• Anonym (Ellen)

    Hur snart kan man ha sex utan att verka oseriös?

    Jag är singel och söker efter en partner.

    Dejtar en del men tycker att det är så himla svårt. Är långt ifrån desperat, men jag vill inte slösa bort en massa tid på att dejta män som det i slutändan inte fungerar med.

    Det största problemet är sex. Jag gillar det, och mitt behov är nog väldigt stort.

    Jag vet sedan länge att det måste vara bra från början för att det ska fungera i framtiden. Att det blir bättre med tiden är bara nonsens i mitt fall.

    Därför vill jag ju veta så snart som möjligt om det finns sexuell kemi mellan mig och den jag dejtar.

    Men det går ju inte riktigt ihop med hur verkligheten ser ut. Antingen betraktas jag som lössläppt eller oseriös. Hur fan kommer man runt detta? Har fått nog av sexuella nitlotter och vägrar köpa grisen i säcken igen.

    Så hur ser män på det, hur snart är för tidigt?

  • Svar på tråden Hur snart kan man ha sex utan att verka oseriös?
  • Smecker

    I stort sett alla mina längre förhållanden har börjat med sex på första dejten. Jag tycker det snarare är suspekt med kvinnor som håller på sig ett visst antal dejter för att man "skall/bör", sådana kvinnor har jag alltid undvikit.


    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Kereza

    I mitt fall (men nu är ju jag kvinna) så har mitt längsta - och Bästa - förhållande kommit ur ett ONS. Så...två-tre timmar, kanske?

  • Anonym (Stefan)

    Jag och frugan hade sex första natten/morgonen, ca 8-10 timmar efter att vi mött varandra för första gången. Vi hade sex flera gånger första dygnet, hon stack hem till sig ca 22 timmar efter att vi möttes. Det är nu tre barn och 13 år.

  • Anonym (Nj)

    Allt beror väl på omständigheterna och hur relationen utanför det sexuella ser ut. Mitt egna problem är att jag väntar för länge.

  • Anonym (Badoo)
    Anonym (Ellen) skrev 2015-02-27 15:21:05 följande:

    Jag är singel och söker efter en partner.

    Dejtar en del men tycker att det är så himla svårt. Är långt ifrån desperat, men jag vill inte slösa bort en massa tid på att dejta män som det i slutändan inte fungerar med.

    Det största problemet är sex. Jag gillar det, och mitt behov är nog väldigt stort.

    Jag vet sedan länge att det måste vara bra från början för att det ska fungera i framtiden. Att det blir bättre med tiden är bara nonsens i mitt fall.

    Därför vill jag ju veta så snart som möjligt om det finns sexuell kemi mellan mig och den jag dejtar.

    Men det går ju inte riktigt ihop med hur verkligheten ser ut. Antingen betraktas jag som lössläppt eller oseriös. Hur fan kommer man runt detta? Har fått nog av sexuella nitlotter och vägrar köpa grisen i säcken igen.

    Så hur ser män på det, hur snart är för tidigt?


    Vi hade sex första gången vi sågs. Träffades på badoo. Sen sågs vi ett par gånger utan o ha sex. Nu två år senare är vi förlovade o har bebis. Så man kan helt klart ligga på första dejten. Mitt ex va ett ons som jag knappt visste vad han hette, sen sågs vi igen nån vecka senare på ett ute ställe, vi va sambos i ca 3 år.
  • Anonym (G.)

    Man kan väl åtminstone käka lite först? Sen är det bara att köra på.

  • Haskel

    Om man ska ses som seriös eller, bekommer inte på när man har sex. Utan hur man förhåller sig till den andra före, och framförallt efter sexet.

    Själv ser jag människor som vill ha sex, men håller på sig för "sakens skull" som oseriösa.
    Med det inte sagt att man måste sex första dejten för att verka seriös. Ibland dröjer det lite innan man faktiskt känner för sex med personen ifråga.

  • Pussan

    Om första daten slutar med sex så är man i alla fall kåta på varandra, vilket är en väldigt bra början! Men tror att detta är lite åldersrelaterat, i unga år vill man tro att Mr Right ska komma, med tilltagande ålder blir man mera avslappnad och kan tänka att ¨om inte annat så får jag ett skönt knull, vi får se om det leder till nåt¨

  • Anonym (Äktenskap först)

    Vänta med sex tills du gift dig. :) Gjorde jag! Ångrar inte en sekund!

  • Anonym (anonym)

    Du måste väl själv märka om det finns någon sexuell kemi mellan dig och den du dejtar när ni umgåtts några timmar.

Svar på tråden Hur snart kan man ha sex utan att verka oseriös?