• Äldre 27 Feb 01:19
    901 visningar
    11 svar
    11
    901

    blir trött på detta fördomsfulla forum

    Hm.. Suck!
    En del här inne verkar ha bestämt sig för vilka människor som har rätt att ha ett barn eller inte... Ni verkar vara Soc hela bunten.

    Själv så har jag en CP-skada och försöker bli gravid. Jag är helt övertygad att alla föräldrar gör så gott dem kan och jag tänker göra så gott jag kan! Våga be om hjälp!

  • Svar på tråden blir trött på detta fördomsfulla forum
  • Äldre 27 Feb 01:58
    #1

    Stå på dig. Skit i dessa fördomsfulla idioter (förstår att det är svårt). Du förtjänar lika mycket som vem som helst att få skaffa barn och leva ett normalt liv, vad det nu innebär.

    Alla människor är lika mycket värda!! 

  • Äldre 27 Feb 02:10
    #2

    När jag var yngre lät jag det definitivt påverka mig. Som tonåring var jag bitter och arg och skärmade av mig. Men när man blir äldre inser man att man måste ha humor. Man vet att det inte är ens eget problem. Det är de andras.

    - Peter Dinklage

  • Äldre 27 Feb 02:16
    #3

    Här är en tjej som har en cp-skada som har skaffat barn, de kanske kan ge lite inspiration till alla er som har en liknande situation som henne

    hannaedman.se/om-mig/

    Och självklart ska du skaffa barn om du vill ha och känner att du kan klara av det! Håller tummarna för dig

  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 27 Feb 07:08
    #4

    Alla gör så gott de kan. Problemet uppkommer när "så gott man kan" inte är tillräckligt. Säger inte att det är så i ditt fall. Barnets behov MÅSTE helt enkelt tillgodoses, det går inte att nöja sig med "så gott man kan" om det inte räcker till för barnet. Då får man avstå ifrån barn oavsett hur smärtsamt det är. Att bli förälder är ingen rättighet utan en förmån.

  • Äldre 27 Feb 07:21
    #5

    Cp skada är ju mig veterligen inget förståndshandikapp så jag ser inget direkt hinder för dig att skaffa barn. Du vet ju bäst själv vad du klarar av och förmodligen kommer väl barnet ha två föräldrar som hjälps åt? Personer utan armar och/eller ben kan bevisligen bli utmärkta föräldrar då det finns bra hjälpmedel och barn är anpassningsbara. Fler än ett sätt fungerar.

  • Äldre 27 Feb 07:26
    #6
    +1

    Är knappast någon på FL som tycker att en CP-skada är ett hinder för att skaffa barn.

  • Äldre 27 Feb 18:26
    #7
    Drottningen70 skrev 2015-02-27 07:08:44 följande:

    Alla gör så gott de kan. Problemet uppkommer när "så gott man kan" inte är tillräckligt. Säger inte att det är så i ditt fall. Barnets behov MÅSTE helt enkelt tillgodoses, det går inte att nöja sig med "så gott man kan" om det inte räcker till för barnet. Då får man avstå ifrån barn oavsett hur smärtsamt det är. Att bli förälder är ingen rättighet utan en förmån.


    Ursäkta mig så du menar att jag är för dum för att ha barn?? Är ingen misshandlare och ingen psykopat!
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 27 Feb 18:33
    #8
    Soffis85 skrev 2015-02-27 18:26:15 följande:

    Ursäkta mig så du menar att jag är för dum för att ha barn?? Är ingen misshandlare och ingen psykopat!


    Ehhh.. Tja.. Well... Om det var DET du tyckte att jag skrev så kan så vara fallet. Då kanske du är för dum för att skaffa barn. Idiot!
  • Äldre 27 Feb 18:52
    #9
    Drottningen70 skrev 2015-02-27 18:33:11 följande:
    Ehhh.. Tja.. Well... Om det var DET du tyckte att jag skrev så kan så vara fallet. Då kanske du är för dum för att skaffa barn. Idiot!
    Jaja döm mig gärna men jag menade att man skall ha rätt till stöd och hjälp och ett föräldrarskap fast man är funktionshindad. Fast alla får tycka olika!
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 27 Feb 18:56
    #10
    Soffis85 skrev 2015-02-27 18:52:05 följande:

    Jaja döm mig gärna men jag menade att man skall ha rätt till stöd och hjälp och ett föräldrarskap fast man är funktionshindad. Fast alla får tycka olika!


    INGEN har RÄTT att vara förälder. Vare sig du är funktionshindrad eller ej. Föräldrarskapet kommer med 100% skyldigheter och 0% rättigheter. Att man sedan har rätt till visst stöd och hjälp av samhället om man har svårigheter är en annan sak det.
    n
  • Äldre 27 Feb 19:09
    #11

    Vi verkar inte mötas men tänker iaf bli mamma!

Svar på tråden blir trött på detta fördomsfulla forum