• Anonym (C)

    Fler än jag som är under 30 och väntar 4 barnet??:)

    Hej!

    Jag som aldrig brukar hålla på testa mig titt som tätt fick för mig att testa mig ikväll då mensen var en dag sen. Vilket iofs inte är ovanligt i mitt fall. Så chocken när jag inte alls hade väntat mig ett plus fick ett plus är total! Haha just nu iaf. Fattar ingenting. Just nu känner jag mig lycklig men omtumlad då jag haft tre jättetuffa graviditeter bakom mig!

    BF 2 dec.

    Fler runt samma ålder med flera barn sen tidigare?? ?:)

  • Svar på tråden Fler än jag som är under 30 och väntar 4 barnet??:)
  • viseversa

    Är inte under under 30 längre men jag fick barn nr 4 två månader efter min 30års dag. Hon fyller snart 2år.

  • Anonym (C)
    viseversa skrev 2015-02-26 23:26:21 följande:

    Är inte under under 30 längre men jag fick barn nr 4 två månader efter min 30års dag. Hon fyller snart 2år.


    Åh! Ganska precis som jag då. Om detta går vägen får jag 4 några veckor efter min 30-årsdag! Hur var dina känslor när du väntade 4e? Konstigt nog var jag mer orolig och uppstressad med 2a och 3e. Det var lite roligt, min sambo sa igår "du måste ju va gravid.. du har inte klagat över förkänningar (till mensen).. du är kissnödig hela tin, varm om händerna och trött." Haha nääru sa jag. Jag har mer koll än så! Jag är INTE GRAVID. Å vi slog vad. Haha rackarns att han hade rätt! Bättre koll än mig. Haha
  • viseversa

    Jag fick i stort sett panik. Var INTE planerat att vi skulle få 4 barn. Vi var nöjda med tre och hade skyddat oss men kan erkänna att vi slarvat en gång och då en gång när jag trodde det var "lugnt" och en "säker" period. Tycker jag har koll på min mens och äl men tydligen måste jag räknat väldigt fel när hon blev till. Grät faktiskt i början och det var inte av lycka. Hur skulle det gå? Hur skulle vi orka? Tänk om det blir en bebis ned kolik igen?(vår näst äldsta dotter hade kolik som bebis) min sambo var dock lugn från start. Vi klarar detta sa han. Vi har redan tre barn liksom. En till kan inte vara så stor skillnad. Jag lugnade ner mig allt eftersom graviditeten fortsatte och när jag kände första sparken kände jag sån enorm lycka. Vi skulle få ett barn till. Helt fantastiskt. Och när hon föddes var det så självklart att vi skulle ha 4 barn. Hon passade in så väl. Syskonen avgudade henne och vi var så lyckliga. Snart 2 år senare är hon våran lilla boss så bestämt söt som socker som sina syskon och så oändligt efterlängtad och älskad. Och nej det är ingen större skillnad på att ha tre eller fyra barn. Man har redan "fullt upp" med tre så en till är ingen större skillnad.

  • viseversa

    Vi var faktiskt hos svärföräldrarna i Dalarna. Jag gick och väntade på mensen. Men den kom ju aldrig. Började fundera på om jag var gravid men hoppades att mensen skulle komma snart. Kunde inte komma iväg till ett apotek heller. För svärmor var alltid med(hon körde bilen) och hade också ärenden till Apoteket så då kunde jag inte heller köpa ett test. Det första jag gjorde när vi kom hem var att gå in på toa och ta ett test som vi hade hemma i skåpet sen innan(hade köpt tvåpack test innan men bara använt det ena) innan urinen ens nått slutet på testet framträdde två STARKA streck på en gång. Var inget snack om saken. Jag var GRAVID igen!

  • Anonym (Bf)
    Anonym (C) skrev 2015-02-26 23:21:49 följande:

    Hej!

    Jag som aldrig brukar hålla på testa mig titt som tätt fick för mig att testa mig ikväll då mensen var en dag sen. Vilket iofs inte är ovanligt i mitt fall. Så chocken när jag inte alls hade väntat mig ett plus fick ett plus är total! Haha just nu iaf. Fattar ingenting. Just nu känner jag mig lycklig men omtumlad då jag haft tre jättetuffa graviditeter bakom mig!

    BF 2 dec.

    Fler runt samma ålder med flera barn sen tidigare?? ?:)


    Bf 2 dec kan inte stämma :) Tror inte ens man är gravid än då... 2 nov kanske?
  • Anonym (C)
    viseversa skrev 2015-02-27 07:57:09 följande:

    Jag fick i stort sett panik. Var INTE planerat att vi skulle få 4 barn. Vi var nöjda med tre och hade skyddat oss men kan erkänna att vi slarvat en gång och då en gång när jag trodde det var "lugnt" och en "säker" period. Tycker jag har koll på min mens och äl men tydligen måste jag räknat väldigt fel när hon blev till. Grät faktiskt i början och det var inte av lycka. Hur skulle det gå? Hur skulle vi orka? Tänk om det blir en bebis ned kolik igen?(vår näst äldsta dotter hade kolik som bebis) min sambo var dock lugn från start. Vi klarar detta sa han. Vi har redan tre barn liksom. En till kan inte vara så stor skillnad. Jag lugnade ner mig allt eftersom graviditeten fortsatte och när jag kände första sparken kände jag sån enorm lycka. Vi skulle få ett barn till. Helt fantastiskt. Och när hon föddes var det så självklart att vi skulle ha 4 barn. Hon passade in så väl. Syskonen avgudade henne och vi var så lyckliga. Snart 2 år senare är hon våran lilla boss så bestämt söt som socker som sina syskon och så oändligt efterlängtad och älskad. Och nej det är ingen större skillnad på att ha tre eller fyra barn. Man har redan "fullt upp" med tre så en till är ingen större skillnad.


