• Äldre 25 Feb 14:51
    3330 visningar
    11 svar
    11
    3330

    Vågrätt streck, vad betyder det?

    Som rubriken lyder.

    Min mens är sen så jag gjorde ett av apotekets egna gravtest. Är ganska säker på att det blev negativt men detta vågräta streck stör mig. Vad betyder det?

    Strecket är i samma färg som kontrollstrecket men går tvärs över vågrätt istället för att ligga lodrätt bredvid kontrollstrecket som det visar på instruktionerna.

  • Svar på tråden Vågrätt streck, vad betyder det?
  • Äldre 25 Feb 15:05
    #1

    Kan du lägga upp nån bild? Vad står det att positivt/negativt resultat ska se ut som? Ska det vara ett plus eller bara ett streck?

  • Äldre 25 Feb 15:30
    #2


    Här är en bild, även om det syntes något starkare i verkligheten. På förpackningen så visas en bild med två streck sidan om varandra ( I I ). Det står att två streck betyder positivt, Ett streck negativt och inget streck alls är ett misslyckat test. Antar att testet är negativt men vill vara säker att det inte varit något fel på det då det inte står något om detta i instruktionerna. 
  • Äldre 25 Feb 15:32
    #3

    Det är ett felaktigt test, lämna tillbaka på apoteket och få ett nytt.

  • Äldre 25 Feb 15:40
    #4

    Okej, tack för svar! 

  • Äldre 25 Feb 16:01
    #5

    Aha, är kontrollstrecket det tydliga strecket på höger sida? Det kan ju vara färg som "dragits ut" liksom. Jag skulle säga att det är negativt, så länge kontrollstrecket syns tydligt. Men det kanske kan vara värt att ta ett nytt för att vara på säkra sidan.

    Minns att jag tog ett sånt där och fick ett jättetydligt PLUS och fick panik, men det var negativt ändå för strecket skulle suttit på andra ledden.

  • Äldre 25 Feb 20:34
    #6

    Tack för svar! :) Då kommer jag nog utgå ifrån att det är ett negativt test och vänta på min mens. 

    Är ju trots allt bara tre dagar över, den kommer säkert imorgon då! :p

  • Mamma till 5 underb­ara barn
    Äldre 1 Mar 14:14
    #7

    Ogiltigt skulle jag kalla testet tagit nytt ?

  • Äldre 2 Mar 19:05
    #8

    Har tagit ett nytt, denna gången hände exakt samma sak. Även trots jag var väldigt noga med att följa instruktionerna. Ännu ingen mens kommen så vet inte vad som händer. Ska nog ringa och boka tid hos barnmorskan. 

  • Mamma till 5 underb­ara barn
    Äldre 2 Mar 19:50
    #9
    Hannahvetej skrev 2015-03-02 19:05:12 följande:

    Har tagit ett nytt, denna gången hände exakt samma sak. Även trots jag var väldigt noga med att följa instruktionerna. Ännu ingen mens kommen så vet inte vad som händer. Ska nog ringa och boka tid hos barnmorskan. 


  • Mamma till 5 underb­ara barn
    Äldre 2 Mar 19:51
    #10

    Ok verkar som de blivit något fel på testerna du köpt

  • Mamma till 5 underb­ara barn
    Äldre 2 Mar 19:52
    #11

    Köp annan test

Svar på tråden Vågrätt streck, vad betyder det?