• silhuett

    Drinkrecept på rom?

    Jag och pojkvännen skulle vilja göra lite drinkar ikväll men har bara rom hemma, som jag tycker smakar fruktansvärt (har bara testat rom & cola i och för sig)..


    Systemet ligger i en annan stad, så jag tänkte kolla om det finns några andra bra recept som kanske döljer smaken lite mer?

  • Svar på tråden Drinkrecept på rom?
  • nozpa
    silhuett skrev 2015-02-27 15:51:05 följande:

    Jag och pojkvännen skulle vilja göra lite drinkar ikväll men har bara rom hemma, som jag tycker smakar fruktansvärt (har bara testat rom & cola i och för sig)..


    Systemet ligger i en annan stad, så jag tänkte kolla om det finns några andra bra recept som kanske döljer smaken lite mer?


    Kanske kan du hitta någon drinkmix som ska blandas med rom? Har tyvärr inga bra tips om det inte innehåller annan alkohol också.
  • nozpa
    silhuett skrev 2015-02-27 16:08:09 följande:

    Vi har lite jägermeister också, men frågan är om det passar så bra ihop... 


    Neeej! Haha. :) Ta och blanda jägermeister med cola eller med redbull istället! Om du nu inte kan dricka den som den är. Det är det bästa! :)

    Men drinkmix till romen bör finnas på ica. Kanske någon läsk i det också då. Står på flaskan! :)
  • silhuett
    nozpa skrev 2015-02-27 16:10:35 följande:
    Neeej! Haha. :) Ta och blanda jägermeister med cola eller med redbull istället! Om du nu inte kan dricka den som den är. Det är det bästa! :)

    Men drinkmix till romen bör finnas på ica. Kanske någon läsk i det också då. Står på flaskan! :)
    Nej, jag misstänkte det

    Jäger & redbull är okej, men har tröttnat lite på det. Kan man kanske tillsätta något för en ny spännande smak? Jag har ingen bra koll på vad som matchar. Funderade på frukt eller bär, eller juice.
  • nozpa
    silhuett skrev 2015-02-27 16:15:13 följande:
    Nej, jag misstänkte det

    Jäger & redbull är okej, men har tröttnat lite på det. Kan man kanske tillsätta något för en ny spännande smak? Jag har ingen bra koll på vad som matchar. Funderade på frukt eller bär, eller juice.
    Inte med jägermeister. Eller ja, testa. Kanske upptäcker du en ny spännande kombination. :)
  • silhuett
    nozpa skrev 2015-02-27 16:27:25 följande:
    Inte med jägermeister. Eller ja, testa. Kanske upptäcker du en ny spännande kombination. :)
    Rom då? Googlade och hittade nått recept med rom, äppeljuice och sirap... Känner mig skeptisk, men man kanske ska testa?
  • MsFry

    Mojito då?

    Rom, sockerlag, mynta, lime och sodavatten. Eventuellt lite råsocker i också.

  • silhuett
    Voluptuous Shalimar skrev 2015-02-27 16:34:03 följande:

    Frozen daquiri är ju skitgott (klassisk romdrink)! Om du gör frozen strawberry daquiri så torde inte romen märkas alls.


    Googlade, och det lät faktiskt riktigt gott :)
  • Voluptuous Shalimar
    SexyLittleTeacher skrev 2015-02-27 16:46:25 följande:
    Helt klart mojito!!!! Supergott!!!
    Gillar också mojito, men den smakar ju verkligen rom - något som ts inte tycker om. Frozen strawberry daquiri smakar jordgubbs-slush. Flört
  • driver28

    Romer gott. Har dessvärre inte nåt annat än long Island icetea på tungan och då krävs det ju en del annan sprit med. Annars är ju mojito, kaprinoshka eller hur den stavas, bra! Eller daquiri som också föreslås

  • Brunhilde

    Det beror lite på vilken sorts rom det är du har. En av mina favoriter är annars Fiedel Castro. En Hurricane är inte dumt en varm sommarkväll och en riktigt ruggig vinterkväll är en Mumba la Bumba utmärkt.

  • silhuett

    Tänkte göra en frozen strawberry daquiri, och har nu handlat det som saknades hemma :) Har dock inga isbitar, men frysta jordgubbar får väga upp för det.

  • Mamori

    Romdrinkar är ju de godaste drinkarna Hjärta Prova en dark & stormy - rom + ginger beer och lite lime Solig 

Svar på tråden Drinkrecept på rom?