• Anonym (funde­rsam)
    Äldre 24 Feb 19:57
    5237 visningar
    9 svar
    9
    5237

    Fantasi/lust på chefen

    Jag förstår vad 90 % av er kommer svara. Men innan ni svarar kan ni väl försöka tänker in i situationen....

    Jag arbetar väldigt nära min chef. Vi har en bra relation, arbetsmässigt och vänskapligt.
    Sedan ett par år lever jag i en särborelation som ger mig bra sex men inte stimulans på andra plan, vilket varit frustrerande under hela tiden. Min chef är ensamstående med två halvstora barn.
    Redan för ett par månader sedan kom jag på mig att tänka på chefen i vissa situationer, typ när vi satt på möten och h*n gjorde vissa miner/rörelser. Men nu har det accelererat! De senaste veckorna tänker jag på chefen oavbrutet! Och då i väldigt sexuella termer. 
    Som person är jag väldigt spontan och impulsiv och visst har jag gjort vissa "dumheter" tidigare. Men jag brukar inte vara typen som har en massa sexuella fantasier. Jag är inte kär i chefen, men klart attraherad och möjligen förälskad.

    Visst inser jag intellektuellt, att det vore dumdristigt att inleda en sexuell relation! Men fantasier/lust är svåra att kontrollera. Jag vill bara vädra detta och fråga vad ni har för erfarenheter på området. Skulle ni våga/kunna ha sex med er chef?! Skulle du som chef riskera nåt genom att ha sex med din medarbetare? 
    OM detta skulle bli verklighet har jag inte så mycket problem med att jag i så fall skulle vara otrogen så den biten kan ni släppa- det är inte det detta handlar om. 
    Tacksam för (kloka) svar. Grubblar ihjäl mig snart!

  • Svar på tråden Fantasi/lust på chefen
  • Anonym (chefe­n)
    Äldre 25 Feb 00:58
    #1

    Jag är chef. Jag inledde ett förhållande med en av mina uderställda. Jag var otrogen, men avslöjades aldrig. Det började gå rykten på jobbet, men vi avslöjades inte där heller. Det tog slut efter några månader. I dag kan jag inte fatta hur jävla korkade vi var. Vi riskerade jobbet båda två! Eller åtminstone jag. Det gick bra och vi jobbar fortfarande på samma ställe. Det var 10 år sen nu. Jag är skild och omgift och kommer aldrig vara otrogen igen. Men det är en annan historia.

    Jag avråder å det bestämdaste!
    Riskerna är för stora helt enkelt.

  • Anonym (funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 25 Feb 08:08
    #2

    Tack för seriöst svar. Skönt ni klarade er! Jo, jag förstår ju du har rätt, men....

    Jag har bara haft det här jobbet 1/2-år o trivs bra. Kan nog inte få nåt bättre. Men har ändå börjat tänka om jag ska söka mig vidare för att inte riskera nåt- men då "riskerar" jag ju min karriär o lär gå ner i lön..,

  • Anonym (chefe­n)
    Äldre 25 Feb 08:25
    #3
    Anonym (fundersam) skrev 2015-02-25 08:08:17 följande:

    Tack för seriöst svar. Skönt ni klarade er! Jo, jag förstår ju du har rätt, men....

    Jag har bara haft det här jobbet 1/2-år o trivs bra. Kan nog inte få nåt bättre. Men har ändå börjat tänka om jag ska söka mig vidare för att inte riskera nåt- men då "riskerar" jag ju min karriär o lär gå ner i lön..,


    Det är precis det val du/ni har om du frågar mig och om du nu vill leva ut din åtrå. En av er bör byta jobb. Chefen har mer att förlora än du har.

    Jag var själv väl medveten om det, men föll ändå för frestelsen när min kvinnliga medarbetare gav mig uppmärksamhet som man. Hon berättade efteråt att hon tänkte första gången hon såg mig att "honom ska jag ligga med". Hon visste precis vad hon gjorde och jag mitt dumma fån gick på det.

    Min nuvarande fru tänkte likadant. Men då var vi båda singel och vi var inte arbetskamrater. Sen föll hon på eget grepp och blev kär. Ha ha ha
  • Anonym (funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 18:49
    #4

    "Chefen har mer att förlora". Ja det kanske är så om man ser till karriär och anseende.
    MEN jag är öppet lesbisk och gissar att min chef är straight. Hon har i alla fall levt straight förut. Men hon är "öppen" som person... Det är alltså troligare att jag kommer att falla känslomässigt. (Jag har inte fallit totalt ännu, är inte kär, men mer tänd.) Därmed har jag väldigt mycket att riskera och skulle kunna bli sårad/ledsen/besviken.

  • Anonym (chefe­n)
    Äldre 26 Feb 19:44
    #5

    Det är klart att båda har lika mycket att förlora vad avser känslor. Båda kan naturligtvi bli lika sårade. Det jag menar med att chefen har mest att förlora är att hon eller han riskerar sitt jobb eller åtminstone att avsevärt försvagasin auktoritet. Helt enkelt att fösämra sina förutsättningar att utöva ledarskapet.

  • Anonym (funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 19:47
    #6

    Jo jag förstod hur du menade. Men det är ju under förutsättning att det hela kommer ut. Jag är övertygad att både medarbetare o chef har ett stort intresse av att dölja om de har en sexuell relation.

  • Anonym (chefe­n)
    Äldre 26 Feb 20:11
    #7

    Även om ni inte skulle bli direkt påkomna så har folk en otrolig förmåga att uppfatta subtila signaler. Ett ögonkast här, ett leende där, ett varmare tonfall än vanligt osv. Sen är snart ryktena igång. Tro mig!

  • Anonym (funde­rsam) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 20:42
    #8

    usch då! 

  • Äldre 28 Feb 21:39
    #9
    +1

    Jag arbetar själv som chef och har en relation med en av mina anställda sedan nästan 2 år tillbaka. I mitt fall ledde det hela till skilsmässa (innan vi gick hela vägan s.a.s.). Än så länge vet ingen på jobbet vad som pågår. Det har kommit vissa antydningar men ingenting som har bekräftats av någon av oss. Vi är båda mycket bra på att separera vår professionella relation från vår privata. 

    Personligen är ju jag den som riskerat och riskerar mest men för mig är det ändå värt det. Jag kan vilken sekund som helst ta konsekvenserna för att jag blev attraherad av och förälskad i en alldeles fantastisk människa.

    Jag antar att vi närmar oss den punkt där vi "måste" berätta på jobbet. Det kommer förmodligen bli tufft och ev måste jag söka mig ett nytt jobb. Men då är det så. För mig är livet alldeles för kort för att prioritera arbetet (som jag ändå trivs mkt bra med) framför mina känslor.

Svar på tråden Fantasi/lust på chefen