• Anonym (Orkar inte med mitt liv)

    Måste få veta!

    Hej alla!

    Måste få veta vad ni tycker... Jag håller på att bli galen.

    Jag älskar min pojkvän nåt så fruktansvärt jävla mkt men.... Han trycker ner mig, vet inte om det har med hans adhd lr bara med honom men förstår inte hur han tänker. Nu har vi varit tillsammans i 1,5 år o bott ihop i ett år till sommaren, vardagen har smugit sig på, trötthet m.m o massor av jobb.

    vi båda älskar sex och det har vart viktigt i vårt förhållande.

    För att göra allt detta kort så har han förändrats, han har inget direkt filter utan alla möjliga grodor kommer ur munnen, dessutom är han flörtig o charmig mot alla tjejer han träffar och berättar gärna hur snygga dom är och skojar lite skämtsamt om att dom säkert vart bra i sängen. Så har jag har gått upp lite i vikt och mitt sjölvförtroende har självklart dalat enormt och när han är nere som är rätt ofta o inte får stånd tar jag självklart åt mig o hans suckande m.m gör det ibte lättare.. Dom sagt så hade vi mkt sex i början och när han nu inte får stånd o vi bara ligger i sängen o allt känns jobbigt så vet vi inte vad vi ska göra... Han blir deppig o tänker att förhållandet är dödsdömt om vi aldrig mer kan ha sex.

    Ialf till saken, häromdan så tog han upp att han tycker vi har det tråkigt, att jag är en intetsägande person som inte ger något mothugg, han får sex när han vill ( jag vill ju oxå) och det blir ingen sport lr jakt lr nåt.

    Kan förstå att han tycker det då jag helst undviker hans utbrott då han kan bli helt galen av minsta grej. Ex så höll jag på att trampa honom på foten, unvek det men Hlök ist på att tappa maten, han skrek då till mig att det hade väl ibte varit så jääävla farligt om jag hade trampat på honom. Helt sjukt och detta orkar inte jag med få jag är en rätt känslig person så jag säger inget o är bara tyst ( han tyckt jag är tråkig då) men varför ska jag neka tänker jag då den stunden vi har sex är bästa på dan o han blir sjukt grinig om han inte går sex o jag går runt o är kåt men nekar för Nekandets skull.

    ( killar vad tycker ni här?)

    Sen igår började han prata om vad vi hade gjort om det tagit slut, att han såklart skulle hjälpa mig o hitta lght m.m o att jag fått honom att växa som person o att han kanske skulle vilja ha kk o bla bla... Då brast det för mig o jag kunde inte hålla tillbaka tårarna... Jag tycker inte man säger så om man inte är nära ett uppbrott o han Kunde inte förstå vargör jag blev ledsen över en hypotetisk tanke likadant har han hypotetisk pratat om otrohet o trekant o grejjer... Att om jag hypotetiskt inte skulle räcka till om 10-20 år hade en oskyldig otrohet vart ok då?? Vem säger så? För att han i nästa mening säger att jan aldrig skulle vara otrogen, men vargör säga det då?? Varför få mig att känna mig otillräcklig och orolig om han ändå inget menar??! Blir så ledsen att jag knappt känner anledning att leva. Han är mitt liv men jag är så ledsen på att må dåligt.

    ( kan tilläggas att tilliten inte är så stark till honom då det hänt saker jag inte tyckt vart ok)

    Vårt förhållande är hans första oxå o jag vet att han funderar o är nyfiken på hur det hade varit ned andra tjejer just för att han aldrig haft ett förhållande.

    Vet egentligen inte vad jag vill ha ut men snälla om det finns nån där ute som känner igen sig lr vet hur jag kan förändra mitt eget tänk ( hur blir jag mindre tråkig när jag inte mår bra ) om det finns nån med adhd hur ska man vara ? Agerar jag fel som blev ledsen? Har ni lite tid o skriva nåt tips så är jag otroligt tacksam.

