• snuurran

    Vad Får man inte missa i New York?

    Som rubriken lyder.. Vad "får" man inte missa när man ska till new york?

    Upplevelser, sevärdheter, restauranger?

    Firar en födelsedag också där så tar gärna emot tips på vad man kan överraska födelsedagsgrisen med? ( kvinna som blir 50 år, inga speciella intressen)

    Såå.. Fyll gärna tråden med massvis av tips! :)

  • Svar på tråden Vad Får man inte missa i New York?
  • JPT

    Ät hamburgare på Five Guys och Shake Shack! Mums! 

    Annars rekommenderas att promenera massvis. Man ser så mycket mer än med tunnelbana plus att det ofta går snabbare. 

  • frökenelisabeth

    Jag rekommenderar också promenader. High Line park var trevligt. Central park likaså. Men just att bara gå runt och insupa atmosfär var nog det bästa. 

    Roligt också med de olika stadsdelarna som verkligen är som små miniländer i staden - t ex Harlem, Little Italy, Chinatown..... 

  • snuurran

    Tack för fina tips! :) läst många som tar en promenad över Brooklyn bridge. Någon som gjort de o vet om de är nått att satsa på?

  • älskarlivet81

    Vi har ätit på The Boat House i Central Park. Riktigt god mat!

    Musikal måste du ju gå på! :)
    Missa inte heller World Trade Center-platsen och museet som finns där. Även Ellis Island är väl värt ett besök.

    Sen är det så klart shopping, shopping, shopping..

  • Fidelisen

    Vi har promenerat över Brooklyn Bridge, fick jättefina bilder tagna.

    Vi har promenerat mycket på Manhattan, är enligt mig bästa sättet att se staden på.

  • knasigapappan
    snuurran skrev 2015-02-26 23:33:21 följande:

    Som rubriken lyder.. Vad "får" man inte missa när man ska till new york?

    Upplevelser, sevärdheter, restauranger?

    Firar en födelsedag också där så tar gärna emot tips på vad man kan överraska födelsedagsgrisen med? ( kvinna som blir 50 år, inga speciella intressen)

    Såå.. Fyll gärna tråden med massvis av tips! :)


    View revolving, bra o kul utsikt från 47:e våningen minns jag.

    Minns ej om maten var bra :)
  • knasigapappan
    snuurran skrev 2015-02-28 00:14:52 följande:

    Tack alla! Tar gärna emot ännu fler tips så vi kan fylla alla dagar med massvis av upplevelser :)


    Promenad i China town o little italy!

    Fint!
  • feddan

    Om ni åker någon av de varmare månaderna skulle jag rekommendera att hyra cyklar och cykla genom Central park. Otroligt mysigt och behagligt sätt att upptäcka parken på + lite kondition har ju aldrig skadat! ;) Cyklar finns att hyra lite överallt. Rekommenderar att köpa picknickmat från Whole Foods - som en blandning av en saluhall, ett bageri och en vanlig matbutik, helt underbar! (önskar att den kunde öppna här i Sverige). Finns bl a vid Central park (Colombus circle)

    Sedan skulle jag absolut rekommendera att välja tunnelbana framför taxi om ni ska ta er längre sträckor, då det (uppenbarligen) ofta blir trafikstockningar osv. Onödigt att slösa tid i en bilkö. 

    Den bästa tiden för shopping är på förmiddagen, helst så tidigt som möjligt, då är det som lugnast i butikerna. På eftermiddagarna är det mycket mer folk. 

    Frihetsgudinnan är enligt mig inte värd att besöka, finns roligare saker att lägga pengarna på. Ta gratisfärjan från Manhattan till Ellis Island istället så får ni se henne på nära håll från vattnet!

    Finns så otroligt mycket att göra i stan och att ni skulle bli rastlösa har jag väldigt svårt att tänka mig. Ha en underbar resa!

  • karma 3

    Reser med mina barn till N.Y imorgon någon som har tips på en mysig takbar vi kan äta brunch i på lördag?

Svar på tråden Vad Får man inte missa i New York?