• Globetrotter

    Väntar du med att skaffa barn tills dess att din hund har dött?

    Du är 35 år och har en hund som kommer att leva i minst 10 år till. Du vet redan innan att ditt framtida barn kommer att vara pälsdjursallergiker, dessutom kommer du inte ha någon tid över för att stimulera din hund, när du får en nyfödd bebis att ta hand om.

    Så, vad gör du?

    Väljer du att behålla hunden tills dess att den dör (om minst tio år, då du är minst 45 år), och således riskerar att aldrig kunna få ett biologiskt barn?
    Eller väljer du att omplacera hunden och satsa på familjelivet?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Väntar du med att skaffa barn tills dess att din hund har dött?
  • Frontline

    Hade det inte gått att omplacera hunden så hade jag avlivat den...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Hmm)

    Konstig fråga egentligen. Handlar det om en valp? Då kanske man borde ha tänkt efter före innan man ens skaffa valpen om man ändå börjar bli i den åldern där det är aktuellt att skaffa barn.

    Det är inte heller att bara skaffa barn. Det kan ta längre tid än man tror även om man är "ung". För det andra så är det inte speciellt troligt att barnet är allergisk samma dag som när det föds. Oftast dröjer det lite innan barnet "blir" allergiskt, alltså det kan dröja 1-3 år innan det ens märks. För det tredje, det fungerar utmärkt att aktivera en hund även om man har barn. Det hela beror på om man är beredd på att hunden kanske får lite mindre aktivering än tidigare. Man kanske tar vanliga promenader under dagen och aktiverar hunden mer på kvällen när den man har barn med ha kommit hem.

    Så kort sagt, vill man så går det mesta. Varför ta ut sorgen i förskott? Bättre att göra som man vill men kanske ha en plan på hur man gör om det är så att barnet blir allergiskt i framtiden. Men tycker inte man behöver planera hela livet utifall det och det inträffar....det blir ju ändå sällan som man tror :)

  • Anonym (Frun)

    Omplacerar hunden i så fall.
    Skulle visserligen inte börja skaffa barn vid 35. Hur andra gör bryr jag mig inte om, men även 35 är för sent för mig.
    Jag ville ha mina barn (3 barn önskade jag mig) innan jag var 25 år. Jag är 25 år nu och väntar 3:e barnet om 5 v.

  • Anonym (hundägare)
    Globetrotter skrev 2015-02-24 17:07:23 följande:

    Du är 35 år och har en hund som kommer att leva i minst 10 år till. Du vet redan innan att ditt framtida barn kommer att vara pälsdjursallergiker, dessutom kommer du inte ha någon tid över för att stimulera din hund, när du får en nyfödd bebis att ta hand om.

    Så, vad gör du?

    Väljer du att behålla hunden tills dess att den dör (om minst tio år, då du är minst 45 år), och således riskerar att aldrig kunna få ett biologiskt barn?
    Eller väljer du att omplacera hunden och satsa på familjelivet?


    Förutom det där med pälsdjursallergin är ditt påstående löjligt. Haft 3 barn och minst hund i alla år. Såväl barn som hundar har blivit stimulerade och motionerade efter konstens alla regler. Däremot har hundarna aldrig varit bebisar för mig, de är djur. Barn och hundar går alldeles utmärkt ihop.
Svar på tråden Väntar du med att skaffa barn tills dess att din hund har dött?