• Anonym (Tjej)

    Någon har snott min tvätt från torkrummet!!

    Seriöst, fyfaaan vad arg jag är!!

    Håller på att tvättar och här hos oss så har man tvättid på 3H sedan får man en extra timme i torkrummet och då kommer man inte in till tvättmaskinerna utan endast torkrummet som ligger precis bredvid. Jag trodde ju att ingen självklart kunde komma in där när det var min extra timme men tydligen går det! Man måste ha bricka så det måste vara dom som bokat efter mig som tagit mina kläder för dörren var låst och det går inte att komma in utan bricka. Jag var och väntade länge för att se om någon kom ner, om dom var i tvättstugan och tvättade men ingen, då måste dom alltså bara ha tagit mina saker och stuckit.

    Jag är så sjuk jäkla ledsen. Det var en dyr klänning jag hade lagt i blöt som jag ville torka, den kostade 5000:-. Min allra finaste klänning. Specialsydd. ALLA mina paljettröjor. Jeans, och det här är det sjukaste, mina trosor! Dom är borta. String där det står min killes namn på. Alltså fyfan vad vrickat. Enda som är kvar är lite filtar och handdukar. Även en liten väst till min hund tog dom. 

    Ska på stor fest imorgon och nu är min klänning snodd, det är den jag är mest ledsen för. Så jävla elakt! Och vem fan snor någons trosor..? Jag är så jävla sur!!

    Jag måste ha tillbaka det. Men hur? Det är ett trevåningshus och någon i huset har snott mina grejer. 

  • Svar på tråden Någon har snott min tvätt från torkrummet!!
  • Kereza

    Fy FAN vad jag lider med dig :( Hände samma sak för mig, när jag var drygt 24: flyttade till ny lägenhet, efter att ha bott hos min pappa i drygt en månad (bostadskö vid nyanställning) Sista veckorna tvättade jag inte his pappa; vi varann på nerverna nog som det var - så när jag flyttade till eget så bokade jag en tvätttid och tvättade ALLA mina kläder, utom de jag hade på mig.

    När jag kom ner fför att ta dem från torktumlaren och torkskåpet så var vartenda jäkla plagg borta. Allt, rubbet - och jag ägde ett par träningsbyxor, ett par trosor och en skitig t-shirt...

    Det var kul att gå till nya jobbet dagen därpå kan jag ju säga...

  • Anonym (ring)

    Ring hyresvärden. Dom kan ju se vilken bricka (vilken hyresgäst) som har öppnat dörren.

  • Anonym (123)
    Anonym (ring) skrev 2015-02-27 16:30:18 följande:

    Ring hyresvärden. Dom kan ju se vilken bricka (vilken hyresgäst) som har öppnat dörren.


    Exakt ring hyresvärden och sen om det inte löser problemet så gör du en polisanmälan.
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (ring) skrev 2015-02-27 16:30:18 följande:

    Ring hyresvärden. Dom kan ju se vilken bricka (vilken hyresgäst) som har öppnat dörren.


    Anonym (123) skrev 2015-02-27 17:37:30 följande:
    Exakt ring hyresvärden och sen om det inte löser problemet så gör du en polisanmälan.
    Jag har fått tillbaka mina kläder! Jag ringde min kille som också sa att jag skulle kontakta hyresvärden. Att jag inte tänkte på det direkt! 

    Fick komma ner och det gick ju att se vem som hade bokat efter mig. Fick gå med hyresvärden för jag ville verkligen se vem som hade snott mina saker och kunna ge dom mördarblickar varje gång jag möter dom i fortsättningen. Vi kommer fram och då öppnar en tjej och vi frågar och hon blir jättenervös, finns ingen annan chans att någon annan tagit sig in och tillslut erkänner hon och hennes kille. Var så jävla arg och frågade varför och då sa tjejen att hon tyckte det var så fina saker!! Idiot, dom bad om ursäkt flera gånger men jag brydde mig inte, man gör bara inte så! Dom hade hängt upp min klänning och vikt in mina saker i skåpen. Kollade så att allt var med och tog ett par trosor och kastade till killen och sa att han kan behålla dom. Det kändes skönt. Haha, jag var så jävla arg. Sa även att jag skulle polisanmäla dom då dom faktiskt snott massa saker för flera tusen. 

    Är jätteglad över att jag fått tillbaka mina kläder, fick panik! :)
    Kereza skrev 2015-02-27 16:27:52 följande:

    Fy FAN vad jag lider med dig :( Hände samma sak för mig, när jag var drygt 24: flyttade till ny lägenhet, efter att ha bott hos min pappa i drygt en månad (bostadskö vid nyanställning) Sista veckorna tvättade jag inte his pappa; vi varann på nerverna nog som det var - så när jag flyttade till eget så bokade jag en tvätttid och tvättade ALLA mina kläder, utom de jag hade på mig.

    När jag kom ner fför att ta dem från torktumlaren och torkskåpet så var vartenda jäkla plagg borta. Allt, rubbet - och jag ägde ett par träningsbyxor, ett par trosor och en skitig t-shirt...

    Det var kul att gå till nya jobbet dagen därpå kan jag ju säga...


    Nej, fy fan vad elakt, stackars dig! Och alla kläder, så jäkla taskigt! Är också ganska nyinflyttad och har bara tvättat här 2 gånger nu. Så förbannat kasst system, ingen ska väl kunna komma in där man har sina grejer. Så jävla fult att sno andras kläder, fattar inte hur man kan med att göra så! 
  • Ramborg

    Bra att du ska polisanmäla!

    Skönt att du fick tillbaks grejerna. Hoppas du får en kul fest imorgon.


    42.
  • Mymlan L

    Skulle själv aldrig lämna ens ettvplag som kostar mer än ett par hundralappar i tvättstuga eller torkrum.

