• monn

    Insemination Våren 2015 RMC Malmö

    Hej alla! Vi har idag fått besked att vi troligtvis skall göra insemination nu i vår, på RMC i Malmö. Någon som har erfarenheter eller är i samm situation och vill följas åt? :)

  • Svar på tråden Insemination Våren 2015 RMC Malmö
  • mttp

    Hejj. .

    Jag har inte kommit så långt än. Men ska snart få en remiss skickat till mlm för insemation. Tänkte fråga er hur länge fick ni vänta för att komma till mlm för insemation?

    Och är det insemation med sperm donator ni ska göra?

    Kram

  • monn

    Vi har inte kommit igång än. Mina sköldkörtelvärden måste ner först, har läkartid 19/3, och så skall de kolla om det är fri passage i äggledarna också:) har ni kommit igång?


    Clothilde skrev 2015-03-05 10:08:33 följande:

    Hej! Samma här! Har ni kommit igång? Vad blir din hormonstimulering? Dos?


  • monn

    Vi väntade ungefär 2 månader, från första remissen skickad dit, som vi skickade själva, till proverna vi lämnade och kom på läkarbesök. Skickade egenremiss i början av januari, hade läkarbesök 26/2. Nej det är makeinsemination som det så fint heter. Med min mans spermier :)

    Hur länge har ni försökt bli gravida?


    mttp skrev 2015-03-07 09:42:08 följande:

    Hejj. .

    Jag har inte kommit så långt än. Men ska snart få en remiss skickat till mlm för insemation. Tänkte fråga er hur länge fick ni vänta för att komma till mlm för insemation?

    Och är det insemation med sperm donator ni ska göra?

    Kram


  • mttp

    Hej jaha ni kanske inte behövde vänta så länge imed ni ska inseminera med din mans egna simmare..

    :)

    Vi har det vätre. Vi få vänta på spermdonator. För mannen min har inga spermier :(

  • monn

    Kanske! Bra att det finns iallafall. Skall de spola dina äggledare också?


    mttp skrev 2015-03-09 09:00:43 följande:

    Hej jaha ni kanske inte behövde vänta så länge imed ni ska inseminera med din mans egna simmare..

    :)

    Vi har det vätre. Vi få vänta på spermdonator. För mannen min har inga spermier :(


  • mttp

    Hej jag har spolat äggledarna redan och det var fint där inne.

    Efter det fick jag remissen skickat till rmc och nu fick jag en tid nu i april .. det gick undan för jag trodde att man fick vänta 3 månader men jag hann knappt tänka så fick vi tid :)

    Ngn som varit på Rmc nyligen?

  • mttp

    Är din första besök på rmc avklarat ?

    Vart bor ni?

    Har du fått tid för insemination? :)

  • monn

    Första besöket avklarat :) mina sköldkörtelvärden måste ner innan vi kan börja med inseminationen, har börjat med levaxin för en vecka sedan! Själv då?


    mttp skrev 2015-03-27 08:10:40 följande:

    Är din första besök på rmc avklarat ?

    Vart bor ni?

    Har du fått tid för insemination? :)


  • monn

    Bor i malmö, själv?:)


    mttp skrev 2015-03-27 08:10:40 följande:

    Är din första besök på rmc avklarat ?

    Vart bor ni?

    Har du fått tid för insemination? :)


Svar på tråden Insemination Våren 2015 RMC Malmö