• Carolina81

    Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?

    Luriga trean......så trött på att höra den frasen. Känns som något är på g, men så händer inget. Allt känns så olikt från de andra två. Fler som är frustrerade, väntar och undrar? Join me!

  • Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?
  • sofiaC
    Carolina81 skrev 2015-02-25 06:23:51 följande:

    Luriga trean......så trött på att höra den frasen. Känns som något är på g, men så händer inget. Allt känns så olikt från de andra två. Fler som är frustrerade, väntar och undrar? Join me!


    Åh jag är precis där jag med!

    Jag håller på att bli tokig.... Är i vecka 39 och har haft oregelbundna sammandragningar sedan 1 vecka tillbaka... Två kvällar har vi trott att det är på riktigt... Men icke!

    Nu har jag slutat hoppas på att ens denna vill komma ut!

    Problemet är att jag har så svår foglossning och ischias i BÅDA benen och är i stort sett handikappad :0( väntan blir olidlig när man ligger i soffan och räknar timmar!

    Mina två andra barn har vant sig nu, men OM jag ska ta mig ut måste jag ha kryckor och det är ju oxå super tungt....

    Vilken vecka är du i? Hur känner du?
  • Carolina81

    Åh jag kan verkligen relatera. Jag har varit i sängläge många månader nu. Jag har problem med att livmodern inte pallar med. Så jag får värkar/sammandragningar mkt tidigt (börjar runt v.13). Varit samma med alla 3. Men det betyder att man är sjukt less på dels att bara ligga sant att ha känningar så sjukt länge. Vill bara få föda!

    Så nu när känningarna ökat (tog en vända till fl igår kväll för kontroll då jag trodde det var på g)....så är det himla svårt att hålla motivationen uppe.

    Är 34+4 idag. Vet att dey låter lätt då jag inte gått lika länge, men jag började ha regelbundna värkar i v.27 samt huvudet ner...därmed tryck osv. Så läkarna säger att det jag känner nu är som någon som är överburen.

    Är sjukt less på att analysera ALLT! Gör du också det? Hittar tecken i allt jag gör och känner.

    När kom dina andra? hur upplevde du tiden innan med dem jämfört med nu?

  • Carolina81

    Så sjukt frustrerande när man ringer fl och de älskar säga luriga 3an och så skrattar de lite. Blir rätt arg då. De får en att känner sig fånig och överdriven att man ens skulle tro att något är på g......för det är ju trotsallt 3an. Typ så. Upplever du det också så?

  • sofiaC
    Carolina81 skrev 2015-02-25 08:46:54 följande:

    Så sjukt frustrerande när man ringer fl och de älskar säga luriga 3an och så skrattar de lite. Blir rätt arg då. De får en att känner sig fånig och överdriven att man ens skulle tro att något är på g......för det är ju trotsallt 3an. Typ så. Upplever du det också så?


    Nej fy, jag lider med dig som varit sängliggande sedan V 13... Ja, då verkar mina 8 veckor rätt så fjuttiga....

    Hoppas du föder snart då! Hur är det du känner? Vad sa dom på förlossningen igår?

    Nä, jag har inte upplevt samma som du när jag ringt förlossningen, tvärtom så har jag blivit bemött riktigt fint... Kan vara för att när jag var i vecka 29 så fick jag tarmvred och akut opererades med en öppen operation och har efter det haft en svår graviditet...

    Håller tummar och tår för dig :0)
  • Carolina81

    8 veckor är slitigt. Speciellt om man har riktigt ont. Stackare :( var du lika dålig med dina andra två?

    Jag började med sjukskrivning först i vecka 20. Så tack o lov inte v.13. Då var det inte så kraftigt än.

    Jo igår så åkte jag in då jag hade känt annat i 2 dagar. O under em igår fick jag ett konstant o starkt ont i nedre ryggen. Sedan eftet en stund satte magen igång. Sedan började tryck ned. O efter det sammandragningar och att jag blev supervarm när de kom cykliskt. Var egentligen inte mer. Men har lovat min läkare att åka in när jag känner något nytt. Å det gjorde jag. På fl sa det att med 3an kan det hålla på så här o annat i många veckor. 3an ger många falskalarm tydligen. Känns ju motiverande ;)

    Berätta mer om dina känningar.

  • Anonym (sant)
    Carolina81 skrev 2015-02-25 06:23:51 följande:

    Luriga trean......så trött på att höra den frasen. Känns som något är på g, men så händer inget. Allt känns så olikt från de andra två. Fler som är frustrerade, väntar och undrar? Join me!


    ooo ja. Luriga trean är definitivt min trea. Hon lurade mig i över 1 månad.
  • sofiaC
    Carolina81 skrev 2015-02-25 09:55:50 följande:

    8 veckor är slitigt. Speciellt om man har riktigt ont. Stackare :( var du lika dålig med dina andra två?

    Jag började med sjukskrivning först i vecka 20. Så tack o lov inte v.13. Då var det inte så kraftigt än.

    Jo igår så åkte jag in då jag hade känt annat i 2 dagar. O under em igår fick jag ett konstant o starkt ont i nedre ryggen. Sedan eftet en stund satte magen igång. Sedan började tryck ned. O efter det sammandragningar och att jag blev supervarm när de kom cykliskt. Var egentligen inte mer. Men har lovat min läkare att åka in när jag känner något nytt. Å det gjorde jag. På fl sa det att med 3an kan det hålla på så här o annat i många veckor. 3an ger många falskalarm tydligen. Känns ju motiverande ;)

    Berätta mer om dina känningar.


    Med nummer ett mådde jag toppen, men tvåan gick jag med kryckor från vecka 30 som nu....

    Jag var på kontroll i föregår på spec. Mödravården då jag inte tyckte jag kände bebisen ordentligt och för att jag håller på att brinna upp innefrån... Har en "normal" Temp just nu på 37.4-37.7 för jag är såååå varm....

    Jo jag har hört att nummer tre ska bråka med en, jag är bara såååå trött på skiten nu! Känns liksom inte som att det ska komma nån bebis.... Just det jag ska utredas för graviditets diabetes nu oxå eftersom dom upptäckte socker i urinen på kontrollen...

    Hahaha en sak är då säker och det är att det här är min sista graviditet!! :0)

    Jag känner samma som du flera gånger i veckan....

    Hoppas du får din lilla skrutt snart <3

    Hur gamla är dina två andra?

    Du får en kram av mig :0D
  • Smulan 89

    Kan hänga på. Väntar också nr 3. Är i v 35+0 idag, så händer nog inget på några veckor. Mina andra två förlossningar är igångsättningar, så blir spännande att se om den här bebisen kommer av sig själv.

  • Linc

    Jag väntar min trea... är i v.33. Har fått foglossning nu som slagit till med full kraft. Har dock varit sjukskriven i ett år snart pga min Eds.

    Värst nu är mitt låga Hb på 97 som gör att jag inte orkar något alls.. :( Kan inte använda mina bäckenbälten då de utlöser sammandragningar som dock inte gjort särskilt ont ännu. Promenader gör det samma så det blir inte så många långa. .. Hoppas slippa alla dessa luriga förvärkar sedan och bara VETA när det är dax .. . Lycka till ni andra! :)

  • Carolina81
    Anonym (sant) skrev 2015-02-25 10:06:42 följande:
    ooo ja. Luriga trean är definitivt min trea. Hon lurade mig i över 1 månad.
    hehe, ja folk säger ju det. Hur visade det sig när det väl var dax? Och hur blev förlossningen jämfört med de andra två?
Svar på tråden Ledsen.. ska det vara så här förvirrande med trean - luriga trean!?? Fler som väntar?