    Det finns torkhissar att köpa som är enkla att montera i lägenhetens badrum. På dem kan man torka en massa kläder.

    Det kan vara klokt att inte lämna tvättstugan så länge man har några textilier kvar där. Annars är bästa lösningen på tvättstuga problemen att köpa egen tvättmaskin och eventuellt tumlare.

    En personlig kod att låsa upp dörrar och tvättmaskiner med är kanske vad som behövs nu för tiden? Det är 19 år sedan jag tvättade i tvättstuga som andra familjer också nyttjade. Visst hände det att man glömde något som sedan spårlöst försvann, men jag kan inte minnas att jag blev bestulen. Å andra sidan lämnade jag inte vad som helst utan tillsyn.

    Din klåfingriga och brottsliga granne har säkert stulit tidigare och kommer säkert att fortsätta med det. Att du gör en polisanmälan är det enda rätta.

  • Anonym (:))
    Anonym (Tjej) skrev 2015-02-27 22:29:59 följande:
    Anonym (123) skrev 2015-02-27 17:37:30 följande:
    Exakt ring hyresvärden och sen om det inte löser problemet så gör du en polisanmälan.
    Jag har fått tillbaka mina kläder! Jag ringde min kille som också sa att jag skulle kontakta hyresvärden. Att jag inte tänkte på det direkt!  Fick komma ner och det gick ju att se vem som hade bokat efter mig. Fick gå med hyresvärden för jag ville verkligen se vem som hade snott mina saker och kunna ge dom mördarblickar varje gång jag möter dom i fortsättningen. Vi kommer fram och då öppnar en tjej och vi frågar och hon blir jättenervös, finns ingen annan chans att någon annan tagit sig in och tillslut erkänner hon och hennes kille. Var så jävla arg och frågade varför och då sa tjejen att hon tyckte det var så fina saker!! Idiot, dom bad om ursäkt flera gånger men jag brydde mig inte, man gör bara inte så! Dom hade hängt upp min klänning och vikt in mina saker i skåpen. Kollade så att allt var med och tog ett par trosor och kastade till killen och sa att han kan behålla dom. Det kändes skönt. Haha, jag var så jävla arg. Sa även att jag skulle polisanmäla dom då dom faktiskt snott massa saker för flera tusen.  Är jätteglad över att jag fått tillbaka mina kläder, fick panik! :)
    Kereza skrev 2015-02-27 16:27:52 följande:
    Fy FAN vad jag lider med dig :( Hände samma sak för mig, när jag var drygt 24: flyttade till ny lägenhet, efter att ha bott hos min pappa i drygt en månad (bostadskö vid nyanställning) Sista veckorna tvättade jag inte his pappa; vi varann på nerverna nog som det var - så när jag flyttade till eget så bokade jag en tvätttid och tvättade ALLA mina kläder, utom de jag hade på mig. När jag kom ner fför att ta dem från torktumlaren och torkskåpet så var vartenda jäkla plagg borta. Allt, rubbet - och jag ägde ett par träningsbyxor, ett par trosor och en skitig t-shirt... Det var kul att gå till nya jobbet dagen därpå kan jag ju säga...
    Nej, fy fan vad elakt, stackars dig! Och alla kläder, så jäkla taskigt! Är också ganska nyinflyttad och har bara tvättat här 2 gånger nu. Så förbannat kasst system, ingen ska väl kunna komma in där man har sina grejer. Så jävla fult att sno andras kläder, fattar inte hur man kan med att göra så! 

    Vad bra att du fick kläderna tillbaka! Det verkar inte vara någon särskilt rutinerad tjuv det där....
  • Anonym (:))
    Mymlan L skrev 2015-02-27 23:05:23 följande:
    Skulle själv aldrig lämna ens ettvplag som kostar mer än ett par hundralappar i tvättstuga eller torkrum. Det finns torkhissar att köpa som är enkla att montera i lägenhetens badrum. På dem kan man torka en massa kläder. Det kan vara klokt att inte lämna tvättstugan så länge man har några textilier kvar där. Annars är bästa lösningen på tvättstuga problemen att köpa egen tvättmaskin och eventuellt tumlare. En personlig kod att låsa upp dörrar och tvättmaskiner med är kanske vad som behövs nu för tiden? Det är 19 år sedan jag tvättade i tvättstuga som andra familjer också nyttjade. Visst hände det att man glömde något som sedan spårlöst försvann, men jag kan inte minnas att jag blev bestulen. Å andra sidan lämnade jag inte vad som helst utan tillsyn. Din klåfingriga och brottsliga granne har säkert stulit tidigare och kommer säkert att fortsätta med det. Att du gör en polisanmälan är det enda rätta.

    Fast nu var ju ts tvättstuga just en sådan där man enbart kommer in på sin bokade tid med hjälp av sin nyckelbricka, bara det att det tydligen inte fungerade som det skulle. Koder är mindre säkra en en vanlig nyckel eftersom de lätt kan spridas (Dock kan de öka säkerheten om de används som komplement till brickor, d.v.s. att en bricka bara kan användas om man känner till koden som hör till just den brickan).
  • Kereza

    Men fan vad skönt att du fick tillbaka dem - på min tid hade vi inte såna finesser som den nycklebricka du beskriver - lite sotis blev jag allt nu :p Men glad för din skull :)

  • Meus Veritas

    Men vad är det för fel på vissa människor egentligen? Tur att du fick tillbaka dina kläder!

    Men vad sa hyresvärden om det hela och till dom då? Man tycker ju att han borde kunna spärra dom från att använda tvättstugan ett tag framöver som straff minst!

Svar på tråden Någon har snott min tvätt från torkrummet!!