• litenlycka1

    Gravid med negativt test?

    Jag har suttit här inne på familjeliv i några dagar nu och läst massa trådar om graviditet och liknande pga att jag har grav symptom men testen visar negativt.


    Först så fick jag jätte ömma bröst och dem blev hårda upptill som "knölar" eller vad man ska säga, fick ömma bröstvårtor och man såg blodådrorna igenom huden. Fick jätte mycket flytningar som va tjocka o vita, och jag brukar ha jätte lite flytningar som knappt märks i vanliga fall.


    När jag fick dessa symptom började jag fundera på om jag va gravid.. har haft p-spruta innan men sedan jag slutade med den så har jag haft jätte oregelbunden mens så kan inte gå efter om den är sen eller liknande vilket är ganska jobbigt. Började få ännu mera symptom som att jag kissar hela tiden! Börjat må lite illa men inte spytt något. Har blivit otroligt trött det senaste och fått sova tidigt mot vad jag brukar då jag inte "orkar" vara vaken mera.  Det värker även i nedre delen av magen, ibland som mensvärk utan att det kommer någon mens och ibland bara molande. och nu har magen även blivit uppblåst och gasig.


    Jag har testat mig hemma men testen visar som sagt negativt men det känns inte rätt? Kan jag ha varit gravid men fått missfall utan "blod" eller kan mitt tidigare användande av p sprutan gjort att jag har låg hormonnivå eller vad det kallas.


    Kan jag vara gravid trots testen visar negativt? Skriver här för jag vill ha någon/några att bolla med. 

  • Svar på tråden Gravid med negativt test?
  • Egon26

    Ja på det du beskriver skulle man kunna gissa att du är gravid. Men det kan ju bero på hormonrubbningar också. Du vet inte hur långt gången du skulle vara i så fall? Kanske är det för tidigt eller så plussar du sent som vissa verkar göra.

    Det enda du kan göra är att avvakta eller be om att få bli undersökt. Jag tycker du ska ta kontakt med gyn eller en bm-mottagning och berätta om det du beskriver.

  • litenlycka1

    Jag skulle kunna vara allt från vecka 4 till vecka 10. Jag hade mens senast i december men testen visar negativt och prövade senast idag :( Har funderat på att ringa och boka tid för att åka in och kolla men är lite små rädd för vad dem ska säga. Hur långt kan man gå innan man plussar? 


     

  • litenlycka1

    Känns som om man är ensam vaken, haha! Lyckas dock inte somna pga alla funderingar. suck

  • Egon26

    Klart finska boka en tid om du har utebliven mens så länge! Kan finnas massor med orsaker. Det är inga konstigheter för dem. Se så lyft luren, de brukar ha telefon tid så här dags!

  • litenlycka1

    Men har tänkt lite! När man tar test hemma så står det "vi använder samma metod som hos bm" eller liknande. Så om mina test visar negativt hemma tex pga låg hormon eller så hur kan dem då se det där? Eller gör dem på annat vis då?

  • Egon26

    Ja de kan ju undersöka dig. Kan ju vara bra att veta orsaken till att du inte får din mens, oavsett om du är gravid eller ej.

  • Lejonet83

    Fick ett MA (oplanerat) för flera år sedan. Testade då hemma negativt först flera ggr. Sen väntade jag väl ngn v el mer, men kände ändå i kroppen att ngt inte stämde (bla väldigt ömma bröst), och då testade jag på en mvc. Inga konstigheter. Det visade då positivt. Upptäcktes sen på vul att det var ett mkt tidigt missfall.

  • nov12

    Hej

    Jag har också mycket symptom men får negativt testresultat.

    Jag gick mitt andra barn i maj förra året och fick tillbaka mensen i september, har nu inte haft ngn blödning sen november men har inte tänkt på det så mycket eftersom jag ammar. Har varit superkänslig i humöret, har haft molvärk och mått dåligt ofta men även det har jag skyllt på amningen. För tre-fyra veckor sedan upptäckte jag att min mage kändes konstig, typ som den varit när jag varit gravid i v 12-13, skyndade mig att ta ett test men det visade negativt.

    Nu några veckor senare har magen växt mer, känner av fogarna, mitt tandkött blöder lätt och jag har täppt näsa. Jag har nu förbrukat 5 tester och känner mig schizofren, har fått två barn förut och allt är ju likt.

    Barnmorskemottagningen tar inte emot mig eftersom jag inte plussat och gyn idiotförklarade mig när jag sa att jag känner mig gravid men testat negativt. Har fått en tid på gyn men de hade ingen förrän i slutet av mars ( ringde för två veckor sedan )eftersom det inte var akut i deras ögon

    Håller på att bli lite tokig :)

    Hoppas det går bättre för dig i kontakten med sjukvården

Svar på tråden Gravid med negativt test?