• Anonym (Ohhh)
    Äldre 24 Feb 21:14
    22239 visningar
    368 svar
    368
    22239

    Skämtade om städande kvinnor-nu är hon jättearg på mig

    Asså jag fattar ingenting. Jag och min tjej sms:ade förut idag. Hon frågade vad jag gjorde och jag svarade att det behövdes städas här hemma så jag skulle ta och sätta igång med det. Sen skrev jag på ett efterföljande sms "eller älskling, jag tycker du ska ta dig hit nu nu nu och inta din plats med dammsugaren som kvinna!!!! :D".

    Då skriver hon ett jävla långt sms att jag är en idiot som kränker kvinnor med det sms:et. Jag skrev 100 gånger om att jag skojade! Och då skriver hon att jag inte kan skoja om sådant osv osv. Och nu vill hon inte ens snacka med mig. Jag har aldrig skojat om sånt förut. Herregud. Asså jag är jävligt äcklad. Har lust att avsluta relationen. Om hon ska vara såhär nu bara för att jag skämtar om att kvinnor ska städa, då tål hon fan ingenting...inte ens när jag medger och ber om ursäkt så accepterar hon inte det!

    Seriöst vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Skämtade om städande kvinnor-nu är hon jättearg på mig
  • Anonym (Mimm)
    Äldre 24 Feb 21:22
    #1

    Men åhh, tråkig hon är! Jag är tjej och feminist men skulle bara småskratta åt ett sånt sms och svara "ay ay sir!" Eller nåt. Humor är viktigt och man måste kunna driva med sig själv;)

    Ge henne lite tid, sen får ni prata. Hon kanske har varit med om nåt jobbigt, vem vet. Jag skulle nog ha ganska svårt att svälja nåt sånt där...men om det var en engångshändelse, okej.

  • Äldre 24 Feb 21:26
    #2

    Om hon varken kan ta ett skämt eller en ursäkt tyder det på att hon bara letar efter ett skäl att bråka och klaga på dig
    Du bör överväga att dumpa henne.

  • Anonym (T)
    Äldre 24 Feb 21:27
    #3

    Ja men klart man måste kunna skämta!

  • Anonym (bass)
    Äldre 24 Feb 21:28
    #4
    +1

    Nämen en kvinna som tar illa upp men aldrig skämtat om män.

    Finns hon?

    Fy fanken va tråkig brud..

  • Äldre 24 Feb 21:30
    #5

    Fast utifrån det du skriver undrar jag om du verkligen menade ursäkten. Det låtter inte alls som att du insett problemet med "skämtet". Vad är poängen med att säga förlått en massa gånger om du inte insett problematiken bakom ditt agerande, vad är det egetnligen du ber om ursäkt för att hon inte tyckte om det?

  • Äldre 24 Feb 21:32
    #6
    Anonym (T) skrev 2015-02-24 21:27:32 följande:

    Ja men klart man måste kunna skämta!


    Kunna som i att TS inte bör åtalas för något brott ja självklart, kunan som att i att kunna göra det utan att människor i ens omgivning reagerar, nej absolut inte.
  • Anonym (QB)
    Äldre 24 Feb 21:32
    #7
    Kalo3334 skrev 2015-02-24 21:30:41 följande:
    Fast utifrån det du skriver undrar jag om du verkligen menade ursäkten. Det låtter inte alls som att du insett problemet med "skämtet". Vad är poängen med att säga förlått en massa gånger om du inte insett problematiken bakom ditt agerande, vad är det egetnligen du ber om ursäkt för att hon inte tyckte om det?
  • Äldre 24 Feb 21:33
    #8
    Tecum skrev 2015-02-24 21:26:30 följande:

    Om hon varken kan ta ett skämt eller en ursäkt tyder det på att hon bara letar efter ett skäl att bråka och klaga på dig
    Du bör överväga att dumpa henne.


    Hon kan känner att ursäkten inte verkar vara verkligt menad?
  • Äldre 24 Feb 21:55
    #9
    Kalo3334 skrev 2015-02-24 21:33:22 följande:
    Hon kan känner att ursäkten inte verkar vara verkligt menad?
    En sådan sak kan hon inte varken känna eller veta via SMS. Då borde hon vara angelägen att snacka igenom det med TS, men han säger att hon inte vill snacka med honom. Tolkningen är att hon vill ha en konflikt.
  • Äldre 24 Feb 22:10
    #10
    +1

    Att man inte uppskattar all sorts humor är inte detsamma som att vara tråkig. Man skrattar åt olika saker helt enkelt. Jag tycker inte att det var roligt alls det du beskrev. Hade det varit en ytlig relation hade jag tänkt både en och två gånger innan jag evt fortsatte relationen.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
Svar på tråden Skämtade om städande kvinnor-nu är hon jättearg på mig