• Anonym (Puff)
    Äldre 26 Feb 13:00
    488 visningar
    0 svar
    0
    488

    En komplicerad abort p.g.a ett MA och en provanställning.... (långt)

    Hej!
    Fick reda på i januari att jag hade fått ett missed abortion.
    Graviditeten va ej planerad!
    Ett försök med av byte med minipiller som inte fungerade riktigt som d skulle.

    Hade blivit gravid i december och vi upptäckte att det var en graviditet tack vare hög feber och spottoings.

    Skulle göra en hemabort förra helgen men inget hände.

    Gick tillbaka till gyn och vi sa att vi skulle prova igen som nu i söndags o går det inte vägen blir det skrapning.

    De som inte fick hända, hände....

    Fick otroligt ont på natten mellan söndagen o måndagen.

    Trodde att det ytterligare va ett misslyckat försök då jag hade gått hela dagen utan att något hände.

    Fick smärtor som påminner om förlossningsvärkar och varje gång jag gick ont pulserade det ut blod men inga klumpar.

    Försökte ta mig till toaletten men trillade ihop på vägen, jag svimmade.

    Sambon får panik o ringer ambulans.
    Kvicknar till rätt snabbt men känner fortfarande en otrolig smärta och att det rinner blod från mig.

    Väl i ambulansen så känner jag att jag snart tuppar av igen, men får en sådan värk o det kommer fullt ned klumpar!!!!

    Blir inlagd o fick förklaringen att det antagligen hade fastnat i cervix så det va de som gjorde så ont.

    Men blödde fortfarande väldigt stora mängder så d kollar blodvärdet.

    Hade förlorat på tik för mycket blod där av svimningarna så jag får blodtransfusion.

    Efter att ha kollat så allt var ok så blir jag hemskickad med en ny tid hos min gynläkare.

    Hade fortfarande ont (inte lika ont som på natten) o varje gång jag ställde mig upp blev d som blodbad i bindan.

    Åkte till min läkare som ser att det sitter fast en jätte klump i kanalen så han börjar med att ta bort det.

    Smärtat släpper direkt men känner att det inte slutar att blöda.

    Sköterskor kommer in med handdukar och helt plötsligt slutar det blöda.

    Han kunde sen se att jag hade rester kvar i livmodern men trodde att de istället kommer att komma ut vid nästa mens.

    Det gjordes ett bytt blodvärde o nu låg d på 119 så han skrev ut en medicin som skulle göra så att livmodern drar ihop sig samt ville att jag skulle vara hemma hela veckan ut så kroppen får en chans att återhämta sig.

    Fick bita i det sura äpplet o berätta för min arbetsgivare vad som har hänt, o poängterade att vi absolut inte planerar att skaffa barn....

    Nu är jag riktigt orolig för hyr d tänker, tack vare att jag är hemma så kommer de inte hinna med allt som skulle göras denna vecka.

    Plus att jag har bara en provanställning....

    Tänk så väljer d att inte satsa på mig efter detta, d är ett litet företag o mycket ansvar hänger på mig.

    D var jätte gulliga mot mig o menade på att det viktigaste är ju att jag blir frisk o hälsan går först....

    Vet inte vad jag ville med denna tråden, antagligen skriva av mig både om min upplevelse samt min oro för det nya jobbet....

Svar på tråden En komplicerad abort p.g.a ett MA och en provanställning.... (långt)