• Anonym (Helve­te)
    Äldre 26 Feb 19:29
    1985 visningar
    16 svar
    16
    1985

    TROR INTE ABORTEN ÄR FULLSTÄNDIG!? Akut hjälp om vad ni tror?!

    Har tidigare gjort en medicinsk abort i v 8+
    Det gick enkelt, fort, blödde mycket just abortdagen med helt hanterbar smärta och dagen efter var alla gravsymtom puts väck!
    Fick däremot kraftiga smärtor och flytningar som luktade vidrigt efter ca 3 veckor och visade sig då att jag, av okänd anledning, hade infektion i livmoder, äggledare osv
    Fick antibiotika, blev bra

    Gjorde en abort med första tabletten i lördags, cytotec i måndags. Ganska smärtsamt och måttlig blödning. (Bara v 5)
    Dagen efter mindre smärta, men började blöda mer, knappt en enda "klump" däremot.
    Igår och idag blöder jag däremot så jävla mycket, sitter mest på toa och försöker "blöda ut" så fort jag ställer mig upp så forsar det ut :( har sjukligt ont i tappen, känns som om någon drar taggtråd från dess öppning och upp till livmodern...är yr, påverkad och har starkare gravsymtom än innan aborten...vad hade ni gjort?!?!

  • Svar på tråden TROR INTE ABORTEN ÄR FULLSTÄNDIG!? Akut hjälp om vad ni tror?!
  • Anonym (ring)
    Äldre 26 Feb 19:33
    #1

    Ring 1177

  • Anonym (Rest)
    Äldre 26 Feb 19:34
    #2

    Det kan ju vara rester, framför allt om du inte blött mycket innan.

    Hade så vid ett missfall, fick cytotec fast det startat lite av sig själv. Efter en och en halv vecka så fick jag fruktansvärda smärtor. Då va inte allt ute och de fick dra ut en del.

    Blöder du mycket nu så är det nog på gång.

    Har du fått tid för återbesök?

  • Anonym (jag)
    Äldre 26 Feb 19:34
    #3

    Jag tog år 2009 cytotec eftersom jag hade bara en fosterhinna men inget utvecklades i den. Fick blödningar och det gjorde lite ont. 2 veckor senare gick till kontroll. Allt fanns kvar, vilket chockerade mig. Ville få allt överstökat. Grät en hel del eftersom jag ville ha barn. Då fick jag snabbt en tid för skrapning. Efter skrapningen kunde jag äntligen avsluta det.

    2 år senare blev jag gravid och då gick allt bra.

  • Anonym (Rest)
    Äldre 26 Feb 19:41
    #4

    Hur mycket blöder du? Man brukar ju få direktiv att om man blöder igenom två bindor på en timme ska man söka akut. (Minns inte exakt vad det stod nu)

    Fick du någon sådan info?

  • Anonym (Tess)
    Äldre 26 Feb 20:07
    #5

    Ring närmaste gynmottagning, när jag gjorde abort för några år sedan kom inte allt ut och jag fick skapas, lycka till...

  • Anonym (Helve­te) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 21:49
    #6

    Återbesök om en månad exakt.

    Alltså, det konstiga är att så fort jag ställer mig upp/går så är det som en ventil öppnas och det strömmar ut och blöder ner en stor binda på en gång, eller om jag sätter mig på toa så bara rinner det och om jag pressar så forsar det stötvis :'(

    Hur mycket blod kan komma ut därifrån undrar jag?! Men ligger jag ner/sitter still så kommer det väl bara "stötvis" att jag känner att oj nu "rinner det över"...

  • Anonym (ML)
    Äldre 26 Feb 23:42
    #7

    Jag genomgår en med. abort också och jag blödde extremt mycket första 5(ej dag 2 dock) dagarna, och hade extrem smärta kunde inte arbeta ens. Jag ringde 1177 och sjukhus men de sa att det är normalt att för vissa måste kroppen kämpa mer bara för att stöta ut allting, men ring till sjukhuset direkt istället för 1177 skulle jag säga, 1177 verkade mest läsa från deras hemsida bara direkt upp och ner... 

  • Anonym (Tess)
    Äldre 27 Feb 09:20
    #8
    Anonym (Helvete) skrev 2015-02-26 21:49:14 följande:

    Återbesök om en månad exakt.

    Alltså, det konstiga är att så fort jag ställer mig upp/går så är det som en ventil öppnas och det strömmar ut och blöder ner en stor binda på en gång, eller om jag sätter mig på toa så bara rinner det och om jag pressar så forsar det stötvis :'(

    Hur mycket blod kan komma ut därifrån undrar jag?! Men ligger jag ner/sitter still så kommer det väl bara "stötvis" att jag känner att oj nu "rinner det över"...


    Du måste åka in så mycket är inte normalt att blöda...
    Ring gynakuten genast.
  • Anonym (Helve­te) Trådstartaren
    Äldre 27 Feb 09:51
    #9

    Ringde nu och fick akuttideä kl 10.45, taxi blir tvunget :(

  • Anonym (Rest)
    Äldre 27 Feb 10:28
    #10

    Skönt att du fick tid. Så mycket skall det inte blöda, de får troligtvis skrapa.

    Hoppas det går bra. Uppdatera gärna!

  • Anonym (Helve­te) Trådstartaren
    Äldre 27 Feb 13:38
    #11

    Som jag och ni trodde så vart det inte "klart" dvs rester och det var tydligen mycket kvar eller vad man säger...vilket för mig känns konstigt på ett sätt med tanke på dessa blodmängder, hur som så sa den första gynekologen att jag behöver skrapas och jag kände en sån lättnad att det skulle va över men så blev hon helt plötsligt osäker och tog in en kollega som sa att det inte behövdes utan att det "kommer ut" och så blev jag hemskickad med två citodon :(

  • Anonym (Rest)
    Äldre 27 Feb 16:32
    #12

    Va jobbigt man vill ju få det "klart". Vad sa dom om blodmängden?

    Bor du på någon större ort? Om du behöver hjälp nu över helgen?

  • Anonym (Helve­te) Trådstartaren
    Äldre 27 Feb 22:42
    #13

    Yes, bor i en storstad men en grej som är jättejobbig är att samtidigt som jag har ont och blöder så känns hela mitt underliv bortdomnat, när jag sätter mig på toa för att antingen kissa/pressa ut blod så är musklerna döda, vet inte vad som är vad, kisseblåsans muskel kan jag inte slappna av i för jag känner ju ingenting. Och behöver jag bajsa och trycker på så kommer det inget utan istället massa blod från aborten... Och vise versa

  • Anonym (Rest)
    Äldre 28 Feb 23:19
    #14

    Hur går det för dig?

  • Anonym (Helve­te) Trådstartaren
    Äldre 2 Mar 02:04
    #15

    Vet inte! Nu blöder jag knappt alls :(((

  • Anonym (Rest)
    Äldre 2 Mar 06:52
    #16

    Fick du tid för återbesök denna gången?

    Till mig sa dom att dom inte ville att man skulle gå med rester för länge pga infektionsrisken. Men då hade det gått två veckor sen missfallet startade.

Svar på tråden TROR INTE ABORTEN ÄR FULLSTÄNDIG!? Akut hjälp om vad ni tror?!