• Anonym (uh)
    Äldre 27 Feb 01:20
    8572 visningar
    3 svar
    3
    8572

    Torr i underlivet innan mens ?

    Riktar mig först och främst till er som ej använder hormonella p-medel med denna fråga!


    Är 23 år gammal - och känner att jag veckan innan mens, blir torrare inuti underlivet .... Det blir alltså svidigt att ha sex, TROTS mycket glidmedel, och slemhinnorna därinne känns allmänt irriterade och sköra under och efter sex.


    Detta händer ALLTID en vecka innan mens, och efter mensen är det borta ... För att sen återkomma igen.


    Har sökt hjälp för problemet - men blir bara nonchalerad och typ tipsad om glidmedel eller att jag bör låta bli sex när det känns skört.


    Har även fått svampmedicin utskriven, som jag åt i typ ett par veckors tid, men jag blev ej av med besväret.


    Är det nån annan som känner igen sig ?


    Vad beror detta på för eran del ?


    Har nästan accepterat att min kropp är sån här ... vilket jag tycker är jävligt drygt, då jag bara är 23 och detta känns som ett klimakterieproblem ... Vill absolut inte ha det så här, men vet inte vad jag ska göra mer...

  • Svar på tråden Torr i underlivet innan mens ?
  • Anonym (92a)
    Äldre 27 Feb 01:58
    #1

    Hej jag är också väldigt torr när jag inte har ägglossning eller mens. Använder alltid glidmedlet klick från rfsu, vilket anväder du? Jag smörjer även in mynningen på mig för att jag har lätt att spricka där. Jag och min kille börjar alltid sexet med att jag är överst så att jag kan föra in den i min takt så att de inte går för fort så att de gör ont. Spelar ingen roll hur mycket förspel vi har innan, måste använda glidmedel även om jag precis innan har blivit smekt till orgasm före sexet. Det är som att de våta stannar kvar inne och inte vill ta sig ut till utsidan vid mynningen, hur gör ni?

  • Anonym (uh) Trådstartaren
    Äldre 27 Feb 02:17
    #2
    Anonym (92a) skrev 2015-02-27 01:58:54 följande:

    Hej jag är också väldigt torr när jag inte har ägglossning eller mens. Använder alltid glidmedlet klick från rfsu, vilket anväder du? Jag smörjer även in mynningen på mig för att jag har lätt att spricka där. Jag och min kille börjar alltid sexet med att jag är överst så att jag kan föra in den i min takt så att de inte går för fort så att de gör ont. Spelar ingen roll hur mycket förspel vi har innan, måste använda glidmedel även om jag precis innan har blivit smekt till orgasm före sexet. Det är som att de våta stannar kvar inne och inte vill ta sig ut till utsidan vid mynningen, hur gör ni?


     


    Skönt att höra att man ej är ensam - men tråkigt att du också upplever detta!


    Det är under ägglossning som jag själv inte har några problem alls - men direkt efter ägglossningsperioden och fram till mens börjar det ...


    Får du annorlunda flytningar under tiden när du är "torr" ?


    Jag använder också alltid glidmedel under perioden efter ägglossning då jag är torr! Använder silikonbaserat glidmedel - eros woman heter det.


    Tycker silikonglidmedel är överlägset, då de vattenbaserade bara torkar ut på mig, vilket ej silikon gör.


    För mig spelar det heller ingen roll hur våt jag är - den där äckliga irriterade/svidiga känslan inuti underlivet, på slidväggarna, finns bara där .... Det är som om slemhinnan blir helt jävla inflammerad innan mens ://


    Kanske ska testa för egen del att bli smekt till orgasm före sex - OCH ha glidmedel ... Har nog ej testat det förut!


    Känns dock som om det här svidet är något sjukligt ... Man borde ju inte behöva drabbas av sånt svid att det skaver att ha sex, varje gång innan mens!

  • Anonym (tjej)
    Äldre 27 Feb 11:58
    #3

    Har inga direkta tips om detta tyvärr, men jag hade det där problemet rätt mycket när jag var yngre. Sökte aldrig läkare (tänkte att det hade att göra med att jag har känsliga slemhinnor, och känslig hud i övrigt). Det blev värre när jag en period åt p-piller, verkade också bli värre av att min kille kom inuti mig, att sperman påverkade balansen. Det jag ville säga är bara att nu är jag 31, tycker inte direkt jag förändrat nåt men grejen är att problemen är helt bortblåsta. Det tar lite längre tid att bli våt ordentligt veckan innan mens kanske, men nästan omärkligt, får aldrig ont av sex, ingen irritation. Vet inte om det bara fixat till sig med åren, eller om det är nåt annat. Har dock använt kondom i många år nu, tvättar underlivet med barnolja osv...

    Pissigt att du blir nonchalerad av vården! Hoppas det fixar sig för dig!

Svar på tråden Torr i underlivet innan mens ?