• Ninnenanne

    Startar bebisverkstad nr2 nu i Mars 2015 =) Någon som vill följas åt?

    Hej alla underbara!   Solig Jag och min sambo har en dotter född i april 2012.
    Vi är nu redo att skaffa ett syskon!

    Egentligen hade vi tänkt att vänta några månader till, men när jag var sen med mensen nu i februari hann jag nästan vänja mig vid tanken om att vara gravid igen och kände att: -"Äh, vad gör det om det blir nu". (Vi har slarvat lite då och då)  Så när mensen kom blev jag nästan besviken. Därför sa vi att vi kör på direkt!! Hi. Min sambo har velat ha ett syskon länge, det är jag som velat vänta (på grund av karriär). Men jag ska sätta mig själv och familjen före jobbet nu, det löser sig alltid!

    Skulle vara kul att följas åt mot ett plus och sedan under graviditeten...PlusGravid

    Vad har ni för planer och hur går det?
    LIVE LOVE LAUGH
  • Svar på tråden Startar bebisverkstad nr2 nu i Mars 2015 =) Någon som vill följas åt?
  • syskon2

    Hej
    Har en son född i april 2013.
    Jag och min sambo var överens om att vi inte skulle använda preventinmedel sa redan när han föddes att nästa kommer väl när det vill sig.

    Fast inget + än, klart det blir svårare nu när han har börjat jobba borta och är hemma på helgerna.

  • Ninnenanne

    Hej "syskon2"!

    Va kul att du vill följas åt! Ja, jag förstår att det blir svårt att "pricka rätt" när ni endast ses på helgerna. Jag håller tummarna att et tar sig nu i mars!! =)

    Min gubbe har varit borta hela veckan också, men kom hem sent igår. Så vi har bara haft tid att ligga i måndags morse och idag på morgonen. Det är antagligen ÄL i morgon, så jag hoppas det räcker för att få te't =) Vi har ju mer tid ikväll och i morgon också, så vi får hoppas att det tajmar.

    Tar det sig inte denna månad hoppar vi nog över april, för vi vill inte ha en födelsedag på julafton=) Så då blir det att köra på i maj igen.

    Men vi har varit väldigt fertila och blivit gravida på första försöket två gånger (fick missfall först gången). Så hoppas att det ska gå vägen!

    Vet du ungefär när du har BIM? Jag har BIM den 21:e. Så några dagar innan dess borde jag ju veta...hi

    KRAM


    LIVE LOVE LAUGH
  • Ninnenanne

    Inväntar nu BIM på lördag. I morgon är det då BIM-4... det kliar ju i fingrarna att ta ett test i morgon bitti! Hahaha. men ska försöka vänta =)

    Har haft molande värk under de senaste dagarna (brukar få mensvärk samma dag eller som tidigast dagen innan mens annars). Detta känns annorlunda. Men inget annat i symtomväg annars.. Spännande spännande!


    LIVE LOVE LAUGH
  • Skånetjej01

    Hej! Jag har en flicka som är född i aug 2012 och nu tänkte vi försöka igen. Tog ut min spiral för några veckor sen, men vet inte hur snabbt efter det man kan bli gravid.

  • Ninnenanne
    Skånetjej01 skrev 2015-03-16 16:03:31 följande:

    Hej! Jag har en flicka som är född i aug 2012 och nu tänkte vi försöka igen. Tog ut min spiral för några veckor sen, men vet inte hur snabbt efter det man kan bli gravid.


    God morgon Skånetjej01,

    Välkommen till tråden. Jag har ingen erfarenhet av spiral. Men när jag tog ut min p-stav blev jag gravid direkt. Det är nog olika tror jag hur snabbt det går, men vad jag har förstått med p-stav är att kroppen lättare blir gravid veckorna efter uttag då det är höga hormonhalter i kroppen sedan innan och en graviditet är mer mottaglig då. Hoppas det är samma för dig!

    Då är ju våra döttrar lika gamla =) Hoppas vi får till ett syskon inom kort båda två!

    Jag testade neg idag på morgonen (bim-4). Men hoppet finns kvar och tror inte jag plussade förens bim-1 med min dotter.

    Oooliiiiidligt spännande!

    Kram
    LIVE LOVE LAUGH
  • Skånetjej01

    Jag hoppas det. När jag slutade med p-piller förra gången så blev jag gravid direkt så jag hoppas på det. Ja, det hade vatt kul om vi blivit gravida samtidigt så kan man följas åt lite mer. Jag har inte riktigt koll på min ägglossning och bim o sånt :) men det gick ju bra förra gången ändå.

  • skakan

    Hej! Jag hoppar in i tråden. Har en dotter som är född i oktober 2013 och nu försöker vi få ett syskon till henne. Vi är på första försöket nu och har bim runt den 25 mars. Hoppas!

  • Ninnenanne
    Skånetjej01 skrev 2015-03-17 12:40:16 följande:

    Jag hoppas det. När jag slutade med p-piller förra gången så blev jag gravid direkt så jag hoppas på det. Ja, det hade vatt kul om vi blivit gravida samtidigt så kan man följas åt lite mer. Jag har inte riktigt koll på min ägglossning och bim o sånt :) men det gick ju bra förra gången ändå.


    Jag brukar inte heller ha koll på ägglossning och bim, men eftersom jag anade graviditet  i februari så noterade jag den sista mensen i appen WomanLog. Där kan man sedan se ungefär när ägglossning borde vara och det är efter det vi kört på =) Inga ägglossningstest eller sånt.

    Jag tycker mig ana något svaaaaagt svagt streck på testet idag (tre dagar kvar till mens). Men är mycket svårt att säga. Gud jag dör av spänning! Kan det inte vara imorgon NU. Hahaha

    Jag har massa kundbesök idag och har tagit på mig ett par tajta svarta jeans. Det var dumt, känner att jag måste knäppa upp! =)
    LIVE LOVE LAUGH
  • Ninnenanne
    skakan skrev 2015-03-17 20:44:58 följande:

    Hej! Jag hoppar in i tråden. Har en dotter som är född i oktober 2013 och nu försöker vi få ett syskon till henne. Vi är på första försöket nu och har bim runt den 25 mars. Hoppas!


    Välkommen skakan!

    BIM den 25:e alltså.. inte långt kvar! Hi. Spännande spännande!

    Känner du nåt?

    Kram
    LIVE LOVE LAUGH
Svar på tråden Startar bebisverkstad nr2 nu i Mars 2015 =) Någon som vill följas åt?