• mamma till 12åring

    spartips nivå 2

    Jag behöver lite spartips, för att få lite mer pengar över (till en resa bl.a.).
    Jag undrar lite vad ni andra gör för att få pengar över, förutom helt självklara saker som att inte röka och ta med matlåda till jobbet. Jag behöver inspiration! 
    Stora som små tips är välkomna. 

  • Svar på tråden spartips nivå 2
  • Jag är bara jag

    Säga upp tidningsprenumerationer
    Går ur klubbar m.m som kostar
    Skriva inköpslista på affären och inte frångå den
    Köpa på second hand istället för nytt
    Göra storkok och frysa in
    Aldrig impulshandla t.e.x varmkorv ute,en chokladkaka bara för att o.s.v.

  • eDantes

    Det finns många spartips, men det viktigaste: Lär dig vara nöjd med det du har.
    Jag vet inget annat tips som är lika effektivt och tillfredsställande. Jag menar det verkligen, det har förändrat hela min inställning till tillvaron.

  • Jag är bara jag
    eDantes skrev 2015-02-27 22:03:58 följande:
    Det finns många spartips, men det viktigaste: Lär dig vara nöjd med det du har.
    Jag vet inget annat tips som är lika effektivt och tillfredsställande. Jag menar det verkligen, det har förändrat hela min inställning till tillvaron.
    Det utesluter inte att man faktiskt måste äta,måste ha kläder på sig och vissa produkter som t.e.x toapapper och shampo. Flört Dessutom-om nåt verkligen är värt satsa på kan man satsa hur myckt pengar som helst på det för man blir inte nöjd annars.
  • eDantes
    Jag är bara jag skrev 2015-02-27 22:10:22 följande:
    Det utesluter inte att man faktiskt måste äta,måste ha kläder på sig och vissa produkter som t.e.x toapapper och shampo. Flört Dessutom-om nåt verkligen är värt satsa på kan man satsa hur myckt pengar som helst på det för man blir inte nöjd annars.
    Jag förstår inte vad du syftar på riktigt, men jag menar förstås inte att du aldrig skall köpa något mer, bara att försöka vara nöjd med ungefär den levnadsstandard man har. Lyckan kommer inifrån genom att man än nöjd.
Svar på tråden spartips nivå 2