• Anonym (Undra­nde)
    Äldre 26 Feb 05:44
    15257 visningar
    144 svar
    144
    15257

    Hur kan man vara hemma med sina barn?

    Våran dotter skall börja på dagis när hon är 1 år och 4 månader. Jag får ständigt höra att det inte är bra att låta dem gå på dagis så tidigt att jag är en dålig mamma mm men alla dessa mammor som hytter med fingret hur har ni råd att vara hemma???

    Jag och min man är vanliga inkomsttagare jag är sjuksköterska min man jobbar inom industrin vi bor i ett hus som vi har banklån på runt 2 miljoner som de flesta husägare har. Vi har visserligen 2 bilar men inte de dyraste. Vi har inga dyra intressen utan vårat intresse är vandring och fiske vi har innan unnat oss resor vartannat år till Alaska och Canda för vandring men inte gjort detta när dottern kom.

    Men alla ni som kan vara hemma 3 år med barnen?? Hur gör ni?? Det finns INGEN ekonomisk möjlighet för oss att göra detta annat än att sälja huset och sätta oss i en hyresrätt vilket inte kommer ske! 
    SÅ ni som är hemma länge med era barn? Hur gör ni?????

  • Svar på tråden Hur kan man vara hemma med sina barn?
  • Anonym (Prett­o!!)
    Äldre 26 Feb 06:31
    #1

    Jag följde en sån prettomamma på Instagram ett tag. Men tröttnade på att hon var så jävla präktig jämt och berättade hur det skulle vara. Hon var hemma med sina två barn varje dag. Hennes man jobbade dock men annars levde dom jättesnålt. Barnen hade ingen kontakt med andra barn utan träffade bara mamma och sitt syskon hela dagarna dom bor i ett litet hus utan rinnande vatten och vatten toalett mitt ute i skogen. Blev så irriterad när hon om och om igen visade hur duktig hon var och hur andra som inte gjorde som hon försummade sina barn att jag slutade följa henne.

  • Äldre 26 Feb 06:45
    #2

    Vi var hemma i 20 respektive 21 månader.