    Kramar

  • Svar på tråden Måste få veta!
  • Anonym (Miranda)

    Gissar att ni är unga? Han är omogen och dvs inte mogen för en ansvarsfull relation vilket du behöver. Han är nog inte elak i grunden, har AdHD etc, men han skadar dig och din självkänsla. Mitt råd är att lämna honom även om det gör ont, du förtjänar bättre och jag tror tyvärr han är på väg i från dig även om han inte vågar erkänna det varken för sig själv eller dig. En kille hugger hellre av sig ena armen än att erkänna att han vill göra slut. Jag tycker du ska ligga steget före, och vara den starka och mognare av er två och göra slut. Han skadar dig när han skriker på dig för småsaker, när han pratar om sex med andra snyggare tjejer etc etc, så gör man inte och det ska du säga till honom. Han kommer kanske bli tänd på dig när du ger mothugg (katt o råtta lek) men du ska inte gå in i diskussioner om han ifrågasätter vad du säger, och du ska inte ta tillbaks honom bara för att han säger att han älskar dig och säger förlåt bla bla bla, han kommer börja om med sitt prat om andra igen. Förbered dig innan du gör slut, prata med familj o vänner o be om stöd. Det finns tusen andra och bättre killar därute (jag lovar)!! Gå ut en fredag med en tjejkompis och ställ dig i toalettkön fem minuter bara så lär du ha ett antal nya beundrare. Skämt å sido. Det finns såklart bättre ställen att hitta nya pojkvänner på och jag lovar att det finns bättre och mognare killar därute!

  • Anonym (Miranda)

    Ok, nej du gjorde inte fel som blev ledsen det hade vem som helst blivit!! Sträck på dig och kasta ut lurken! Hur söt och charmig han än må vara när han har sina bra stunder. Tips på bok 'Dumpa honom, han vill ändå inte ha dig!' Min bibel

    ibland behöver man höra sanningen abrupt så

    man slipper ödsla tid på fel killar (jag vet, har också gjort det ett par gånger nämligen)! :) Lycka till nu och låt dig inte tryckas ned mer! Stå på dig!! Kram

  • Anonym (Tjej)

    Jag tror att det han vill är inte att du ska neka sex utan han vill att andra killar ska försöka få dig så att han måste anstränga sig lite för att kunna ha kvar dig, han vill ha lite competition. Så småflirta lite med andra du... Det gör ju han ändå.

  • sassandra

    Jag hade också blivit ledsen! Du kan pma mig om du vill :) har tidigare haft en del dåliga relationer och kan försöka stötta dig :)

  • Anonym (Orkar inte med mitt liv)
    sassandra skrev 2015-02-27 20:13:40 följande:

    Jag hade också blivit ledsen! Du kan pma mig om du vill :) har tidigare haft en del dåliga relationer och kan försöka stötta dig :)


    tuxxe skrev 2015-02-27 13:50:35 följande:

    TS, om du vill prata med någon som har ADHD så får du gärna pm'a mig.


    Tack! Kommer absolut skriva till er! Har så mkt tankar o känslor som bara vill ut!

    Går på helspänn o är orolig så fort vi har lite tråkigt! Numer guld värda! Verkligen!! Skriver i dagarna ????
  • Anonym (Orkar inte med mitt liv)
    sassandra skrev 2015-02-27 20:13:40 följande:

    Jag hade också blivit ledsen! Du kan pma mig om du vill :) har tidigare haft en del dåliga relationer och kan försöka stötta dig :)


    tuxxe skrev 2015-02-27 13:50:35 följande:

    TS, om du vill prata med någon som har ADHD så får du gärna pm'a mig.


    Tack! Kommer absolut skriva till er! Har så mkt tankar o känslor som bara vill ut!

