har plussat för ett par dagar sedan, men denna graviditet är inte alls planerat utan jag har fram tills nyss misstänkt att det har skett mitt i ett byte av preventivmedel. Jag har därför valt att vända mig till en kvinnoklinik för att kolla hur långt jag har gått och därefter ta beslut om eventuell abort, men vill inte ta en abort om det har gått för långt in i graviditeten. Min önskan är alltså rätt klar - helst inget barn just nu. 

    Nu till problemet - när jag plussade så tänkte jag att det precis hade blivit till, eftersom att jag inte känt några tecken i kroppen på graviditet tidigare. Men nu allt eftersom att dagarna tickar framåt så blir jag orolig att jag blivit gravid redan när jag åt mina p-piller, blir livrädd för jag tycker att det sprattlar nere i magen och jag känner även livmodern när jag trycker nere på magen. Jag är rätt smal och har absolut inte fått någon rundning men kan inte längre dra in magen.

    Anledningen till att jag ville byta p-piller sort var dessutom att jag har mått så jäkla dåligt av dem, mått illa etcetera... och blir jag lite rädd att det liksom inte var p-pillerna jag mådde dåligt av utan att jag blivit gravid redan när jag åt dem!?!? Då har jag inte den bleeekaste om hur långt jag kan ha gått, möjligtvis flera månader. Till råga på allt så kan jag inte minnas när jag hade ordentlig mens senast, så det är ju jätte praktiskt...

    Usch vet inte om jag känner en massa symptom och bara konstruerar ihop detta i huvudet eller om jag verkligen gått så pass att jag faktisk känner bebisen? I så fall vet jag nästan inte vad jag gör - det är inte läge just nu.

    Nu har jag ju fått tid att komma iväg i nästa vecka men ni som har kollen - hur långt tycker ni att det låter som? Om det är till någon hjälp så har jag barn sedan innan och vet att när man redan har barn så märks det ofta lite snabbare på kroppen när det händer igen så att säga.

    tacksam för alla tankar :)

  • Svar på tråden Hur långt har jag gått egentligen!?
  • Anonym (Hmmm)

    Vilken svår situation!! Jag känner med dig<3

    För mig låter det som att du är för långt in i graviditeten för att kunna abortera... Är du helt säker på att du inte alls kan tänka dig ge barnet en chans?<3 Förklara gärna om du vill varför det är fel läge just nu, kanske är vi fler med erfarenhet och hjälpande råd och tips! Kram!

  • aleakim

    Vilken jobbig situation du hamnat i, hoppas det visar sig att du inte hunnit så långt. 
    Skulle jag gissa så skulle jag tippa på vecka 12-13. Men då utgår jag från min egen graviditet (också omföderska), och det behöver ju inte vara rätt på något vis alls. 


    W och liten i magen :)
  • Anonym (Hmmm)

    Köp ett sånt där test som visar vilken vecka man är i så kan du kolla imorgon bitti redan!

  • Anonym (Hm)

    Var någonstans på magen känner du livmoderkanten då?? Jag väntar mitt fjärde barn och den var halvvägs till naveln i v10. Nu är jag snart i v18, och den är straxt ovanför naveln .. Började känna bebisen i 14+2 ..

  • Anonym (Panik - hur långt gången är jag egentligen!?)
    Anonym (Hmmm) skrev 2015-02-24 14:34:36 följande:

    Vilken svår situation!! Jag känner med dig<3

    För mig låter det som att du är för långt in i graviditeten för att kunna abortera... Är du helt säker på att du inte alls kan tänka dig ge barnet en chans?<3 Förklara gärna om du vill varför det är fel läge just nu, kanske är vi fler med erfarenhet och hjälpande råd och tips! Kram!


    Hej, och tack! 

    jag hoppas att det inte är så, men... Jo klart att jag kan, det är ju inte så att jag inte skulle älska mitt barn, men timingen är inte bra just nu bara.

    Vill helst inte gå in på personliga detaljer eftersom att jag vill fortsätta att vara anonym...

    Undrar väl egentligen mest hur långt ni tycker att det låter som jag är gången.
  • Anonym (Panik - hur långt gången är jag egentligen!?)
    aleakim skrev 2015-02-24 14:39:32 följande:

    Vilken jobbig situation du hamnat i, hoppas det visar sig att du inte hunnit så långt. 
    Skulle jag gissa så skulle jag tippa på vecka 12-13. Men då utgår jag från min egen graviditet (också omföderska), och det behöver ju inte vara rätt på något vis alls. 


    Tack för gissningen!! :)
  • Anonym (Panik - hur långt gången är jag egentligen!?)
    Hummeldummel skrev 2015-02-24 14:55:06 följande:

    Fast de testet visar bara fram till v 3 (V5 enligt bm-uträkning)

    När hade du tid? Du kan inte snabba på det?


    Jag har tid i nästa vecka, och det var det tidigaste som fanns. 
  • Anonym (Panik - hur långt gången är jag egentligen!?)
    Hummeldummel skrev 2015-02-24 14:55:58 följande:

    När bytte du prev-medel? När tror du själv att det kan ha blivit till?


    Jag slutade med mina förra piller för ca 6-7 veckor sedan, och har väntat på att få ny mens så att jag kan börja med ny sort. Men den har ju inte kommit, har inte reflekterat jättemycket för min cykel  har inte varit regelbunden sedan jag började med de förra p-pillerna, då ballade menens regelbundenhet ur, om man uttrycker sig så.

    grejen är den att jag rent logiskt tänker att jag kan vara i vecka 4-6, MEN jag nojar något otroligt för jag tycker att mina symptom tyder på att det har gått längre, och i så fall har jag blivit gravid medan jag åt p-piller.
Svar på tråden Hur långt har jag gått egentligen!?