• Anonym (Fundersam)

    Min tjej börjar bli överviktig och gillar att använda tajta kläder..

    Min tjej börjar tyvärr bli överviktig. Hon har alltid gillat att klä sig fint, tajt och lättklätt på somrarna. MEN hon börjar nu bli överviktig och det ser enligt mig hemskt ut.

    Jag har försökt att få henne att banta och har sagt att hon börjar bli fet. Ändå verkar hon inte märka hur en tajt tröja ser ut på henne. Vad ska jag gör?

    Jag vet inte om jag vill säga rätt ut att det ser hemskt ut på henne när hon börjar bli överviktig. Eller är det bästa att säga sanningen?

  • Svar på tråden Min tjej börjar bli överviktig och gillar att använda tajta kläder..
  • Anonym (Fundersam)

    Jag tycker även synd om henne att hon börjar bli överviktig då hon gillar att klä sig fint, men det är lättare att få igång träningen på sommaren..

  • LaLola

    Du har redan sagt att hon börjar bli fet.
    Varför tvekar du då ang att säga att tröjorna sitter fult på henne?

    Förövrigt hoppas jag innerligt att du bara försöker skoja med oss.

  • Anonym (Fundersam)
    LaLola skrev 2015-02-25 16:56:16 följande:

    Du har redan sagt att hon börjar bli fet.
    Varför tvekar du då ang att säga att tröjorna sitter fult på henne?

    Förövrigt hoppas jag innerligt att du bara försöker skoja med oss.


    Jag vill inte såra henne som jag skrivit.
  • LaLola
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-25 16:58:05 följande:
    Jag vill inte såra henne som jag skrivit.
    Hon blev förstås överlycklig av att få höra att hon är fet?

    Som sagt, du försöker nog bara skoja.
  • Anonym (En plan!)

    Ta slumpmässiga bilder på henne där hon INTE poserar dvs du tar ett foto på din kompis Göran medan hon står bredvid och ett kort på hennes kompis Tina med henne själv i bakgrunden och så vidare och se till att få så dåliga vinklar av henne som möjligt så det syns att hon är tjock. Posta sedan på Facebook. Då kommer hon se, utan att du behöver säga mer och sedan måste du hålla käften om det ett tag så att du ser om hon tog åt sej eller inte. Om inte så är hon helt enkelt nöjd med hur hon ser ut och då är det ditt problem och inte hennes. Och om hon faktiskt tycker att hon inte var så fin så kommer hon banta/träna utan att säga något, för att behålla sin stolthet.

  • Anonym (Fundersam)
    LaLola skrev 2015-02-25 16:59:25 följande:
    Hon blev förstås överlycklig av att få höra att hon är fet?

    Som sagt, du försöker nog bara skoja.
    Att hon börjar bli överviktig och att jag påpekar det är för hennes bästa. Att säga att det inte ser snyggt ut när hon bär tajt är betydligt värre förstår du väl.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (En plan!) skrev 2015-02-25 17:00:24 följande:

    Ta slumpmässiga bilder på henne där hon INTE poserar dvs du tar ett foto på din kompis Göran medan hon står bredvid och ett kort på hennes kompis Tina med henne själv i bakgrunden och så vidare och se till att få så dåliga vinklar av henne som möjligt så det syns att hon är tjock. Posta sedan på Facebook. Då kommer hon se, utan att du behöver säga mer och sedan måste du hålla käften om det ett tag så att du ser om hon tog åt sej eller inte. Om inte så är hon helt enkelt nöjd med hur hon ser ut och då är det ditt problem och inte hennes. Och om hon faktiskt tycker att hon inte var så fin så kommer hon banta/träna utan att säga något, för att behålla sin stolthet.


    Hon tillåter mig inte ta bild på henne så lite medveten är hon.
  • LaLola
    Anonym (Fundersam) skrev 2015-02-25 17:01:52 följande:
    Att hon börjar bli överviktig och att jag påpekar det är för hennes bästa. Att säga att det inte ser snyggt ut när hon bär tajt är betydligt värre förstår du väl.
    Du sa att hon blivit fet. Inte överviktig. Fet.

    Äh, jag ska sluta mata dig nu.
  • Anonym (Fundersam)
    LaLola skrev 2015-02-25 17:04:17 följande:
    Du sa att hon blivit fet. Inte överviktig. Fet.

    Äh, jag ska sluta mata dig nu.
    Ja jag har sagt att hon är fet men det har även hon sagt, att hon börjar bli fet.
Svar på tråden Min tjej börjar bli överviktig och gillar att använda tajta kläder..