    Går på helspänn o är orolig så fort vi har lite tråkigt! Numer guld värda! Verkligen!! Skriver i dagarna ????
  • Anonym (Orkar inte med mitt liv)
    Anonym (Miranda) skrev 2015-02-27 12:13:09 följande:

    Gissar att ni är unga? Han är omogen och dvs inte mogen för en ansvarsfull relation vilket du behöver. Han är nog inte elak i grunden, har AdHD etc, men han skadar dig och din självkänsla. Mitt råd är att lämna honom även om det gör ont, du förtjänar bättre och jag tror tyvärr han är på väg i från dig även om han inte vågar erkänna det varken för sig själv eller dig. En kille hugger hellre av sig ena armen än att erkänna att han vill göra slut. Jag tycker du ska ligga steget före, och vara den starka och mognare av er två och göra slut. Han skadar dig när han skriker på dig för småsaker, när han pratar om sex med andra snyggare tjejer etc etc, så gör man inte och det ska du säga till honom. Han kommer kanske bli tänd på dig när du ger mothugg (katt o råtta lek) men du ska inte gå in i diskussioner om han ifrågasätter vad du säger, och du ska inte ta tillbaks honom bara för att han säger att han älskar dig och säger förlåt bla bla bla, han kommer börja om med sitt prat om andra igen. Förbered dig innan du gör slut, prata med familj o vänner o be om stöd. Det finns tusen andra och bättre killar därute (jag lovar)!! Gå ut en fredag med en tjejkompis och ställ dig i toalettkön fem minuter bara så lär du ha ett antal nya beundrare. Skämt å sido. Det finns såklart bättre ställen att hitta nya pojkvänner på och jag lovar att det finns bättre och mognare killar därute!


    Jag har tänkt så, att han inte är redo. Han blir 25 i år o jag är 26... Kan tycka att det inte är så ungt men han är rätt så omogen på vissa plan o beter sig som om han vore yngre. Jag sa ju att vill du göra slut, bara att han inte vill såra mig o hoppas jag ska ta steget... Nä då blev han helt ställd o frågade vargör jag drog det så lång, från en hypotetisk tanke till om vi skulle göra slut? Han tyckte jag reagerade konstigt o om jag blev ledsen för det så måste det legat nära mina tankar men jag har bara reagerat utifrån hans prat??? Blir inte klok på detta? Han säger allt han tänker som igår frågade han ( på skoj som han säger ) att om jag lr han va otrogen o den andre skulle hitta den ena mitt i akten vilken ställning vi då hade använt??? Vill inte svara på sånna idiotiska frågor sa jag då.... Han tycker mindgames och diskussioner är roliga. Körde ifrån mig på macken för att se min reaktion ex.

    Jag förstår inte vad som är sjukdom, hans känslor, han m.m vad är vad lixom ????

    Är inte redo att göra slut... Men börjar försöka få mer egentid, han vill ha ett svårt förhållande där han måste kämpa men de killar som kommer fram till mig lr så ser ju aldrig han det sker bara när jag inte är med honom så ah jag vet inte suck, i land önskar ja att vi aldrig träffats...

    Tack ialf för ditt svar! skönt att få höra andras åsikter!! Tack!! :) kram
  • tuxxe
    Anonym (Orkar inte med mitt liv) skrev 2015-02-28 12:55:19 följande:

    Tack! Kommer absolut skriva till er! Har så mkt tankar o känslor som bara vill ut!

    Går på helspänn o är orolig så fort vi har lite tråkigt! Numer guld värda! Verkligen!! Skriver i dagarna ????


    TS, gör så....

    Skriv när du känner att du har lust och tid med det.
  • sassandra
    Anonym (Orkar inte med mitt liv) skrev 2015-02-28 12:55:09 följande:

    Tack! Kommer absolut skriva till er! Har så mkt tankar o känslor som bara vill ut!

    Går på helspänn o är orolig så fort vi har lite tråkigt! Numer guld värda! Verkligen!! Skriver i dagarna ????


    Gör det :)
  • Anonym (Någon Annan För Dig)

    Det är INTE du som ska ändra något "tänk" el ändra på dig alls, överhuvudtaget. Glöm inte det. Däremot skulle du klara dig så mkt bättre utan honom, omge dig bara och endast med människor som ger dig energi och får dig att må bra. Du kommer tacka dig själv när du lämnat honom helt och hållet. För ärligt talat, av det du beskriver så låter han helt sjuk.

    Var rädd om DIG!

