• Anonym (Ofrivillig far)

    Ska bli pappa med ONS

    Jag fick nyss reda på att jag ska bli far till sommaren, mor till barnet är en tjej jag känt ett år och hade sex med en gång efter en fest. Hon är över 40 och sa tidigare att hon var för gammal för att skaffa barn, dessutom åt hon p-piller så jag slarvade med kondomen. När det var för sent för abort berättade hon för mej att jag skulle bli far och att hon kommer att ta hela ansvaret för barnet och jag får betala underhåll. Ni som varit i samma sitts, har ni några råd att ge? Jag har tre barn redan 15-20 år och är inte sugen på att bli far igen. Jag har inte träffat henne sedan vi hade sex, bara pratat i telefon.

  • Svar på tråden Ska bli pappa med ONS
  • Anonym (...)

    Du får betala 1273kr.
    Du behöver aldrig träffa ungen.

  • Snutten6

    Hur vet du att du är far till barnet ??
    Kvinnan kanske vill snärja dig........

  • Anonym (Ofrivillig far)

    Hon vill att jag skriver på faderskaps papper och jag vill ha ett faderskapstest

  • Griseknoen35
    Anonym (Ofrivillig far) skrev 2015-02-24 20:09:06 följande:

    Hon vill att jag skriver på faderskaps papper och jag vill ha ett faderskapstest


    Du bör redan nu ta upp frågan angående vårdnaden och umgänge. Barnet har rätt att ha en relation till sin far. Glöm aldrig att barnet är helt oskyldig till allt och förtjänar att få ha en mamma och en pappa.
  • Nenne666
    Anonym (Ofrivillig far) skrev 2015-02-24 20:09:06 följande:

    Hon vill att jag skriver på faderskaps papper och jag vill ha ett faderskapstest


    Bra! Börja där!!
  • Anonym (FridaBabe)
    Griseknoen35 skrev 2015-02-24 20:53:30 följande:
    Du bör redan nu ta upp frågan angående vårdnaden och umgänge. Barnet har rätt att ha en relation till sin far. Glöm aldrig att barnet är helt oskyldig till allt och förtjänar att få ha en mamma och en pappa.
    Det där är väl något som kvinnan bör tänka på innan hon skaffar barn med kreti och pleti. Om jag inte vill ha ett barn och inte medvetet skaffar ett barn utan någon annan väljer åt mig får den personen ta fullt ansvar för situationen. Jag skulle inte göra det. Är faktiskt kvinna själv. Men hade inte uppskattat att någon beslutar något som påverkar mitt liv över mitt huvud. Vägrat ha något som helst med människan att göra. Hade väl fått betala underhåll men förhoppningsvis kommer vår civilisation så långt att en juridisk abort blir möjliggjord för män. Så får en kvinna som ensam beslutar om barn också ta ansvaret själv. Inkl. det ekonomiska. Utan en man och utan samhället.
  • Griseknoen35
    Anonym (FridaBabe) skrev 2015-02-24 21:02:11 följande:
    Det där är väl något som kvinnan bör tänka på innan hon skaffar barn med kreti och pleti. Om jag inte vill ha ett barn och inte medvetet skaffar ett barn utan någon annan väljer åt mig får den personen ta fullt ansvar för situationen. Jag skulle inte göra det. Är faktiskt kvinna själv. Men hade inte uppskattat att någon beslutar något som påverkar mitt liv över mitt huvud. Vägrat ha något som helst med människan att göra. Hade väl fått betala underhåll men förhoppningsvis kommer vår civilisation så långt att en juridisk abort blir möjliggjord för män. Så får en kvinna som ensam beslutar om barn också ta ansvaret själv. Inkl. det ekonomiska. Utan en man och utan samhället.
    Och den enda som straffas är barnet. Allt handlar jämnt om "jag, jag, du,du" men vem fan tänker på barnet? Nu är det som det är och ett barn på väg. Inte direkt så att en kvinna blir gravid på egen hand oavsett vad som sägs om skydd, väljer man att ligga så väljer man att ta risken. Oavsett varför ska ett barn straffas för mammas och pappas val? Då är det väl bättre att ts är den bra av dem och faktiskt är en pappa, en riktig man sviker inte sitt barn oavsett omständigheterna kring hur den blev till liksom en riktig kvinna inte sviker sitt barn. Sviker man ett barn som förälder genom att skita i det finns det inte ens ord på hur vidrigt det är. När det kommer till barn bör man se förbi sig själv. Det enda ts behöver göra är ju att ha en relation till barnet så att barnet får lära känna sin pappa. Han har redan tre barn, kul som barn att veta att pappa har tre äldre barn han älskade och fanns för men att han skiter i sin sista. Manlig abort? Hallå! Vill man inte ha barn, knulla då, svårare är det inte. Men visst inför manlig abort, ta bort kulorna så är aborten gjord ;)
  • Anonym (n)
    Anonym (Ofrivillig far) skrev 2015-02-24 19:49:09 följande:

    Jag fick nyss reda på att jag ska bli far till sommaren, mor till barnet är en tjej jag känt ett år och hade sex med en gång efter en fest. Hon är över 40 och sa tidigare att hon var för gammal för att skaffa barn, dessutom åt hon p-piller så jag slarvade med kondomen. När det var för sent för abort berättade hon för mej att jag skulle bli far och att hon kommer att ta hela ansvaret för barnet och jag får betala underhåll. Ni som varit i samma sitts, har ni några råd att ge? Jag har tre barn redan 15-20 år och är inte sugen på att bli far igen. Jag har inte träffat henne sedan vi hade sex, bara pratat i telefon.


    Du bör absolut inte skriva på faderskapspapprerna innan du har gjort faderskapstest!
  • Nenne666
    Anonym (n) skrev 2015-02-24 21:40:47 följande:
    Du bör absolut inte skriva på faderskapspapprerna innan du har gjort faderskapstest!
    Exakt! Va noggrann med det TS!
  • Anonym (vissa kvinnor alltså...)

    Din stackare! visst kanske männen borde ge fan i att ligga om de inte ofrivilligt vill bli föräldrar. Men den stora frågan är vad det är för fundamentalt fel på en kvinna som väljer att behålla barnet i en sådan situation. Och att sedan ha mage att kräva pengar efter ett idiotiskt val hon gjort... man upphör aldrig att förvånas.

    Hoppas att allt löser sig! Kram

Svar på tråden Ska bli pappa med ONS