    Ja alltså bara på nån timme efter testet så hinner man tänka tusentals tankar. Jag har verkligen tänkt framåt och på det praktiska redan. Man vet ju inte ens om detta går vägen så tidigt. Sambon han skrattar bara när jag påpekade att vi behöver en syskonvagn, "Hahaha tänker du redan på sånt!?" Och jaa klart man gör. Man måste ju tänka realistiskt och förbereda sig ;P


    Försökte få fram sambons känslor inför allt. Men han är så cool och tycker väl inte att det är nån big deal. Haha nä men det är inte hans kropp heller ;P


    Ja du har nog rätt där. Skillnaden mellan 3 å 4 barn kan ju inte vara alltför stor. 


    Gosh! Jag ska bli 4-barnsmamma!!

  • Anonym (C)
    viseversa skrev 2015-02-27 08:03:26 följande:

    Vi var faktiskt hos svärföräldrarna i Dalarna. Jag gick och väntade på mensen. Men den kom ju aldrig. Började fundera på om jag var gravid men hoppades att mensen skulle komma snart. Kunde inte komma iväg till ett apotek heller. För svärmor var alltid med(hon körde bilen) och hade också ärenden till Apoteket så då kunde jag inte heller köpa ett test. Det första jag gjorde när vi kom hem var att gå in på toa och ta ett test som vi hade hemma i skåpet sen innan(hade köpt tvåpack test innan men bara använt det ena) innan urinen ens nått slutet på testet framträdde två STARKA streck på en gång. Var inget snack om saken. Jag var GRAVID igen!


    Åh hehe vad jobbigt ändå att inte kunna köpa test på en gång ;) Att ha svärmor ivägen :P Min svärmor lär väl slå ihjäl mig. Hon gjorde det klart för mig när vi fick tredje att "nu får det räcka". Men det bestämmer inte hon! Mohahaha. 


    Mina streck var inte starka. Inte gravstrecket iaf, men det syns att det är ett lila streck. Tvekar inte alls! Oooh längtar ju redan till ultraljud å sparkar och allt.. myyys!

  • Anonym (C)
    Anonym (Bf) skrev 2015-02-27 08:07:13 följande:
    Bf 2 dec kan inte stämma :) Tror inte ens man är gravid än då... 2 nov kanske?
    Hahaha du har en poäng!! Var ju tvungen att gå in på gravidkalendern. Självklart var det ju 2 nov och inte dec ;) hihi
  • Anonym (Under 30)

    Är inte under 30 längre men fick nr 4 när jag va 29 , nu väntar jag nr 6 och är snart 39

  • Anonym (Under 30)

    Och grattis TS till graviditeten oj redan november bebisar som är på jäsning

  • Anonym (4pojkar)

    Fyller 30 i september och får min 5:e i september

  • Anonym (C)
    Anonym (Under 30) skrev 2015-03-01 08:33:30 följande:

    Är inte under 30 längre men fick nr 4 när jag va 29 , nu väntar jag nr 6 och är snart 39


    Hejbah, inte dåligt! Nyfiken, var alla planerade för er?? :) Hur är livet som 6-barnsmamma? Har du haft smidiga graviditeter?
  • Anonym (C)
    Anonym (Under 30) skrev 2015-03-01 08:34:52 följande:

    Och grattis TS till graviditeten oj redan november bebisar som är på jäsning


    Jamen tack :) Verkar så!? ;) Hehe tyckte nyss jag väntade 3an. Men tiden går fort...
  • Anonym (Under 30)
    Anonym (C) skrev 2015-03-01 09:35:14 följande:

    Hejbah, inte dåligt! Nyfiken, var alla planerade för er?? :) Hur är livet som 6-barnsmamma? Har du haft smidiga graviditeter?


    4 första är inte planerade nr 5 och 6 är planerade ( annan pappa ) vet inte hur de är en med 6 barn nr 6 är i magen fortfarande graviditeterna har inte varit så jätte Smidiga illamående och med 5an hemska foglossningar .
  • SannaHi

    Ett tag sen tråden var igång men jag testar! Fyller 26 i Juli å fyran tittar ut i september :) skall bli jättespännande! Lite orolig är vi ändå men vi känner att vi har ju redan 3 så vi är inne i karusellen redan ???? grattis till er andra!

Svar på tråden Fler än jag som är under 30 och väntar 4 barnet??:)