  • Anonym (Miranda)

    Hej igen, instämmer med föregående kommentar. Du ska inte ändra dig för någon. Det är han som beter sig illa. Du ska inte spela spel för att tillfredställa honom, inte behöva spela svår eller flörta med andra som någon nämnde. Du ska inte behöva ta den psykiska terrorn han utsätter dig för när han testar dina reaktioner genom att åka i från dig på bilmacken, tex. Jag har också en adhd diagnos och den gör mig inte elak, men impulsiv och ofokuserad bla. Tycker hans problem låter som psykopati light, eller narcissistisk personlighets störning alternativt 'bara' extremt omoget egoistiskt beteende som ev förstärks av adhd:n då impulskontrollen är nedsatt. Jag har varit med liknande killar, omogna killar som skadat mig känslomässigt och mentalt och jag vet att det är skitjobbigt att bryta upp särskilt om man faktiskt har bra stunder och är kär i honom. Men man blir starkare av att gå igenom såna saker i livet, självförtroendet stärks och man har större chans att hitta någon bättre sen. Jag trodde aldrig jag skulle bli kär i någon igen, men det blev jag och nu har vi två underbara barn ihop. Hoppas du gör slut så fort du bara kan så kommer du läka snabbare. Det är inte du som är förvirrad det är han!

  • Anonym (Orkar inte med mitt liv)
    Anonym (Miranda) skrev 2015-03-01 00:34:02 följande:

    Hej igen, instämmer med föregående kommentar. Du ska inte ändra dig för någon. Det är han som beter sig illa. Du ska inte spela spel för att tillfredställa honom, inte behöva spela svår eller flörta med andra som någon nämnde. Du ska inte behöva ta den psykiska terrorn han utsätter dig för när han testar dina reaktioner genom att åka i från dig på bilmacken, tex. Jag har också en adhd diagnos och den gör mig inte elak, men impulsiv och ofokuserad bla. Tycker hans problem låter som psykopati light, eller narcissistisk personlighets störning alternativt 'bara' extremt omoget egoistiskt beteende som ev förstärks av adhd:n då impulskontrollen är nedsatt. Jag har varit med liknande killar, omogna killar som skadat mig känslomässigt och mentalt och jag vet att det är skitjobbigt att bryta upp särskilt om man faktiskt har bra stunder och är kär i honom. Men man blir starkare av att gå igenom såna saker i livet, självförtroendet stärks och man har större chans att hitta någon bättre sen. Jag trodde aldrig jag skulle bli kär i någon igen, men det blev jag och nu har vi två underbara barn ihop. Hoppas du gör slut så fort du bara kan så kommer du läka snabbare. Det är inte du som är förvirrad det är han!


    Anonym (Någon Annan För Dig) skrev 2015-02-28 21:24:19 följande:

    Det är INTE du som ska ändra något "tänk" el ändra på dig alls, överhuvudtaget. Glöm inte det. Däremot skulle du klara dig så mkt bättre utan honom, omge dig bara och endast med människor som ger dig energi och får dig att må bra. Du kommer tacka dig själv när du lämnat honom helt och hållet. För ärligt talat, av det du beskriver så låter han helt sjuk.

    Var rädd om DIG!


    Jag har tänkt så mkt på detta, ett liv utan honom... Det hade vart skönt. Förstår inte varför jag älskar honom så... När han är honor jag nånstans i himlen, kan nästan börja gråta för att det varit så svårt o sen äntligen får man lite bekräftelse...

    Jag försöker ta det successivt, göra mer egna saker o ta mig långsamt härifrån. Dick mår ja bäst av att bara ts det lugnt med vänner och inget uteliv, blir så stressad när ja i te ser nån snygg kille lr liknande. Är rädd att jag kommer förbli ensam, att jag ångrar om jag gör slut, att han träffar nån underbar o ändrar ditt beteende för henne... Att felet nånstans ligger hos mig. Idag, just nu är han irriterad över att jsg pratade med en ovän till oss utan honom ( jag svarade henne när han i te var med för att han bara brudar upp o säger i bakgrunden vad jag ska säga o ni ville jsg prata lugnt o sansat utan honom) ja kände att vafan är du irriterad på mig gör? Då sa han att nej det är ibte mig utan hela " bråket" ned denna person och situationen men det går ju ut över mig...

