• Anonym (fråga­r)
    Äldre 26 Feb 20:44
    1487 visningar
    25 svar
    25
    1487

    Känner du dig älskad?

    Ja, gör du det? I så fall, av vem och hur?

  • Svar på tråden Känner du dig älskad?
  • Äldre 26 Feb 20:48
    #1

    Ja, varje dag! Av partner, föräldrar och syskon! Även av vänner :)

  • Anonym (Ja)
    Äldre 26 Feb 20:48
    #2
    Anonym (frågar) skrev 2015-02-26 20:44:37 följande:

    Ja, gör du det? I så fall, av vem och hur?


    Jag känner mig som världens viktigaste och mest älskad av mina barn och min man.
  • Äldre 26 Feb 20:53
    #3

    Ja mycket. Av min mamma och mormor när det gäller min familj.
    Massor av min man och mina barn när det gäller min egna familj.
    Av ett par av mina vänner.
    Sen känner jag mig om inte älskad så åtminstone omtyckt av mina kusiner, min morbror, mina svärföräldrar, min svägerska och säkert nån jag glömt. Känner jag även väldigt omtyckt av en arbetskollega. 

  • Anonym (fråga­r) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 20:53
    #3

    Vad härligt det låter, ni får skatta er lyckliga. :)

  • Äldre 26 Feb 20:54
    #4
    Anonym (frågar) skrev 2015-02-26 20:53:56 följande:

    Vad härligt det låter, ni får skatta er lyckliga. :)


    Med tanke på din fråga så gissar jag att du inte gör det?
  • Anonym (fråga­r) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 20:57
    #5
    Tittij skrev 2015-02-26 20:54:37 följande:
    Med tanke på din fråga så gissar jag att du inte gör det?
    Ja nej, det blir väl lite uppenbart...

    Fast tråden var inte tänkt som nån tycka-synd-om-mig-tråd, mer att jag funderar kring det där.. Vad är det som krävs för att man ska känna sig älskad? Hur gör man om man inte har familj och vänner etc? Kan man vara lycklig och känna sig älskad fast man är ensam?
  • Anonym (;))
    Äldre 26 Feb 21:25
    #6

    Absolut. Mycket och varje dag av min sambo främst.

  • Anonym (7)
    Äldre 26 Feb 21:28
    #7

    Jag känner mig inte älskad.

    En make som alltid gnäller och är irriterad. All kärlek (inkl pussar, kramar, sex) är som bortblåst.

    En mamma som bara ser sig själv och sina behov. Har aldrig visat kärlek, ömhet eller uppskattning mot/till mig.

    En pappa som jag har sporadisk kontakt med. Han blev pappa mot sin vilja...

    Vänner som aldrig har tid. Bästa vännen gör karrriär och jobbar jämt. Resten har fullt upp med barn, jobb, hus.

    Känner mig nååågot älskad av en kollega. Som alltid frågar hur det är. Skickar söta små sms med hjärtan och kramar. (Fast så är hon mot alla sina vänner- men jag låtsas att hon tycker extra mycket om mig ;)....)

    Det skulle vara katten då. Som följer mig vart jag än går i huset och som alltid pratar med mig. Och ligger tätt intill om natten. Möter mig alltid i dörren när jag kommer hem. Husse däremot skiter hon i.

  • Äldre 26 Feb 21:32
    #8
    Anonym (frågar) skrev 2015-02-26 20:57:42 följande:
    Ja nej, det blir väl lite uppenbart...

    Fast tråden var inte tänkt som nån tycka-synd-om-mig-tråd, mer att jag funderar kring det där.. Vad är det som krävs för att man ska känna sig älskad? Hur gör man om man inte har familj och vänner etc? Kan man vara lycklig och känna sig älskad fast man är ensam?
    Vad som krävs? Ja att de som älskar en faktiskt visar det. Jag är väl lyckligt lottad som har många runt mig som både visar det och säger det.

    Om man nu inte har det så vet jag inte hur man gör. Man kan ju alltid älska sig själv och vara nöjd med hur man är som person. Men att känna att man är älskad av andra är ju svårt om man inte har nån som visar det. Då får man väl acceptera situationen och försöka förändra den om man nu vill det. Hitta en partner som älskar en, eller en fin vän. 

    Hur kommer det sig att du inte känner dig älskad?
  • Äldre 26 Feb 21:59
    #9

    Definera "älskad".

Svar på tråden Känner du dig älskad?