• sextiotalist

    Vid vilken ålder var du mest nöjd med dig och ditt utseende

    Med tanke på dessa diskussioner om åldrar så startar jag en omröstningstråd om när ni var mest nöjda med utseendet

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-02-27 13:16
    Jag gjorde fel indelning, ta till mig detta. Men kul med de svar man fått trots dum indelning

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vid vilken ålder var du mest nöjd med dig och ditt utseende
  • sextiotalist

    Själv röstade jag på annat, eftersom jag inte tog den tiden i mina alternativ. Men jag var nog som snyggast mellan 25 och 35, mest nöjd med mig själv mellan 30 och 40.
    Hade jag fått bestämma idag vilken kropp jag skulle få behålla livet ut, så är det nog den kroppen.
    Jag vill inte ha den kroppen som jag hade innan 30

  • K grrl

    Hade nog önskat åldersindelade svarsalternativ... Är i alla fall mest nöjd nu, vid 38. Har aldrig haft så tonad kropp och spänstig rumpa, och platt mage - och samtidigt ha rätt fasta bröst och hud.

  • Mamori

    Det hade varit lättare med ålderskategorier än "för X antal år sedan..." eftersom vi är olika gamla Solig

    Jag hade nog finast kropp när jag var mellan 25 och 30 (trots att jag födde barn vid 26), och finast ansikte vid 30. Men det är verkligen pytteliten skillnad. Jag är 34 nu och visade en bild på mig själv från när jag var 15 och en jag just tog i exakt samma vinkel och mina vänner kunde inte se vilken av bilderna som var äldst utan trodde att de var tagna samtidigt. Det är nog ovanligt iofs.

    Varför jag fått sämre kropp nu efter 30 är pga att jag fått ett ärr på magen efter ett utomkvedes vilket inte är åldersrelaterat och pga att jag tycker att mina överarmar blivit lite större (förmodligen hormonellt). Annars är det rätt likadant. Ansiktet är finare nu. Tidigare hade jag väldigt stor underläpp och större kinder,  nu har ansiktet liksom harmoniserat till sig och underläppen är något mindre medan överläppen är något större så att munnen ser finare ut.

    Jag har fått mest uppmärksamhet av killar när jag varit 16-17 samt 29-34. De killar jag får mest uppmärksamhet av nu är mellan 20-29 och det är för att de tror att jag är mycket yngre än vad jag är.

  • Rafael90

    Har aldrig varit särskilt nöjd med mitt utseende men jag svarar nu, vid 24 års ålder. Jag är kvinna.

  • Kereza

    Jag var helt klart snyggast runt 21. Smal, vältränad, fint hår och smått episka bröst. Men, otroligt nog så trivs jag nog liiite, liite bättre nu ändå, vid snart 33, trots att jag helt klart börjar se lite halvgammal ut - och tjock - men...jag vet inte...jag är liksom SAMS med min kropp nu för tiden, och det var jag inte då.

  • Mascaraklumpar

    När jag var 14-15 tyckte jag på fullt allvar att jag var snyggast i hela världen. Nu tycker jag att jag är bland de snyggaste 40 procenten, eller så.

  • lövet2

    Annat: Jag kan egentligen inte säga någon speciell ålder. Rätt humör och rätt hälsa - snygg. Fel humör och dålig hälsa - ful. Fast egentligen har jag aldrig hållit på och studera mig själv i spegeln mer än när jag gick i 8:an - 9:an, så jag har sällan haft riktig koll på mitt utseende. Jag har bara bestämt mig för hur jag sett ut beroende på vilket humör jag varit på ...

Svar på tråden Vid vilken ålder var du mest nöjd med dig och ditt utseende