• Anonym (orolig)

    Någon med erfarenhet av medicinsk abort i vecka 11?

    Hej!
    Jag är i vecka 11+1 och ska göra en medicinsk abort.
    Igår tog jag tabletten som stannar av graviditeten och i morgon ska jag in på gynmott och abortera ut fostret. Vilka är era erfarenheter? fick ni åka hem samma dag? känner man att det är något stort som kommer ut, eller bara klumpar och blod? Jag är jättenervös och mår fruktansvärt illa och har inte sovit en blund i natt, längtar tills i morgon den här tiden när det förhoppningsvis är över. 

  • Svar på tråden Någon med erfarenhet av medicinsk abort i vecka 11?
  • Anonym (Oj!!)

    Oj får man göra medicinsk abort så sent?! Trodde bara det var till v 8 eller 9 sen var det kirurgisk abort. Ja du kan vänta dig ett foster som ser ut som en liten människa. I v 11är det dessutom ganska stort och har alla kroppsdelar. Det är alltså inte en "slemklump" längre.

  • Anonym (Abort vecka 8)

    Om tabletten inte lyckats avstanna graviditeten skulle jag absolut inte genomföra utskrapningen :(

  • Anonym (Frederika)

    Jäklar vilken skräckpropaganda...

    Jag har gjort en medicinsk abort i vecka 11 och upplevde det inte jobbigt alls. Det var inte smärtsamt trots att jag fick en enda och låg dos smärtstillande, därefter blödde det som en riklig blödning bara. Inga klumpar vad jag såg, men så höll jag väl inte stenkoll heller och granskade med lupp.

  • Anonym (Abort vecka 8)
    Anonym (Frederika) skrev 2015-02-26 09:34:35 följande:

    Jäklar vilken skräckpropaganda...

    Jag har gjort en medicinsk abort i vecka 11 och upplevde det inte jobbigt alls. Det var inte smärtsamt trots att jag fick en enda och låg dos smärtstillande, därefter blödde det som en riklig blödning bara. Inga klumpar vad jag såg, men så höll jag väl inte stenkoll heller och granskade med lupp.


    Oj, jag har väldigt svårt att tro att du var så långt gången som vecka 11?? Då är det väldigt olika helt enkelt.. Ingen skräckpropaganda nej, söker du på graviditet vecka 11 så ser du ju själv hur långt det gått..
  • LL11

    Jag gjorde en medicinsk abort i veckan, jag var i v 8+4,
    Jag vill bara säga att bildem som är upplagd här är inte från v 8,
    Under min abort råkade jag se fostret som kom ut och det var en rosa geleböna på ca 2 cm med små små armar och ben längst sidorna. Inte alls så utvecklat som på den postade bilden. Tycker det är väldigt onödigt att lägga ut en sådan bild i ett forum där folk söker stöd i en jätte jobbig situation.

    Hoppas det gick bra för dig TS.

  • Anonym (Frederika)
    Anonym (Abort vecka 8) skrev 2015-02-26 10:04:34 följande:
    Oj, jag har väldigt svårt att tro att du var så långt gången som vecka 11?? Då är det väldigt olika helt enkelt.. Ingen skräckpropaganda nej, söker du på graviditet vecka 11 så ser du ju själv hur långt det gått..
    Jag skriver precis som det är, du får tro vad du vill.
  • nokitus

    Alltså...nejnej.....jag gjorde en abort i vecka 12, jepp, det gick på det absolut sista dagen, så jag gjorde min abort på självaste julafton.

    För det första är det en klump av mensblod, man ser inte ens vad det är, nu tog jag ju inte upp det och undersökte det med hAnden heller, det överlät jag åt sköterskan. Men som översta bilden. Nej. Inte sant.

  • Anonym (Abort vecka 8)

    Oj, förlåt mig allihop! Jag trodde verkligen att det jag skrev stämde, jag googlade och kollade och när jag såg bilden tyckte jag det var hemskt och att det är bra med sanning, bättre förvänta sig det sannolika än att hoppas på lite blod och så får man en traumatisk utskrapning :( Jag menade inte något illa!! Vilken vecka kan bilden tänkas vara från då??? Källorna påstår vecka 8 :(

  • Anonym (Abort vecka 8)

    Men åh, då va det ju VISST propagandabild!! Varför gör folk så?? Jag tycker ju också abort är hemskt men det räcker väl med sanning och fakta, inte behöver man överdriva och ljuga?? Dumt:( beklagar att mitt bidrag var så felaktigt!! Jag trodde verkligen det var som det stod och ville varna så inget evt skulle komma som en chock (min kompis fixk ingen varning och säger att hon inte hade gått genom det igen nu som hon vet hur det skulle bli), så jag menade otroligt nog bara väl.. Förlåt! <3

  • Anonym (Frederika)
    Anonym (Abort vecka 8) skrev 2015-02-27 23:18:02 följande:

    Men åh, då va det ju VISST propagandabild!! Varför gör folk så?? Jag tycker ju också abort är hemskt men det räcker väl med sanning och fakta, inte behöver man överdriva och ljuga?? Dumt:( beklagar att mitt bidrag var så felaktigt!! Jag trodde verkligen det var som det stod och ville varna så inget evt skulle komma som en chock (min kompis fixk ingen varning och säger att hon inte hade gått genom det igen nu som hon vet hur det skulle bli), så jag menade otroligt nog bara väl.. Förlåt! <3


    En eloge till dig att du kan medge det iaf.

