• Äldre 26 Feb 12:03
    2671 visningar
    23 svar
    23
    2671

    Har du skrivit ner din förlossningsberättelse?

    En förlossning är en stor sak. Det är något en minns för resten av livet. Något en tänker tillbaka på av och till. I alla fall gör jag det.
    Men- har du skrivit ner berättelsen om dina barns födelse?
    Rösta och diskutera gärna i tråden!
    Vill du dela med dig av din förlossningsberättelse så kan du göra det här:
    http://www.familjeliv.se/forum/thread/74926702-forlossningsberattelse-nar-lillhen-kom-till-varlden

    Du kan givetvis vara anonym

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du skrivit ner din förlossningsberättelse?
  • Äldre 26 Feb 12:07
    #1
    +1

    Japp, jag skrev ned dem för några år sedan. De finns någonstans i FL-bloggen fortfarande.

  • Äldre 26 Feb 12:19
    #2
    lövet2 skrev 2015-02-26 12:07:44 följande:

    Japp, jag skrev ned dem för några år sedan. De finns någonstans i FL-bloggen fortfarande.


    Jag har också skrivit om när mina barn föddes. Men inte i någon blogg utan i en varsin bok som dom har fått
    Det är roligt att minnas tillbaka och man inser att tiden går SÅ fort. Helt sanslöst!
  • Äldre 26 Feb 13:11
    #3
    +1

    Nix.
    Känner absolut inget behov av det.
    De kom ut (en med snitt o en vaginalt) o sen var det inget mer med det liksom.

  • Secret­Me
    Äldre 26 Feb 13:17
    #4

    Har inte skrivit och ser inte varför jag skulle göra det.
    Är inte det minsta intresserad av hur andra, för mig okända människor, fött sina barn heller.

  • Anonym (Malin­)
    Äldre 26 Feb 14:12
    #5

    Javisst! In i minsta detalj dessutom. :)


    Förlossningen var den största, lyckligaste men samtidigt mest skrämmande händelsen i mitt liv. Det kändes viktigt att ha allt nedskrivet, för jag är väldigt glömsk och skulle garanterat inte minnas allt när barnen senare som vuxna frågar hur det gick...

  • Äldre 26 Feb 14:26
    #6
    Anonym (Malin) skrev 2015-02-26 14:12:39 följande:

    Javisst! In i minsta detalj dessutom. :)


    Förlossningen var den största, lyckligaste men samtidigt mest skrämmande händelsen i mitt liv. Det kändes viktigt att ha allt nedskrivet, för jag är väldigt glömsk och skulle garanterat inte minnas allt när barnen senare som vuxna frågar hur det gick...


    Jag blir lite nyfiken....vill man som vuxen veta hur det gick till när man föddes?
  • Äldre 26 Feb 14:46
    #7

    Ja, jag gjorde faktiskt det nånstans. Kan ha varit här på fl. Inget jag har kvar dock. Minns allt ganska bra ändå.

  • Anonym (Malin­)
    Äldre 26 Feb 14:58
    #8
    LaLola skrev 2015-02-26 14:26:00 följande:
    Jag blir lite nyfiken....vill man som vuxen veta hur det gick till när man föddes?
    Haha, jag ville det! Flört
  • Äldre 26 Feb 15:28
    #9
    Anonym (Malin) skrev 2015-02-26 14:58:59 följande:
    Haha, jag ville det! Flört
    För att?
  • Mascar­aklump­ar
    Äldre 26 Feb 15:59
    #10

    Nej, det finns liksom inget att skriva om. Det enda "intressanta" är att den gick väldigt snabbt och avslutades i ambulans, i övrigt var det en alldeles vanlig förlossning utan komplikationer.

Svar på tråden Har du skrivit ner din förlossningsberättelse?