    Känns så jobbigt judt för att han ba kramig o go när ja kom hem sen va jag " dum" nog o sa att jag pratat med henne o då brusade han upp o ville inte svara mig, röra mig lr något... Får så ont i magen då.

    Vill han lämna mig? Är js tråkig? Aldrig hört denna kommentaren förut...

    Tack fina människor där ute ni är guld! :)
  • sassandra
    Anonym (Orkar inte med mitt liv) skrev 2015-03-02 19:49:09 följande:

    Jag har tänkt så mkt på detta, ett liv utan honom... Det hade vart skönt. Förstår inte varför jag älskar honom så... När han är honor jag nånstans i himlen, kan nästan börja gråta för att det varit så svårt o sen äntligen får man lite bekräftelse...

    Jag försöker ta det successivt, göra mer egna saker o ta mig långsamt härifrån. Dick mår ja bäst av att bara ts det lugnt med vänner och inget uteliv, blir så stressad när ja i te ser nån snygg kille lr liknande. Är rädd att jag kommer förbli ensam, att jag ångrar om jag gör slut, att han träffar nån underbar o ändrar ditt beteende för henne... Att felet nånstans ligger hos mig. Idag, just nu är han irriterad över att jsg pratade med en ovän till oss utan honom ( jag svarade henne när han i te var med för att han bara brudar upp o säger i bakgrunden vad jag ska säga o ni ville jsg prata lugnt o sansat utan honom) ja kände att vafan är du irriterad på mig gör? Då sa han att nej det är ibte mig utan hela " bråket" ned denna person och situationen men det går ju ut över mig...

    Känns så jobbigt judt för att han ba kramig o go när ja kom hem sen va jag " dum" nog o sa att jag pratat med henne o då brusade han upp o ville inte svara mig, röra mig lr något... Får så ont i magen då.

    Vill han lämna mig? Är js tråkig? Aldrig hört denna kommentaren förut...

    Tack fina människor där ute ni är guld! :)


    Förstår honom inte. Han bestämmer inte vad du ska göra. Du gör inget fel vad jag kan förstå utan känns som han har ett rätt extremt kontrollbehov. Så att han kanske till och med omedvetet "bestraffar" dig när du inte gjort som han vill. Lite svårt att säga om det är så då jag inte känner honom men hade tidigare en kompis som började vara så mot andra för att ta kontroll över dem vilket han erkände senare.

    Du kommer hitta någon annan om du lämnar honom :) du verkar vara en trevlig människa :)
  • Anonym (Miranda)

    Han ska inte få styra hur du mår eller vem du får prata med, det

    bestämmer inte han. Han låter bra egoististisk och ignorerar dina känslor totalt. Det är inte kärlek. Och om han träffar någon annan så är det inte för att hon skulle vara mer underbar än dig utan möjligen för att han kanske är ung och vill se hur det är med andra om han inte har så mycket erfarenhet av det. Och var glad om han gör det för han förtjänar inte dig och det är inte du som gjort något fel! Det är sorgligt när man älskar någon och inte den respons som man behöver. Har också varit med om det. Dessutom blir du nedtryckt och får tassa på tå och anpassa dig efter hans lynne. Adhd är ingen ursäkt för att trycka ner någon. Du kommer garanterat träffa någon annan när du är redo för det! Jag trodde inte heller att jag skulle träffa någon när jag gjorde slut från en skitstövel men det gjorde jag och nu

    har vi underbara barn ihop. Du kommer också träffa någon bättre när du dumpat den här osympatiska omogna typen. Hoppas verkligen du gör det och att du vågar tro på dig själv! Kramar från lilla mig!

  • Arkimedes

    Ni är uppenbarligen skadliga för varandra som det är nu. Så, två val. Det ena är att lämna honom så fort som möjligt. Även om du inte är någon tonåring så är du ung. Det finns fler fiskar i havet. Och tänk tanken att leva så här _resten av ditt liv_. Det andra alternativet är att ni går i parterapi. Men även det kan mycket väl resultera i att ni separerar. Men vad du gör, gör NÅGOT.

Svar på tråden Måste få veta!