    Tyckte faktiskt att det var lite elakt att posta en sån där bild när du inte har en blekaste aning om anledningen till att TS väljer att göra en abort.

    Själv gjorde jag en abort vid 33 års ålder pga att jag just blivit lämnad av pappan till "barnet". Han var dessutom psykopat och hade misshandlat mig psykiskt under hela förhållandet. Jag var psykiskt nedbruten, hade ätit starka mediciner som påverkat fostret negativt (mediciner man absolut inte får äta under en graviditet) och eftersom jag inte kände till att jag var gravid (använde preventivmedel) och mådde askasst så varken åt jag knappt alls under den tiden. Hade gått ner 5 kg från min ursprungliga vikt. Sov knappt heller. Hade varit inne på psykakuten för att jag fick panikångestattacker av allt han utsatt mig för. Blev diagnostiserad med PTSD. Hade ingenstans att bo och inget jobb (fick flytta in hos min mamma). Allt var kaos. Skulle jag ha valt att behålla barnet så hade jag förstört dess liv, och pappan ville heller inte veta av det. Det tog mig två år innan jag mådde okej igen.
  • Anonym (Abort vecka 8)
    Anonym (Frederika) skrev 2015-02-28 00:52:30 följande:

    En eloge till dig att du kan medge det iaf.

    Tyckte faktiskt att det var lite elakt att posta en sån där bild när du inte har en blekaste aning om anledningen till att TS väljer att göra en abort.

    Själv gjorde jag en abort vid 33 års ålder pga att jag just blivit lämnad av pappan till "barnet". Han var dessutom psykopat och hade misshandlat mig psykiskt under hela förhållandet. Jag var psykiskt nedbruten, hade ätit starka mediciner som påverkat fostret negativt (mediciner man absolut inte får äta under en graviditet) och eftersom jag inte kände till att jag var gravid (använde preventivmedel) och mådde askasst så varken åt jag knappt alls under den tiden. Hade gått ner 5 kg från min ursprungliga vikt. Sov knappt heller. Hade varit inne på psykakuten för att jag fick panikångestattacker av allt han utsatt mig för. Blev diagnostiserad med PTSD. Hade ingenstans att bo och inget jobb (fick flytta in hos min mamma). Allt var kaos. Skulle jag ha valt att behålla barnet så hade jag förstört dess liv, och pappan ville heller inte veta av det. Det tog mig två år innan jag mådde okej igen.


    Men nej, va hemskt3 Bra du har kunnat hämta dig, hoppas allt är bra idag!!<3
  • nokitus
    Anonym (Frederika) skrev 2015-02-28 00:52:30 följande:

    En eloge till dig att du kan medge det iaf.

    Tyckte faktiskt att det var lite elakt att posta en sån där bild när du inte har en blekaste aning om anledningen till att TS väljer att göra en abort.

    Själv gjorde jag en abort vid 33 års ålder pga att jag just blivit lämnad av pappan till "barnet". Han var dessutom psykopat och hade misshandlat mig psykiskt under hela förhållandet. Jag var psykiskt nedbruten, hade ätit starka mediciner som påverkat fostret negativt (mediciner man absolut inte får äta under en graviditet) och eftersom jag inte kände till att jag var gravid (använde preventivmedel) och mådde askasst så varken åt jag knappt alls under den tiden. Hade gått ner 5 kg från min ursprungliga vikt. Sov knappt heller. Hade varit inne på psykakuten för att jag fick panikångestattacker av allt han utsatt mig för. Blev diagnostiserad med PTSD. Hade ingenstans att bo och inget jobb (fick flytta in hos min mamma). Allt var kaos. Skulle jag ha valt att behålla barnet så hade jag förstört dess liv, och pappan ville heller inte veta av det. Det tog mig två år innan jag mådde okej igen.


    Jag gjorde abort vid 24 efter att pappan till barnet försökte slå ihjäl mej, han förföljde mej även i två år efteråt, kunde inte tänka mej att få ett barn med honom. Så jag hade en lite liknande sits där.

    Anledningar till abort varierar ju från person till person, men det finns ju alltid en anledning.

    Ingen gör det för att det är roligt.
Svar på tråden Någon med erfarenhet av medicinsk abort i vecka 11?